Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juni 2009, 16:44
Sjalalie Sjalalie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 2
Sjalalie is on a distinguished road
Question Brief voor vacature beleidsadviseur volkshuisvesting/RO

Wie o wie heeft er tips, op- en of aanmerkingen om de puntjes op de i te zetten?

Afzender

Geadresseerde

Plaats, datum

Betreft: vacature Beleidsadviseur Volkshuisvesting/Ruimtelijke Ordening


Geachte xxxx,

U bent op zoek naar een Beleidsadviseur Volkshuisvesting/Ruimtelijke Ordening. Aangezien ik een grote affiniteit heb met volkshuisvesting en de bebouwde omgeving, wil ik graag op deze functie solliciteren.

Volkshuisvesting vind ik een groot goed. Een dak boven je hoofd is één van de eerste levensbehoeften. Maar wonen bestaat uit meer dan alleen een dak. Wonen is je thuis voelen in je woning. Is dat gevoel er niet, dan heeft dat invloed op alle dingen die je doet. Ik vind dat iedereen goed moet kunnen wonen. Daarom heb ik na mijn opleiding Makelaardij & Vastgoed gekozen voor mijn huidige baan als xxxx bij xxx. Ik heb voor hen verschillende opdrachten vervuld, vooral op gebied van xxxx en xxxx. Nu, na anderhalf jaar, merk ik dat volkshuisvesting meer inhoudt dan alleen huurwoningen en dat ik meer in mijn mars heb dan klantcontacten.

De functie Beleidsadviseur Volkshuisvesting/Ruimtelijk ordening past perfect bij mijn opleiding, en bij mijn ambitie: me inzetten om goed wonen voor iedereen bereikbaar te maken. Dat houdt in dat iedereen, jong of oud, arm of rijk, een passende woning kan vinden, huur of koop. Maar niet alleen de woning zelf is van belang. Er moeten voorzieningen zijn die goed wonen mogelijk maken, en er moet plaats zijn om te werken en te recreëren. Vandaar dat ik mijn werkgebied ook graag wil uitbreiden naar de ruimtelijke ordening. Daarnaast denk ik dat de gemeente op volkshuisvestelijk en ruimtelijk gebied voor uitdagende periode staat, met het opnieuw vaststellen van het woonplan, de bevolkingskrimp in de dorpen van xxxxx, de aankomende vergrijzing en de stijging van het aantal eenpersoonshuishoudens. Dit vraagt uiteraard ook een ander voorzieningenniveau.

Wat heb ik te bieden? Ten eerste heb ik kennis over het werkgebied opgedaan tijdens mijn opleiding, werk en het bijhouden van actualiteiten. Uiteraard heb ik niet de wijsheid in pacht maar ik leer snel en kan verhoudingen goed doorzien. Verder ben ik loyaal en praktisch ingesteld. Ik hou er van om oplossingen te verzinnen voor dingen die spelen en hou daarbij rekening met de belangen van betrokken partijen. Constructief bezig zijn, zaken uitzoeken en de link leggen met actualiteiten zijn dingen waar ik energie van krijg. Aangezien ik opgegroeid ben in xxxxx, voel ik me betrokken bij de gemeente xxxxxx.

Zoals u merkt ben ik erg enthousiast over de functie. Mijn cv en motivatie licht ik dan ook graag toe in een persoonlijk gesprek. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Sjalalie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2009, 00:11
Dorien Dorien is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2009
Berichten: 39
Dorien is on a distinguished road
Standaard Re: Brief voor vacature beleidsadviseur volkshuisvesting/RO

volgens mij is ie best goed.
(één taalpuntje;
...perfect bij mijn opleiding, en bij mijn ambitie:... geen komma doen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon