Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 januari 2007, 11:25
franko30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Heb vanmorgen een begin gemaakt met eens een aantal mensen een mail te sturen met wat informatie over ons bedrijf en de opmerking dat ik contact met ze opneem.

De eerste reactie kwam via de mail terug en was behoorlijk negatief. Mevrouw kon het niet waarderen dat ik op deze manier zo ongevraagd binnen kwam en nog wat andere zaken.

Ben benieuwd naar de andere reacties....

Toch blijf ik het wel een goed idee vinden dat je mensen een soort van voorbereid op je belletje. Maar ik zou misschien zelf ook een beetje gek staan te kijken als iemand mij zomaar out of the blue gaat mailen.

Wat denken jullie? hebben jullie zelf ook ervaringen met op deze manieren klanten benaderen?

groetjes
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 januari 2007, 12:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Hey Franco,

In het verleden heb ik zelf eens een begeleiding gehad. Wat mij toen te doen stond was toekomstige werkgevers bellen.
We zaten met een groep van gemiddeld 8 kandidaten onder het motto, met z'n 8-en vind je meer dan alleen.
Mijn tip naar jou is om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen van bureau's waar mensen in een IRO-traject zitten, of misschien wel outplacement bureau's. Deze bureau's kunnen een aantal kandidaten afgaan of ze wellicht voor jou in aanmerking komen.

Succes met je bedrijf.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 januari 2007, 12:31
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Hallo Rens,

Heb je al op de site gekeken van het bedrijf waar Franko werkt?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 5 januari 2007, 12:37
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Hallo Franko,

Je hebt al één reactie retour. Niet een leuke maar wel een reactie. Nu niet gelijk denken dat je allemaal vervelende reacties krijgt, want dat hoeft niet zo te zijn.

Als je mensen belt zul je ook wel niet allemaal positieve reacties krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij je job. Ik heb zelf beursruimte verkocht als telefonisch verkoper. De ene keer was iemand gelijk enthousiast om mee te doen aan de beurs, de volgende keer moest ik alles uit de kast halen om iemand mee te laten doen en er waren ook momenten dat ik dacht dat het geen zin had om er energie in te steken.

Bedank de mevrouw van het boze mailtje voor haar reactie, bied je excuses aan dat je haar ongevraagd gemaild hebt en meld haar dat je haar niet meer op deze manier zult benaderen

Kun je hier iets mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 5 januari 2007, 14:24
franko30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Ha die Rens,

Bedankt voor je reactie, maar ik zie niet helemaal je aansluiting bij mijn vraag. kun je je opmerkingen wat toelichten?

groetjes Frank


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hey Franco,

In het verleden heb ik zelf eens een begeleiding gehad. Wat mij toen te doen stond was toekomstige werkgevers bellen.
We zaten met een groep van gemiddeld 8 kandidaten onder het motto, met z'n 8-en vind je meer dan alleen.
Mijn tip naar jou is om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen van bureau's waar mensen in een IRO-traject zitten, of misschien wel outplacement bureau's. Deze bureau's kunnen een aantal kandidaten afgaan of ze wellicht voor jou in aanmerking komen.

Succes met je bedrijf.
Groet,
Rens
Met citaat reageren
  #16  
Oud 5 januari 2007, 14:26
franko30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Nee dat klopt daar heb je gelijk in. Heb idd de vrouw vriendelijk bedankt voor haar reactie en gevraagd of ze nog tips had om het anders te doen.
ha ha ha

ben benieuwd volgende week ga ik de gemailde mensen nabellen.
ik hou je op de hoogte
gr. frank


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Hallo Franko,

Je hebt al één reactie retour. Niet een leuke maar wel een reactie. Nu niet gelijk denken dat je allemaal vervelende reacties krijgt, want dat hoeft niet zo te zijn.

Als je mensen belt zul je ook wel niet allemaal positieve reacties krijgen. Dat hoort nu eenmaal bij je job. Ik heb zelf beursruimte verkocht als telefonisch verkoper. De ene keer was iemand gelijk enthousiast om mee te doen aan de beurs, de volgende keer moest ik alles uit de kast halen om iemand mee te laten doen en er waren ook momenten dat ik dacht dat het geen zin had om er energie in te steken.

Bedank de mevrouw van het boze mailtje voor haar reactie, bied je excuses aan dat je haar ongevraagd gemaild hebt en meld haar dat je haar niet meer op deze manier zult benaderen

Kun je hier iets mee?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 januari 2007, 00:10
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Hoi,

Ja je kunt vervelende reacties krijgen, maar dat hoort er nou eenmaal bij.. Dat is nou eenmaal het bedrijfsleven, we brengen allemaal wat aan de man, en mails en post horen er nou eenmaal bij.. Ik delete vaak ongewenste mail, en maak me er niet zo druk om, maar sommigen dus wel. En inderdaad, zorg ervoor dat je deze dame uit je maillijst haalt. Zij is er dus duidelijk niet van gediend.
Zo leer je ook langzamerhand onderkennen wie of wat de mails wel wil ontvangen en wie niet.

Nog een tip trouwens uit mijn intercedente functie: als we iemand telefonisch benaderd hadden, stuurden wij weleens een brief erachteraan: bedanken voor het gesprek, en dan afhankelijk van hoe het gesprek verlopen was, hadden we verschillende brieven: dat we hem/haar niet meer zullen benaderen bij een hele directe en duidelijke afwijzing; dat de persoon ons altijd kan benaderen, met een omschrijving van onze diensten en natuurlijk contactgegevens (bij een minder directe afwijzing, en enigszins positief gesprek), en als het heel positief is bijvoorbeeld (maar nu nog geen tijd), dat we hem/haar zullen benaderen voor een eventueel persoonlijk gesprek. En dit moet je natuurlijk wel ombouwen naar jouw eigen inzicht/bedrijf.

Nogmaals succes!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 januari 2007, 10:19
franko30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Dag Marie,

bedankt voor je tips. En je hebt gelijk vervelende reacties horen er bij.....Anyway. ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen..

groetjes Frank
Met citaat reageren
  #19  
Oud 2 februari 2007, 17:19
Arjan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

Misschien beetje laat nog een tip voor creatief denken....

Een aantal consultants bij het bedrijf waar ik werk hebben een keer foto's gemaakt van de gevels van de gebouwen van de klanten die zij wilden benaderen. Daarna die foto als achtergrond van een email gezet en gestuurd naar de klant met als tekst:

"De buitenkant hebben we al gezien, binnenkort komen wij de binnenkant bekijken"

Niet echt van toepassing met telefonische aquisitie maar misschien kan een beetje creativiteit wonderen doen.

(Succesrate van bovenstaande actie was 7/10, vind ik redelijk hoog)

Groet!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 2 februari 2007, 17:54
franko30
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips voor accountmanagement

ik weet niet of ik dan voor mijn werk kan toepassen, maar wat vind ik dat een enorm leuk creatief plan.......

heel goed verzonnen.

bedankt dat je mee wil denken..

groetjes Frank
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Tips om effectief te studeren ? Randy Opleiding kiezen en volgen 9 20 oktober 2009 11:57
Sollicitatiebrief intercedent! Wie heeft tips? AudioWerner Sollicitatiebrief en cv 0 24 september 2009 20:25
Sollicitatie Apothekersassistente Tips gewenst Mister B Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2008 22:47
sollicitatiegesprek; svp tips ivm hoge lat sociale competenties Angeluz Sollicitatiegesprek 2 24 april 2008 10:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon