Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2007, 18:05
Jack Bauer Jack Bauer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 5
Jack Bauer is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Weekendhulp

Voordat ik die brief plaats wil ik een paar dingen vermelden. Deze brief moest ik aan de bedrijfsleiding richten. Voordat ik die brief ging schrijven heb ik een telefoongesprek gehad. Helaas was de verbinding niet zo goed, zodat ik haar naam niet kon horen. De informatie van het telefoongesprek die ik wel had gehoord heb ik in de brief verwerkt. Mijn vorige sollicitatie verliep niet zo goed. Maar dat lag niet aan mijn brief of cv. Ik heb de volgende dag na die afwijzing per e-mail telefonisch contact opgenomen. Ik had gewoon te hoog gemikt. Ik heb bijna geen werkervaring en ik ging voor een functie waarvoor je werkervaring nodig had. De feedback van de vorige brief op het forum heb ik voor een groot deel in deze brief kunnen verwerken. Daarom heb ik een vacature gezocht die iets beter bij me past. Ik heb deze brief al laten controleren door mijn vader en na aanleiding van zijn feedback heb ik de brief gewijzigd. Ik laat deze brief voor de laatste keer controleren, zodat ik de brief morgen op de bus kan doen.

De brief:

Geachte bedrijfsleiding,

De Nederlandse economie trekt weer aan. Dat betekent dus dat consumenten meer gaan besteden en bedrijven zijn op zoek naar nieuwe werknemers. Graag wil ik solliciteren op de vacature van weekendhulp.

Momenteel volg ik de Hbo-opleiding Management, Economie en Recht. Ik heb in juli 2006 mijn propedeuse behaald. Voor het vak klantentraining moesten wij voor een fictief bedrijf een cursus ontwerpen over de omgang met klanten. Het was zeer leuk om een cursus te ontwerpen, maar ik wil liever deze opgedane kennis in de praktijk toepassen. Daarnaast wordt er op de hogeschool veel zelfstandig en projectmatig gewerkt. Zelfstandig en in teamverband opereren is geen probleem voor mij. Er moet een goede balans zijn tussen zelfstandig werken en het opereren in teamverband.

Een baan bij Peek & Cloppenburg past goed bij mij, omdat ik graag mensen help. Mijn probleemoplossend vermogen heb ik voor een deel kunnen ontwikkelen in mijn vrije tijd. Ik help in mijn vrije tijd mensen met vragen en problemen op een forum. Het geeft mij veel voldoening om klanten goed te kunnen helpen. Klantvriendelijkheid is zeer belangrijk voor een functie in een winkel. Dat besef ik maar al te goed. Tijdens een van mijn stages heb ik geleerd in de praktijk wat klantvriendelijkheid inhoudt. Rekenkundig sta ik zeer sterk in mijn schoenen. Dat is zeer belangrijk voor iemand die achter de kassa staat. Iemand achter de kassa moet snel en nauwkeurig handelen. Werken voor Peek & Cloppenburg lijkt me leuk omdat ik dan ga werken in een omgeving die ik al heel goed ken. Ik kom namelijk vaak in het centrum van Rotterdam.

Ik ben accuraat en ik durf initiatieven te nemen. In mijn projectgroep zie ik er bijvoorbeeld op toe dat het werk goed wordt uitgevoerd. Ik schroom niet om initiatieven te ontwikkelen. Ik heb veel powerpointpresentaties gemaakt voor het presenteren van projecten. Het presenteren is zeer belangrijk voor een winkel. De winkel is het visitekaartje van de onderneming. Een winkel kan meer winst maken door na te denken over de presentatie van de winkel. Inlevingvermogen is een van mijn sterkste eigenschappen. Ik kan dingen door de ogen van de klant zien. Peek & Cloppenburg heeft zeer goede kwaliteit kleding voor een goede prijs. Natuurlijk ben ik op de hoogte van de concurrentie van Peek & Cloppenburg. De C&A en WE bevinden zich vlakbij Peek & Cloppenburg. Ik weet dus wat potentiële klanten wel en niet willen op het gebied van kleding. Ik ben de kandidaat die u zoekt omdat ik zeer flexibel ben. Vanwege een wisselend lesrooster kan ik ook eventueel door de week werken.

Een sollicitatiebrief en een curriculum vitae zeggen niet alles over een persoon. Daarom hoop ik dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek. In dit persoonlijk gesprek wil ik graag mijn sollicitatie toelichten.

Hoogachtend,

Romano

Bijlage: kopie cv
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2007, 19:58
gwennekop gwennekop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 3
gwennekop is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Weekendhulp

Is dit niet een beetje te lang? Groetjes x
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2007, 20:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Weekendhulp

Als je de naam niet weet en écht niet kan achterhalen dan zou ik aanheffen met "Geachte heer/mevrouw,"
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2007, 20:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Weekendhulp

Op een paar plekken strookt de woordvolgorde niet met mijn taalgevoel:

dat consumenten meer gaan besteden en bedrijven zijn op zoek > dat consumenten meer gaan besteden en bedrijven op zoek zijn

ik wil liever deze opgedane kennis in de praktijk toepassen > ik wil deze opgedane kennis liever in de praktijk toepassen

heb ik geleerd in de praktijk > heb ik in de praktijk geleerd

Verder vind ik dat er iets te veel woordherhaling in zit, doordat je nogal staccato formuleert in losse korte zinnen die je zou combineren tot een langere zin. Bijvoorbeeld:

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de concurrentie van Peek & Cloppenburg. De C&A en WE bevinden zich vlakbij Peek & Cloppenburg.
>>
Natuurlijk ben ik op de hoogte van de concurrentie van Peek & Cloppenburg, zoals de C&A en WE in de directe omgeving.

Daarom hoop ik dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek. In dit persoonlijk gesprek wil ik graag mijn sollicitatie toelichten.
>>
Daarom hoop ik dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek, waarin ik mijn sollicitatie nader kan toelichten.

En iets anders: inlevingvermogen moet zijn inlevingsvermogen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Sollicitatie stage financieel administratie saron Sollicitatiebrief en cv 2 21 januari 2007 19:49
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon