Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 juli 2006, 22:54
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Question Op zoek naar.......wat nu precies?

Wist ik het maar. Ik realiseer me dat ik een van de velen ben die een zoektocht is gestart naar DE baan, maar op de een of andere manier kom ik niet verder. Wellicht heeft iemand hier suggesties voor me.

Maar laat ik mezelf eerst voorstellen: ik ben 37 jaar, getrouwd en bazin van een lieve maar rete eigenwijze Berner Sennen hond. Mijn middelbare school heb ik niet afgemaakt, wel heb ik in de avonduren wat diploma’s op MBO niveau bij elkaar gesprokkeld.

Sinds 2 maanden werk ik als office manager bij een ICT bedrijf vlak bij huis. Een baan, waarvan ik nu al weet dat ik deze niet lang zal vervullen omdat ik ook hierin niet de flow ervaar die ik zo graag zoek.
Hiervoor werkte ik een aantal jaren bij een ander ICT bedrijf als teamleider van een contractadministratie. Het leidinggeven gaf me echter geen voldoening, het werk vond ik al geruime tijd niet meer leuk en ook de reistijd (gemiddeld anderhalf uur per keer) brak me op. Ik heb toen besloten om een baan dichter bij huis te zoeken (huidige baan) om zo weer energie te krijgen om te bedenken wat ik wil gaan doen.
In de 12 jaren daarvoor heb ik veel verschillende administratieve en verkoopbinnendienst banen vervuld bij verschillende bedrijven, een echte job hopper dus .

Vorig jaar heb ik een loopbaanorientatie traject gedaan. Het was heel leerzaam, er kwamen knelpunten uit het verleden naar boven die we hebben aangepakt en ik heb wel wat inzicht in mezelf gekregen. Met name in de prive sfeer heb ik het in mijn leven behoorlijk voor mijn kiezen gehad (pestverleden en 1e echtgenoot overleden) en blijkbaar leverden die gebeurtenissen nogal wat blokkades op. Uiteraard hebben deze ervaringen, zowel in goede als minder goede zin, bijgedragen tot de persoonlijkheid die ik nu ben.
Enfin, het idee voor de richting naar een eventuele nieuwe baan is er echter niet helder uit dit traject gekomen.

Vaak stel ik mezelf de vraag wat ik nou echt leuk vind, maar op de een of andere manier komt er niet echt een antwoord naar boven. Het enige wat ik eigenlijk kan bedenken is praten met mensen en iets waarin ik volledig zelf bepaal wat ik doe en hoe ik het doe. Ook moet er een bepaalde diepgang in zitten, maar dat zal waarschijnlijk ook door mijn verleden komen.
Maar ook daar zet ik dan weer mijn vraagtekens bij omdat ik niet zeker weet of dit het echt is.

Zijn er mensen die dit herkennen en zo ja, hoe zijn jullie hier verder in gekomen? Voor mijn gevoel kom ik op dit moment niet verder en ik heb weer even een duw (tje) in de goede richting nodig. Elk advies is van harte welkom.

Bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 augustus 2006, 10:24
Monique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Hoi Lady,

Jouw verhaal herken ik goed, maar helaas kan ik niet vertellen hoe je verder komt. Daar ben ik namelijk ook nog mee bezig. Ik ben één van de velen die met het boek "welke kleur is jouw parachute" bezig is. Op dit moment 'moet' ik nadenken over welke functies ik écht graag wil doen...., niet makkelijk om antwoord op te geven! En daarna komen nog allerlei andere ingewikkelde vragen van dezelfde soort! Maar ik blijf positief, want het boek wordt veel gebruikt en velen hebben er profijt van.

Je schrijft dat je in jouw huidige baan de flow mist. Betekent dit dat je die in een andere functie wel hebt gehad? Dan heb je in ieder geval een richting, toch? Of besef je alleen dat het anders kan, maar weet je (nog) niet hoe?

Het lastigste vind ik het om, in detail, te bepalen wat ik écht wil en kan. Want hoe specifieker je bent, hoe makkelijker het is om daar een passende baan bij te zoeken. Jij hebt het over; met mensen praten, zelf bepalen wat je doet en diepgang. Het eerste denk ik dan aan zelfstandig adviseur, maar het kan zijn dat dat niet bij jouw past. Wil je alleen praten of ook andere dingen? Wil je als zelfstandige werken of liever voor een baas die jouw veel zelfstandigheid geeft?
Ik ben heel benieuwd hoe het verder met je gaat, in ieder geval veel succes met de zoektocht!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 augustus 2006, 12:00
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Question Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Hoi Monique,

Flow heb ik eigenlijk nooit echt ervaren in een baan. Wel als mensen naar me toe kwamen met wat persoonlijke zaken, dat ik dan goed kon luisteren en soms advies kon geven. Dan had ik wel een gevoel van genoegdoening.
Maar verder niet iets specifiek aan te wijzen in een baan eigenlijk.

Ik heb nooit bewust gekozen voor deze richting, ik ben eigenlijk altijd maar eigenlijk ergens ingerold . Bedrijven waren altijd zeer tevreden, maar ik bespeurde vaak (nog steeds) onrust bij mezelf, dus ging ik maar weer op zoek naar iets anders.

Ik ben inmiddels ook begonnen met "het parachute" boek. Wat je schrijft over het in detail bepalen wat je echt kunt en wilt is heel herkenbaar. Moeilijk is dat om dat over jezelf te zeggen he? Want als ik van mezelf denk dat ik ergens goed in ben, twijfel ik daar direct ook weer aan, of beter gezegd, ga ik mezelf daarover weer vragen stellen: "klopt dat wel, vind ik dat echt wel", enzovoorts.

Een van mijn motivators is werklust. Ik vind het prettig om te werken (mits de goeie job natuurlijk). Daarnaast wil ik iets kunnen afronden.
Je ziet, concreter dan dit is het nog niet, maar met het boek zou dat inzicht wel moeten komen.

Heb je wel eens met mensen gesproken in je (werk) omgeving en gevraagd hoe zij tegen jou aankijken? Daar komen soms ook verrassende dingen uit. Misschien helpt dat je ook in de zoektocht naar de concrete job voor jezelf?
Laat me weten hoe het met je verder gaat en waar je tegenaan loopt. Wie weet kunnen we elkaar hier verder mee helpen. Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 augustus 2006, 11:01
Monique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady
Hoi Monique,

Ik ben inmiddels ook begonnen met "het parachute" boek. Wat je schrijft over het in detail bepalen wat je echt kunt en wilt is heel herkenbaar. Moeilijk is dat om dat over jezelf te zeggen he? Want als ik van mezelf denk dat ik ergens goed in ben, twijfel ik daar direct ook weer aan, of beter gezegd, ga ik mezelf daarover weer vragen stellen: "klopt dat wel, vind ik dat echt wel", enzovoorts.

Heb je wel eens met mensen gesproken in je (werk) omgeving en gevraagd hoe zij tegen jou aankijken? Daar komen soms ook verrassende dingen uit. Misschien helpt dat je ook in de zoektocht naar de concrete job voor jezelf?
Laat me weten hoe het met je verder gaat en waar je tegenaan loopt. Wie weet kunnen we elkaar hier verder mee helpen. Veel succes!

Hoi Lady,

Het is voor mij heel moeilijk te zeggen waar ik goed in ben, ik vind eigenlijk altijd dat anderen er beter in zijn, dus om dan te zeggen dat ik goed ben..... Dat doe ik niet.
En inderdaad, bij de vraag "wat wil ik" komt ook weer die twijfel; "Wil ik dat wel echt of denk ik dat maar, romantiseer ik misschien teveel?"
Nou ja, we weten het van onszelf en dan kun je er bewuster mee omgaan, toch?

Het is inderdaad al heel lang geleden dat ik aan anderen heb gevraagd hoe zij tegen mij aankijken. Dat is wel een goeie om nog eens na te vragen. Bedankt voor de tip!

Ik ben ook benieuwd waar jij tegenaan loopt. In ieder geval veel succes!!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 augustus 2006, 23:31
outsmart outsmart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2006
Berichten: 8
outsmart is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Dag Monique,

Wat je beschrijft is voor mij heel herkenbaar.
Zelf heb ik de switch gemaakt na het afronden van mijn MBA. Tijdens deze MBA opleiding ben ik naast de inhoudelijke vakken ook aan het werk gegaan met mijn persoonlijke ontwikkeling.
Deel daarvan was het ontdekken wat ik op dat moment echt wilde.
De opleiding is afgesloten met het loopbaanpad. Tijdens dit loopbaanpad wordt er naar een aantal zaken gekeken die belangrijk zijn in je leven, wat je belangrijk vindt in je werk, wat anderen van je vinden, waar je goede en nog te ontwikkelen punten liggen en vooral wat je leuk vindt om te doen.
Na het doorlopen van het loopbaanpad heb ik het roer omgegooid!

Dit is nu bijna een jaar geleden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Als je meer wilt weten over het volgen van een loopbaanpad en de keuzes die ik gemaakt heb neem dan vrijblijvend contact met me op.

Groeten en succes met je zoektocht!

Erwin Coolen
www.out-smart.nl
erwin.coolen@out-smart.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 augustus 2006, 09:53
Monique
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Hallo Erwin,

Wat goed dat je een verandering in loopbaan hebt gekozen!
Uit jouw verhaal begrijp ik dat het "loopbaanpad" een onderdeel is van een opleiding? Kun je dat loopbaanpad ook alleen doen of moet je dan de hele opleiding doen? Als het een opleiding is, hoe lang duurt die dan en hoe zit het met de begeleiding???
Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste; hoe zit het met de begeleiding?
Ik heb namelijk vaker loopbaan advies/begeleiding gekregen, maar ben daar nooit veel wijzer van geworden... Jij blijkbaar wel en ik ben heel benieuwd naar dat traject!

Monique
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 augustus 2006, 10:30
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Hallo Erwin,

Wat Monique schrijft is voor mij herkenbaar. Na 2 loopbaantrajecten te hebben gevolgd ben ik nog niet veel wijzer geworden dan dat ik een zeer brede interesse heb. Maar hoe zich dat concreet laat vertalen in een baan waarin je je hele ziel en zaligheid kan leggen is mij nog steeds niet helder. Dat kwam er niet uit.
Dus ik ben ook zeer benieuwd wat er in jouw traject het verschil maakte ten opzichte van andere.
MVG
Lady
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 augustus 2006, 10:56
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Lady en Monique, wat had de loopbaanadviseur volgens jullie moeten doen om jullie wel de goede richting in te krijgen? Kun je benoemen wat je hebt gemist? Wat zou jij met jezelf doen als je de loopbaanadviseur was
__________________
Isabelle
Projectleider Carrièretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 augustus 2006, 17:32
outsmart outsmart is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2006
Berichten: 8
outsmart is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Beste Monique en Lady,

Het loopbaanpad is een wandeling van 2 dagen over het " loopbaanpad".
Deze route loop je in etappes. Je kunt soms alleen lopen of in groepjes van 2 of 3 afhankelijk van de groep.
Tijdens deze etappes krijg je opdrachten mee waarin je reflecteert over zaken die te maken hebben met lichaam (vaardigheden), hoofd (denken), hart (gevoel) en ziel (zingeving).
Het eindresultaat is dat je aan het einde van het loopbaandpad aan kunt geven waar je over 10 jaar zult staan in je loopbaan.

Groeten,

Erwin Coolen
erwin.coolen@out-smart.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 augustus 2006, 18:41
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Op zoek naar.......wat nu precies?

Citaat:
Het loopbaanpad is een wandeling van 2 dagen over het " loopbaanpad".
Kun je mij een voorbeeld geven van zo'n loopbaanpad? Ik kan mij er nog niets bij voorstellen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon