Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2010, 15:27
Shirl Shirl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2010
Berichten: 7
Shirl is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie naar Administratief medewerkster

Graag zou ik jullie mening willen voor wat betreft volgende tekst. Ik heb gesolliciteerd naar een algemene vacature voor administratief medewerkster.

Bij deze reageer ik op uw vacature in de krant van 17 november, waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Administratief medewerker.Graag kom ik voor deze functie in aanmerking.

Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging omdat de organisatie waar ik de afgelopen twee jaar als secretaresse heb gewerkt, heeft besloten om mijn functie een andere invulling te geven, het ‘meer de organisatie in te trekken’. Hierbij is branche gerelateerde kennis voor nodig die ik niet heb. Een organisatie uit dezelfde branche hield op te bestaan, en een van de medewerkers is overgenomen om mijn plaats in te nemen.

De werkzaamheden binnen uw organisatie spreken mij bijzonder aan. Ik heb ruime ervaring met administratieve werkzaamheden zoals u gedetailleerd in mijn CV kunt zien. Een sterk punt van mij is mijn grondige kennis van de MS Office applicaties. Dit komt omdat ik graag dingen uitzoek. Ik wil weten hoe iets werkt. Het werk dat ik in MS Office verricht doe ik hierdoor snel, efficiënt en gestructureerd omdat ik diverse trucjes ken en kan maken.
Tijdens mijn laatste functie was ik het aanspreekpunt voor leden van een vakblad van de organisatie en voor beurzen die mede door mij werden georganiseerd. Daarnaast fungeerde ik intern als helpdesk voor MS Office problemen. Hiervoor is een goede communicatieve vaardigheid vereist, omdat toelichting en uitleg gegeven moest worden.

Voor referenties kunt u zich wenden tot mijn voormalige leidinggevende Piet Hein, directeur van de Organisatie op telefoonnummer 012-3456789.

Ik hoop dat ik u met deze sollicitatiebrief heb kunnen overtuigen dat ik die enthousiaste collega ben voor de afdeling rijbewijzen die u zoekt. Voor een compleet overzicht van mijn werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Uiteraard kom ik mijn motivatie en ervaring graag toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2010, 16:23
tom.rikhof tom.rikhof is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 11
tom.rikhof is on a distinguished road
Standaard

Hey Shirl,

Ik heb net je brief eens doorgelezen. Ten eerste, je taalgebruik komt professioneel over. Dat lijkt me dan ook belangrijk voor een administratieve functie.

Als ik jou was zou ik echter het gedeelte over Office weg laten uit je brief. Gewoon even vermelden in je cv en misschien verwijzen in de brief naar je mogelijkheden om software zelfstandig eigen te maken.

Ik ben ook niet helemaal zeker over je motivatie. Je probeert wel te beschrijven waarom je geschikt zou zijn voor deze functie, echter niet zozeer je interesse in de desbetreffende organisatie. Als ik jou was zou ik vermelden waarom je nou graag bij dat nieuwe bedrijf wilt komen werken. Weet je misschien iets over dat nieuwe bedrijf via je netwerk of kijk eens op een website. Gewoon een kenmerk ( de cultuur binnen de organisatie bijvoorbeeld ) waar jij affiniteit mee voelt.

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik vind het zelf ook altijd lastig om in 1 keer een goede brief te schrijven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2010, 16:33
Shirl Shirl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2010
Berichten: 7
Shirl is on a distinguished road
Cool Motivatie voor een organisatie, wel of niet nuttig

Dank je Tom, voor je reactie. Inderdaad staat er niets over het bedrijf. Ik kom dat inderdaad wel eens tegen, dat dit in een solbrief hoort, maar ik besteed daar nooit aandacht aan. Het is namelijk toeval dat ik op dat specifieke bedrijf solliciteer. Ik kijk naar de vacature, niet naar het bedrijf. Ik vind het dan ook een beetje hypocriet om dan te vertellen waarom het me zo leuk toe lijkt om bij dat bedrijf te werken. Tenzij er sprake is van een organisatie waar ik dolgraag zou willen werken, zoals een bibliotheek of een school. Maar kans op een interessante vacature bij een favoriete organisatie is klein. Blijft over een organisatie waar ik niet warm of koud van wordt. Zo'n organisatie weet toch zelf ook dat de sollicitant per toeval bij hun solliciteerd? Dan zullen zij toch ook niet geintereseerd zijn in je motivitatie om bij hun te werken? Of is dat wel zo?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2010, 16:33
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shirl Bekijk bericht
Voor referenties kunt u zich wenden tot mijn voormalige leidinggevende ***, directeur van de Organisatie op telefoonnummer *****.

Haal aub het telefoon nummer + de naam uit je brief, die moet je niet op een openbaar forum neer zetten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 november 2010, 16:35
tom.rikhof tom.rikhof is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 september 2010
Berichten: 11
tom.rikhof is on a distinguished road
Standaard

Dat nummer is niet echt danjel!

En toch Shirl zou ik wel iets van een motivatie er bij doen. Het is misschien heel eerlijk om te zeggen dat je er niet warm of koud van wordt maar je zult er ook naar gevraagd worden in een gesprek mocht het zover komen.
Als je echt geen klik met de organisatie hebt zou ik in eerste instantie zeggen, niet doen. Dat is natuurlijk lekker makkelijk vanaf hier he. Heb je aan de andere kant toch die baan nodig, doe er dan een iets algemenere motivatie bij.
Je kunt vast wel iets bedenken.

Groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 november 2010, 16:37
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tom.rikhof Bekijk bericht
nummer is niet echt danjel
Oepsssss, sorry!!!! Helemaal over het hoofd gezien
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 november 2010, 16:51
Qualitytime Qualitytime is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2010
Berichten: 12
Qualitytime is on a distinguished road
Standaard

Hallo shirl,

Ik ervaar het ook dat het lastig is om een goede motivatie te schrijven voor een bedrijf, waarbij je eigenlijk niets van weet. Zeker als je niets terug kunt vinden in de vacature. Echter ik probeer via een zoeksite meer te weten te komen over het bedrijf. Wie zijn klanten zijn, hoe groot is het bedrijf enz. Ik vind het zelfs van belang hoe een bedrijf in elkaar zit voor dat ik er zo en zo een sollicitatie stuur.

Betreft je brief moet ik aansluiten op de opmerking van Tom. verwijs naar je affiniteit met software en het werken ermee.

Verder zou ik geen verwijzing maken naar de cv, maar dit is misschien een persoonlijke mening.

Succes met je sollicitatie!

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 november 2010, 17:01
Shirl Shirl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2010
Berichten: 7
Shirl is on a distinguished road
Standaard

Ik dacht dat het duidelijk was: Piet Hein is een verzonnen naam en het telefoonnummer is 0123456789, is ook verzonnen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 november 2010, 17:02
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shirl Bekijk bericht
Ik dacht dat het duidelijk was: Piet Hein is een verzonnen naam en het telefoonnummer is 0123456789, is ook verzonnen.
Nogmaals sorry, ik had m'n goede bril niet op
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 november 2010, 17:03
Shirl Shirl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2010
Berichten: 7
Shirl is on a distinguished road
Standaard

Ik kan inderdaad wel iets verzinnen over het bedrijf, als het toch belangrijk is. Ik zal er over nadenken. Dank je wel voor de feedback!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerkster Grietje Sollicitatiebrief en cv 4 22 januari 2010 22:39
Sollicitatie Administratief medewerkster angelmagic Sollicitatiebrief en cv 0 13 januari 2010 13:09
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon