Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2010, 18:14
Eke Eke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 2
Eke is on a distinguished road
Standaard HBO deeltijd na je 50e?

Graag zou ik ervaringen horen over het volgen van een deeltijd HBO-opleiding. Ik ben 49 jaar en mag er dus van uitgaan dat ik 54 ben als ik de opleiding afrond. Is het realistisch om na het behalen van een diploma (daar ga ik gemakshalve maar van uit) nog te verwachten aan de slag te komen in een nieuwe functie?

Ik werk nu als directiesecretaresse, en wil de sociaal juridische dienstverlening gaan doen. Ik heb de laatste jaren al ervaring opgedaan in het studeren; heb een aantal schriftelijke modules op MBO+ niveau gedaan, en heb veel zin om weer een echte studie te gaan volgen. Ik wil in mijn huidige baan wat minder gaan werken, en denk het vier jaar financieel wel te kunnen regelen. Wie deelt zijn ervaringen met mij?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2010, 18:00
dolfijntje123's schermafbeelding
dolfijntje123 dolfijntje123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 11
dolfijntje123 is on a distinguished road
Thumbs up Re: HBO deeltijd na je 50e?

Hoi Hoi Ik ben me aan het orienteren voor een deeltijdopleiding MWD . Ik ben zelf 47 jaar dus ook niet meer de jongste maar ik weet wel dat ze staan te springen om wat oudere mensen met levenservaring en een goede HBO opleiding. Ik vindt het super spannend maar heb er zin in en ik moet natuurlijk nog 14 jaren werken dus waarom niet nog een studie volgen zodat je kunt doen wat je echt wilt doen.
groetjes en succes met je opleiding. Groetjes Willy
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2010, 00:10
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: HBO deeltijd na je 50e?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfijntje123 Bekijk bericht
Ik ben zelf 47 jaar dus ook niet meer de jongste maar ik weet wel dat ze staan te springen om wat oudere mensen met levenservaring en een goede HBO opleiding.
Nou, ik weet niet of de arbeidsmarkt staat te springen om oudere mensen met een goede HBO- opleiding. Het is niet voor niets dat oudere mensen, ook met veel werkervaring, moeilijk aan een nieuwe baan kunnen komen.

Als je je diploma hebt, ben je 54 jaar met verder geen werkervaring op sociaal juridisch gebied. Ik ben zelf erg leergierig en altijd pro jezelf ontwikkelen, maar ik zou in eerste instantie de opleiding voor jezelf doen. Om je eigen interesses en je kennis uitbreiden enz.

Denk dat echt een baan in jouw vakgebied zonder werkervaring op dat specifieke gebied op je 54e lastig wordt. Het is absoluut zo dat meer levenservaring handig is in bepaalde branches, maar de arbeidsmarkt zit toch wat anders in elkaar.

Veel succes! Ik hoop dat ik je niet ontmoedig, maar wil ook realistisch zijn.

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 maart 2010, 10:47
dolfijntje123's schermafbeelding
dolfijntje123 dolfijntje123 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 11
dolfijntje123 is on a distinguished road
Standaard Re: HBO deeltijd na je 50e?

wat fijn dat je reageerd. Maar ik doe deze opleiding in het verlengde van mijn huidige baan. Ik werk in de jeugdhulpverlening in een groep en ik wil graag met ouders en kinderen samenwerken en als ik de HBO heb dan kan ik dit doen in mijn instelling dus voor mij is het zeker aantrekkelijk om de opleiding te gaan doen.
groetjes Dolfijntje
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 maart 2010, 19:37
Eke Eke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 2
Eke is on a distinguished road
Standaard Re: HBO deeltijd na je 50e?

Dank voor jullie reacties.
Natuurlijk doe ik de opleiding in eerste instantie voor mezelf, ik werk op dit moment als secretaresse op directie-niveau, maar heb dit werk wel een beetje gezien. Het zou leuk zijn als je na zo´n studie ook daadwerkelijk er mee aan de gang kunt gaan, maar gelukkig ben ik er niet van afhankelijk.

Jij ook veel succes, Dolfijntje!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mbo voltijd en Hbo deeltijd tegelijk?? ibi Opleiding kiezen en volgen 1 3 februari 2010 20:38
Wil hbo deeltijd, maar hoe? putdus Loopbaanvragen 7 14 januari 2010 17:14
Ervaring met deeltijd HBO MER Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 24 oktober 2009 13:15
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
HBO rechten deeltijd vs. aansluitende baan marry Alle andere carrièreonderwerpen 1 21 april 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon