Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2012, 21:21
Ray81 Ray81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2012
Berichten: 1
Ray81 is on a distinguished road
Standaard Terugkeren naar oude functie

Ik ben ruim 9 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever. Vorig jaar maart heb ik promotie gemaakt. Hiervan heb ik echter tot op heden nog geen nieuw contract van ontvangen. Ik heb hier een aantal keer om gevraagd, en er werd mij verteld dat ze het gingen oplossen. Nou ben ik niet echt pushering dus ik heb het op zijn beloop gelaten, met het vertrouwen dat wel goed kwam.
Sinds augustus geld er een nieuwe ziekteregeling. In eerste instantie voor het hele bedrijf, maar na veel geklaag van de mensen met een vast contract, (die niet zomaar gewijzigd kon worden) geld de regeling alleen voor mensen die een nieuw contract krijgen.

Nu heb ik vorige week weer eens gevraagd naar een contract. Ze zijn er mee bezig maar ze willen hier de nieuwe ziekteregeling in op nemen. Hier ben ik het niet mee eens, aangezien het contract officieel al zo dateren van voor de wijziging.

Als ik niet akkoord zou gaan met het contract, zou ik dan nog kunnen terugkeren in mijn oude functie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 maart 2012, 21:26
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelijk hebben en krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Als je het op de spits drijft kan het je arbeidsrelatie beschadigen. Hier is dus geen goed antwoord op te bedenken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 maart 2012, 12:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Ray,

je kunt een addendum vragen bij je arbeidsovereenkomst. Hierin worden de wijzigingen t.o.v. je huidige arbeidsovereenkomst beschreven.

De wijzigingen die ik me kan voorstellen zijn bijvoorbeeld:
- functienaam
- salaris
- bonus
- auto, telefoon, laptop,
- concurrentiebeding

Zo moeilijk hoeft het in mijn ogen niet te zijn, toch?

Succes ermee!

Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2012, 12:34
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ray81 Bekijk bericht
Als ik niet akkoord zou gaan met het contract, zou ik dan nog kunnen terugkeren in mijn oude functie?
Volgens mij zit je officieel nog in je oude functie als ik het zo lees. De vraag is: zou je willen terugkeren (beter gezegd afzien van de nieuwe functie) vanwege andere voorwaarden in je contract?

Volgende vraag is: hoe erg is het dat de nieuwe voorwaarden voor jou gelden? Zijn ze zoveel slechter dat je er absoluut niet mee kunt leven?

Eigenlijk is de meest essentiële vraag: wat kost het me en wat gaat het me opleveren als ik hier niet mee akkoord ga?

Dat is een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Vaak is het wel zo dat wanneer je een stap vooruit hebt gezet het heel moeilijk is om terug te keren in de oude situatie. Er is namelijk in de tussentijd wel degelijk iets veranderd (in jouw beleving en in je relatie met je werkgever).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 maart 2012, 17:24
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Volgende vraag is: hoe erg is het dat de nieuwe voorwaarden voor jou gelden? Zijn ze zoveel slechter dat je er absoluut niet mee kunt leven?
Dit is een hele belangrijke vraag. Wanneer die nieuwe voorwaarden niet onbeschoft zijn, dan zou ik ze zonder morren accepteren. Wat schiet je ermee op dat je vlak na een promotie heibel maakt over een - waar ik nu even voor het gemak van uitga - kleine verandering in de randvoorwaarden? Mijn advies zou zijn: Soms moet ook een werknemer de verstandigste kunnen zijn en kijken naar het langetermijnbelang van een goede werkverhouding.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
arbeidsvoorwaarden, contract, rechtsvermoeden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terug naar oude werkgever? Leroy112 Loopbaanvragen 4 4 november 2011 17:23
sollicitatie naar functie van service engineer Zeewolde2008 Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 16:29
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon