Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2009, 19:39
Mars Mars is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 2
Mars is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse

Hallo allemaal,

Kunnen jullie naar mijn brief kijken? Alvast bedankt.


Geachte heer xxxx,

Voortbouwend op het prettige telefoongesprek van 27 april jl. met mevrouw xxxxxx reageer ik op uw vacature voor Secretaresse xxxxxxxx. De reden dat ik solliciteer naar deze functie is mijn affiniteit met de genoemde zaken in de vacaturetekst.

Het telefoongesprek met mevrouw xxxxxx heeft mijn nieuwsgierigheid en enthousiasme voor de functie doen toenemen omdat, zoals Mevrouw xxxxxx heeft aangegeven, er in een klein team wordt samen gewerkt, maar de functie zelf heel zelfstandig is.

Als secretaresse bij het xxxxxxxx en xxxxxxx heb ik ruime ervaring opgedaan in het plannen van werkzaamheden voor de staf en vrijwilligers, ontvangen en begeleiden van klanten, correspondentie, telefoon- en postbehandeling en het organiseren van conferenties en workshops. Daarnaast heb ik een grote bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en uitvoering van procedures voor nieuwe medewerkers, voorraadbeheer en het archiveren van documenten. Heel belangrijk was de uitstraling aan de balie en het contact met klanten zowel schriftelijk als aan de telefoon.

Ik beschik over goede sociale en communicatieve vaardigheden, ik ben zeer mensgericht en in staat te werken met mensen van verschillende werk- en denkniveaus, heb een groot empathisch vermogen en verantwoordelijkheidsgevoel. De voorspelde werkdruk en hectische omgeving is voor mij eerder een uitdaging dan een belemmering.

Graag licht ik mijn enthousiasme voor deze functie in een persoonlijk gesprek toe. Ik hoop op een positief bericht.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2009, 21:57
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse

Hoi Mars,

Ik heb je brief doorgelezen en een aantal tips:

Geef in de eerste alinea aan waar je de vacature gezien hebt.
Schrap de tweede zin, die is overbodig: als je er geen affiniteit mee hebt, solliciteer je niet.

Vermeld wel in de alinea dat je een prettig gesprek hebt gehad met mevrouw x.

Geef aan in de brief waarom je voor het bedrijf waar je solliciteert wilt werken, kijk hiervoor voor informatie op hun website, zoek persberichten enz.

Je hebt een groot empathisch vermogen: staat dit in de functie genoemd als voorwaarde?

De zin: "de voorspelde werkdruk enz." kun je wijzigen in bijv.: Door mijn rust en organisatorische capaciteiten functioneer ik zonder problemen in een omgeving met een hoge werkdruk en een hectische omgeving.

De laatste regel: "Ik hoop op een positief bericht" schrappen.

Veel succes met je sollicitatie.
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2009, 23:47
Mars Mars is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Berichten: 2
Mars is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief secretaresse

Hoi Jack,

Bedankt voor je tips! Ik heb ze gebruikt in mijn brief. En nou maar hopen op de uitnodiging.


Groetjes, Mars
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief secretaresse Miekje Sollicitatiebrief en cv 0 17 februari 2009 23:31
Sollicitatiebrief secretaresse: help, ik kom niet verder sabrina7383 Sollicitatiebrief en cv 5 19 januari 2009 22:04
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
Sollicitatiebrief secretaresse / assistent-makelaar, ik mis wat Margriet28 Sollicitatiebrief en cv 6 13 mei 2007 16:50
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon