Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2011, 12:17
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Stelling: De perfecte baan bestaat niet

Ik ben van mening dat de perfecte baan niet bestaat, omdat er altijd elementen in een baan zijn die niet leuk zijn.

Denken jullie hier ook zo over, of bestaat de perfecte baan?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2011, 14:58
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

Ben het met je eens, maar wat dacht je van een baan die de perfectie benaderd?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2011, 16:43
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Laten we het eens academisch/filosofisch bekijken: wat is de perfecte baan?

Wil wel een voorzetje geven: een baan waar ik iedere ochtend met plezier m'n bed voor uitkom, maar waar ik 's avonds ook weer met plezier naar huis ga. Een baan waar ik zowel een uitdaging als creativiteit in vind.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2011, 09:36
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Sluit me aan bij bovenstaande. Een baan waar ik energie van krijg, maar wel moe en voldaan in de avond weer naar huis ga. Een baan waarin ik me kan ontwikkelen, creatief kan zijn. Bovendien hangt ook veel af van de collega's en de sfeer, niet alleen de baan. In de 3e klas middelbare school werd door een docent een schatting gemaakt wat iedereen zou worden: ik zou de sociale maatschappelijke richting op gaan. Raad eens wat ik nu ben Heb nooit iets anders gewild. Ben naar 1 open dag geweest en afgestudeerd. Dan heb je het natuurlijk over de functie. Een perfecte baan is een bedrijf waar ik mij thuis voel, veel afwisseling, waardering voor mijn werk etc. Die zo goed als perfecte baan had ik helaas. Daar al stage gelopen en wist: dit wil ik graag doen bij dit bedrijf. Daarna weer daar gaan werken en nog steeds dat gevoel. Helaas bezuinigingen...

Groetjes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 augustus 2011, 16:35
zakia zakia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2011
Berichten: 1
zakia is on a distinguished road
Standaard aanbod

hoi hetty,

ik heb je bericht gelezen,
ik doe zelf de opleiding spw4 ik moet nog een half jaar.
ik ben vrouw van 31 jaar en zoek ook uitdaging.
ik ben al een tijdje op zoek naar een companion die met mij die uitdaging wil aan gaan.
om samen een kinderopvang te beginnen.
de financiering zijn voor mijn kosten.
inruil daar voor heb ik iemand nodig met veel ervaring.
en aangezien jij 7 jaar ervaring hebt leek mij dat meer dan voldoende.
je kent me niet, en overval je hier mee. maar je moet toch ergens beginnen.
ik weet niet waar jij vandaan komt,ik kom zelf uit almere.
mocht je interesse hebben mail me dan.
m,v,g. saskia zgucci21@hotmail.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 augustus 2011, 13:18
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

@Rens Heb jij de ideale baan?

Mijn werk vind ik bijna ideaal. De werkzaamheden die ik doe passen helemaal bij mij. Soms vind ik het lastig om acquisitie te doen, maar dat hoort erbij. Zonder acquisitie en reclame maken krijg je geen opdrachten en zonder opdrachten geen leuk werk en inkomsten

@ajHoff Wat jezelf perfect vindt. Wat je omschrijft is voor jouw de ideale baan. En heb je die nu gevonden?

@EvelineB Je hebt de ideale baan ervaren en wat ga je nu doen?

@zakia Hoi Saskia, Fijn dat je weet wat je wilt gaan doen. Nu nog iemand vinden die je kan helpen. Ik ben dat niet. Zoals je op mijn website en in mijn profiel kunt zien, heb ik werk. Daarnaast woon ik in Leeuwarden
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 augustus 2011, 13:12
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
@ajHoff Wat jezelf perfect vindt. Wat je omschrijft is voor jouw de ideale baan. En heb je die nu gevonden?
Om heel eerlijk te zijn: slechts gedeeltelijk

Ben zelfstandige in de IT (business analist). Dat betekent hollen of stilstaan (af en toe letterlijk). Stress is een constante factor (ofwel van te veel druk/werk, ofwel te weinig werk). Verder is het een noodzaak om naast je werk continue bij te scholen, wat ook veel privé tijd kost. Al met al ben ik vaak meer met werk bezig dan ik eigenlijk zou willen. Mensen die in de IT werken zullen dit wel herkennen

Waarom ik het dan toch doe? De beloning die ik in mijn werk vind is de uitdaging om zeer complexe problemen op te lossen. Ik praat dan over meewerken aan en vormgeven van landelijke en internationale IT systemen en organisatieveranderingen die velen van ons zullen (her)kennen. Het gevoel dat ik heb wanneer het project opgeleverd wordt en het werkt, geeft mij de voldoening en compensatie om alle nadelen weg te vagen.

Een baan die voorspelbaar en rustig is past absoluut niet bij mij. In een hectische en dynamische omgeving voel ik mij het beste thuis. Het "probleem" zit hem bij mij vooral in het element "met plezier naar huis gaan". Dat lukt erg moeilijk als het op het werk niet lekker loopt. Vaak neem ik het werk ongewenst toch mee naar huis. Een punt waar ik nog hard aan moet werken, maar wat vrees ik toch een deel van mijn persoonlijkheid vormt.

Om terug te komen op je vraag: ook al is mijn baan niet perfect, ik zou geen andere baan weten waarin ik meer plezier zou kunnen hebben. Het belangrijkste aan het vinden van een perfecte baan is denk ik zelf vooral het vinden van meer dan voldoende compensatie voor de nadelige punten. Naar mijn mening is er geen baan waarin je alleen maar plezier hebt en alleen maar leuke dingen kunt doen. Het belangrijkste is dat onder de streep een positief saldo staat.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 augustus 2011, 16:46
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

Ik dacht de ideale baan te hebben als projectleider bij een facilitair adviesbureau.

Helaas is daar een einde aan gekomen. Ik ben nu op zoek naar een leuke baan waar ik weer lekker in mijn vel/werk zit en waar ik een geode balans tussen werk en prive kan vinden.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 september 2011, 09:03
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

Na mijn ideale baan nog een andere baan gehad, tijdelijk aantal uren. Was ook erg leuk werk in ieder geval iets heel anders (docent). Nu zit ik helaas ziek thuis en zal het ook nog enige tijd gaan duren voordat ik weer beter ben.

Groetjes Eveline
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 september 2011, 11:27
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste ajHoff,

Wat je schrijft is voor mij herkenbaar en ik denk ook voor veel andere ondernemers.

Als je een bedrijf hebt, dan is het belangrijk om niet stil te blijven staan. Dat betekent: opdrachten zoeken, verdiepen in de nieuwste foefjes (social media en alles op werkgebied), hollen of stil staan en balans zoeken tussen werk en privé.

Maar ook je eigen tijd indelen, opdrachten doen die bij je passen en genieten van een behaald succes

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet tevreden met baan in de accountancy, wat nu? robbweiler Loopbaanvragen 1 18 mei 2011 13:57
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Wil leren ivm andere baan, weet niet wat, loopbaanadvies te duur Endeka Loopbaanvragen 2 4 maart 2010 08:35
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon