Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2010, 03:58
TLH TLH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 4
TLH is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen

Goedenacht!

Ik ben al de hele dag bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief en graag zou ik jullie hulp hebben!
Zouden jullie tips willen sturen over mijn brief; spreekt mijn brief jullie aan?, is het niet te standaard?, staan er geen spelfouten in?.

Omdat ik per 1 september werkloos ben, is het erg belangrijk om uitgenodigd te worden voor een gesprek. Misschien hebben jullie ook nog tips om mijn brief meer te laten opvallen? Ik heb de tips op verschillende fora geprobeerd toe te passen. Ik ben een vrij rustig/bescheiden persoon, dus zinnen als 'Zoek niet verder', 'U bent op zoek naar mij', zou ik niet gebruiken (ik moet het ten slotte ook nog waar maken in een gesprek).

Het gaat om een vacature voor Sales Assistant.

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt!

Groetjes Leonie

************************************************** *******

********
********
********

********
********
********

****, 15 augustus 2010

Betreft: sollicitatie Sales Assistant

Geachte ***********,

Al langere tijd ben ik op zoek naar de perfecte baan. Na het lezen van uw advertentie op ******** was ik direct erg enthousiast. Werken als Sales Assistent bij een gerenommeerde onderneming als ****** lijkt mij een grote uitdaging. In deze brief zal ik u proberen uit te leggen waarom ik ervan overtuigd ben dat ik zeer geschikt zou kunnen zijn voor deze functie.

Mijn naam is ******** en ik ben 22 jaar oud. In 2008 heb ik mijn diploma Horeca Ondernemer/Manager behaald op de Middelbare Hotelschool in *******. Tijdens deze opleiding heb ik stage gelopen in diverse hotels, zowel in Nederland als in het buitenland. Na het behalen van mijn diploma ben ik gaan werken als Assistent Hotelmanager bij *********.
Vóór de Middelbare Hotelschool heb ik 4 jaar Havo doorlopen. Ik ben gestopt met mijn middelbare school omdat ik zo snel mogelijk aan de slag wilde in de praktijk. Omdat ik graag dingen afmaak heb ik besloten om toch nog mijn middelbare school diploma te behalen. Daarom ben ik begin 2010 begonnen aan een thuisstudie Vwo.

Tot op heden heb ik mijn werk met veel plezier uitgevoerd. Na twee jaar de functie van Assistent Hotelmanager te hebben uitgeoefend is mijn contract niet verlengd. Omdat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging, is dit voor mij dé kans om mij verder de ontwikkelen binnen een nieuw bedrijf. In mijn huidige werk ben ik erachter gekomen dat mijn voorkeur vooral ligt bij administratieve werkzaamheden en het contact met klanten. Door mijn ruime ervaring met onder andere het opstellen van offertes, het telefonisch contacteren en informeren van klanten en het behandelen van klachten denk ik dat ik van grote waarde zou kunnen zijn binnen uw organisatie. Het ambitieuze karakter van uw bedrijf spreekt mij erg aan omdat ik zelf erg ambitieus ben en altijd probeer de best mogelijke resultaten te behalen.

Uit mijn verschillende stages en mijn huidige werk is gebleken dat ik zowel zelfstandig als in een team goed functioneer. Vaak word ik omschreven als flexibel, collegiaal en verantwoordelijk. Daarnaast weet ik me snel aan te passen in verschillende situaties en op een tactvolle manier met mensen om te gaan. Klantvriendelijkheid staat bij mij, mede door mijn horeca achtergrond, hoog in het vaandel. Ook vind ik het belangrijk om probleemoplossend en secuur te werk te gaan en ben ik iemand die streeft naar perfectie. Door mijn ervaring in een leidinggevende functie voel ik mensen goed aan en voelen de meeste mensen zich bij mij al snel op hun gemak.

Hopelijk heeft mijn brief u net zo enthousiast gemaakt als uw advertentie mij. Graag zou ik de mogelijkheid krijgen mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Mocht u naar aanleiding van mijn brief nog vragen hebben, aarzelt u dan niet contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

***************

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2010, 20:53
TLH TLH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 4
TLH is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen

Hoi!

Jammer dat ik geen reacties heb gekregen.
Maar voor de mensen die er iets aan hebben: Ik heb mijn brief gisterenavond verstuurd en ik ben vanochtend gebeld om een afspraak te maken voor een gesprek morgen!

Groetjes Leonie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeite met sollicitatiebrief - graag tips! Izzy Sollicitatiebrief en cv 2 10 december 2009 12:15
Graag tips en opmerkingen n.a.v. mijn sollicitatiebrief voor alphahulp! tixytje Sollicitatiebrief en cv 0 15 september 2009 14:04
Graag tips en kritische opmerkingen op mijn sollicitatiebrief en cv Nance Sollicitatiebrief en cv 0 8 augustus 2009 11:51
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
sollicitatiebrief KLPD. Graag commentaar e/o tips Victoria Sollicitatiebrief en cv 5 19 september 2007 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon