Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Wat voor cijfer geef jij deze sollicitatiebrief?
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 50,00%
6 0 0%
7 1 50,00%
8 0 0%
9 of hoger! 0 0%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2007, 18:29
Willem14 Willem14 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Berichten: 3
Willem14 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Portier Hotel

XXXXX
XXXXX adresgegevens
XXXXX
XXXXX

Mevrouw A.N Hiemstra
Schrans 5
8932 NA Leeuwarden


Betreft: sollicitatie portier
Rhoon, 10 maart 2007


Geachte mevrouw Hiemstra,

Op 5 maart las ik op de vacaturesite van de Randstad uw advertentie, waarin u aangeeft dat u op zoek bent naar een portier voor uw hotel. Met deze brief stel ik mij graag voor deze functie beschikbaar.

Ik ben 24 jaar. Momenteel volg ik een opleiding aan de Hoge Hotelschool, waar ik onder andere vorig jaar mijn BHV-diploma behaald heb. Verder heb ik drie jaar gewerkt bij restaurant Parkzicht in Rotterdam. Daar ben ik begonnen met het verrichten van schoonmaakwerkzaamheden, uiteindelijk heb ik daar ook in de bediening gewerkt. Ik heb daar ervaring opgedaan met Fidelio en met het begeleiden van gasten. Mijn talenkennis is goed, ik spreek uitstekend Duits: ik namelijk tot mijn 12de in Duitsland gewoond. Ook spreek ik redelijk goed Engels.

De functie van portier spreekt mij erg aan, omdat ik het werken in een hotel/restaurant erg leuk vind. Vooral vanwege het contact met de gasten, ik ben erg gastvrij, dat gaat mij dan ook prima af. Tevens lijkt mij dat deze baan goed te combineren is met mijn opleiding.

Ik hoop dat u mij zult uitnodigen voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn sollicitatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2007, 19:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

Denk wel dat alles wat erin staat, zou alleen wat aan volgorde sleutelen en die 25 jaar en VWO weglaten, kunnen ze uit CV halen; niet het belangrijkste in deze brief.

De functie van portier spreekt je erg aan, omdat je het werken in een hotel/restaurant erg leuk vindt. Met name vanwege het contact met de gasten. Iets dat jou ook prima af gaat. Je bent gastvrij. Het sluit bovendien goed aan op jouw opleiding en werkervaring. Je hebt een opleiding aan de hogere hotelschool (in?) gevolgd, waar je twee jaar geleden bent geslaagd voor het BHV diploma. Verder heb je drie jaar gewerkt bij (hotel/restaurant?) Parkzicht (in?). Daar ben je begonnen met het verrichten van schoonmaakwerkzaamheden en je bent geeindigd in de bediening. Je hebt daar ook ervaring opgedaan met Fidelio en met het begeleiden van gasten. Jouw talenkennis is goed, je spreekt goed duits: je hebt daar tot je 12de gewoond. Je spreekt ook goed engels. ("op dit moment" is niet zo'n goede formulering, alsof je het morgen weer kwijt zou kunnen zijn):-)

Dit lijkt mij een logischere volgorde.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2007, 20:32
HWK
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

Ik zou eerst motiveren waarom je deze functie wil hebben en dan zeggen waarom je er ook geschikt voor bent, niet alleen in ervaringen, maar ook door middel van persoonlijke kenmerken die erg erbij passen.

Maar, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

In ieder geval heel veel succes met de sollicitatie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2007, 21:17
Willem14 Willem14 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Berichten: 3
Willem14 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

bedankt voor de eerste 2 (goede reacties),
ik heb er zeker wat aan gehad en ik heb zelfs een deel van mijn sollicitatiebrief aangepast. blijf lekker doorschrijven en tips geven
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2007, 22:52
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

Hoi Willem,

Is deze functie niet te licht voor een hotello????
Op deze site kom ik regelmatig brieven tegen waar ik me na het lezen zit af te vragen wie nu eigenlijk de persoon achter deze brief is. Ook bij jouw brief doe ik dat, omdat ik nu nog steeds niet weet wie je bent.
Mijn tip is om je brief persoonlijker te maken. Waarom jij, waarom het bedrijf, waarom de combinatie van het bedrijf en Willem. Wat maakt jou uniek. Je laat veel kansen onbenut om jezelf te profileren in je brief. Het is de eerste indruk die je geeft met je brief, en die indruk moet de lezer ervan overtuigen dat juist jij de geschikte kandidaat voor de openstaande functie bent.

Snap je wat ik bedoel??????

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2007, 00:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

"waarin u op zoek bent" zou ik vervangen door: "waarin u aangeeft dat u op zoek bent" Ik zou tweede en derde alinea omwisselen, is logischer. "Ik ben 24 jaar" zou ik schrappen, staat in CV. Zou vervolgens zeggen "Op het ogenblik ben ik bezig ...". "ik heb daar namelijk tot mijn 12de gewoond." zou ik vervangen door: "Ik heb tot mijn 12de in Duitsland gewoond"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 maart 2007, 00:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Portier Hotel

Er staat: "Op 10 mei las ik ..." neem aan dat het maart moet zijn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55
3de poging, sollicitatiebrief gemeente voor stage saartje Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 12:25
Sollicitatiebrief Media- Adviseur Simply Sollicitatiebrief en cv 2 13 november 2005 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon