Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 maart 2009, 16:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBO niveau 4 Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast Bekijk bericht
De opleiding Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie heb ik afgelopen zomer afgerond. Ik heb deze opleiding in 1 jaar afgerond en we hebben heel veel vakken gekregen. Ik zal hieronder alles benoemen:
- geld- en kredietwezen
- verzekeringen
- economische bedrippen handel en marketing
- prijs en productmix
- promotie en plaatsmix
- reclame en promotie
- customer service
- marketingplanning
- marketingstrategieën
- liquiditeit en solvabiliteit
- marktverkenning
- offertes en orders
- omzetbelasting
- onderneming en recht
- sales
- engels
- goederenstroombesturing
- nederlands
- pers en pr
- duits
- kostprijsberekening 1 en 2
- basis statistiek
- financiering en vermogen
Het is best een pittige opleiding als je het in 1 jaar doet, want ik begon vorig jaar in augustus en in april moesten we al stage lopen. Tijdens de stage moet je ook nog eens 3 verslagen maken: een stageverslag, een marktonderzoek en de module administatie en organisatie.
In principe kun je daarna bij elk bedrijf aan de slag. Het zijn erg veel verschillende vakken en je kan bijvoorbeeld als commercieel medewerker binnendienst gaan werken, commercieel medewerker buitendienst (vertegenwoordiger), gewoon commercieel medewerker of meer richting marketing en communicatie. Ik ben nu verder gaan studeren in Communicatie, maar heb afgelopen jaar stage gelopen bij een uitzendbureau, ook waren er klasgenoten die o.a. bij een winkel, bij een reclamebureau, bij een makelaar en bij een magazijn hebben stage gelopen. het ligt eigenlijk net aan je interesses.
Ik heb de opleiding op het ROC van Twente in Almelo gevolgd.

Ik hoop dat ullie zo voldoende info hebben

groetjes en succes!!

Ik ben momenteel bezig met de opleiding commercieel medewerker binnendienst, niveau 3 zojuist afgerond, ben nu met niveau 4 bezig. Als ik naar de bovenstaande vakken kijk, zin dat precies dezelfde vakken als dat ik heb gehad. Is dit gewoon een andere naam ervoor ofzo??
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 februari 2010, 03:07
bonbiniroeland
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MBO niveau 4 Commercieel Medewerker Marketing en Communicatie

ik volg deze opleiding op Curacao en doe hem in 3 jaar als avond opleiding.
Zit nu in mijn laatste jaar. Heb net stage gelopen op het berdijf waar ik al 3 jaar werkzaam ben.Echt relaxed. Makkelijke opleiding. Behalve het laatste jaar waar ik nu in zit. hoop niet dat dit op iedere opleiding zo is maar alles is in het laatste jaar gepropt. 1 doffe ellende. veeel en veeelste veel tegelijk. Je stage opdrachten (19 van de 20 in verslag vorm), je stage verslag en dan ook nog vet moeilijke tentames van vakken die ze al veel eerder konden geven bijvoorbeeld in het 2e jaar wat zo relaxed was. Oja tusssendoor ook nog wat powerpoint presentaties.

Al met al is het wel erg leuk en interessant dus zeker een aanrader.

Ik werk in een distributie bedrijf met alle bekende merken als Bacardi, Grey Goose, Corona en Spa Blauw etc dus marketing is echt superrrrr belangrijk.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 november 2010, 15:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Cool

Het is een prima opleiding en dient tevens ook als goede opstap richting het HBO.

Ik ben zelf bijna klaar met deze opleiding en ik gebruik deze dan ook meer als opstap richting HBO. Dit is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Hetgeen dat je kunt gaan doen na deze opleiding van werk betreft is vooral binnen de sale & communicatie sector.

Zo kun je bijvoorbeeld binnen- als buitendienst doen, bij welk bedrijf dan ook, aangezien je een commerciele opleiding hebt gevolgd wat dus eigenlijk neerkomt op verkopen en contacten opbouwen en vasthouden.

De opleiding op zich is prima te doen. Ik doe hem zelf als voltijd studie.
Je loopt in totaal 3 keer stage, waarbij je dus ook 3 stageverslagen moet maken. De meest voorkomende opdracht is marktonderzoek.

Dus als je verkopen, marktonderzoeken en communicatie leuk vindt is dit wel wat voor jou!

oh en een TIP!!!!

DOE DEZE OPLEIDING NIET OP HET ROC IN NIJMEGEN!!!
WAAAAAAAAARDELOOOOOOOOOOS.

ik heb wel vernomen dat dezelfde opleiding goed te doen is bij andere scholen

succes
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 maart 2012, 15:58
MMMDDD
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard sprinttraject

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik ben momenteel bezig met de opleiding commercieel medewerker binnendienst, niveau 3 zojuist afgerond, ben nu met niveau 4 bezig. Als ik naar de bovenstaande vakken kijk, zin dat precies dezelfde vakken als dat ik heb gehad. Is dit gewoon een andere naam ervoor ofzo??

ik ben doe nu ook Commercieel medewerker binnen en ga ook zo n sprinttraject volgen en ik zie ook vakken er tussen die ik heb gehad op CMB ik hoop dat ik daar vrijstelling voor krijg
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Callcentre supervisor Conquet Sollicitatiebrief en cv 3 14 maart 2007 22:35
Sollicitatiebrief commercieel technisch medewerker markwolf Sollicitatiebrief en cv 1 10 december 2006 18:43
Sollicitatiebrief Medewerker Communicatie - graag commentaar DannyMariel Sollicitatiebrief en cv 2 25 mei 2006 11:58
MBO Administrateur Niveau 4 _mike_ Opleiding kiezen en volgen 0 28 februari 2006 12:37
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon