Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2008, 22:55
10iii 10iii is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Berichten: 1
10iii is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie begeleider internaat

Sollicitatiebrieven schrijven, vreselijk vind ik dat!

Ik werk momenteel halftijds en ben op zoek naar een voltijdse betrekking.
Dus dat wordt brieven schrijven.

Ik heb er al eentje geschreven en verstuurd, maar nu slaat de twijfel toe! Ik ben er zeker van dat hij niet goed is. Het zou leuk zijn om hier toch wat feedback over te krijgen, zodat ik het in de toekomst wel beter kan doen.
Alvast bedankt!

Dit was de vacature:

1 OPVOEDER M/V (XXX)

Begeleiding kinderen van 12 tot 18 jaar i.v.m. studie, sport, ontspanning, socio-emotionele, ... op het internaat. Namiddag- en avondwerking. Full-time betrekking voor 1 jaar. Tweemaal overnachten/week. Bediendenstatuut. Hernieuwing mogelijk.
Verwacht:
Zeer goed Nederlands

tso 3de graad bijzondere jeugdzorg
diploma niveau graduaat onderwijs
graduaat (regent): lager onderwijzer
Je bent in het bezit van een pedagogisch diploma (A1 of A2) als opvoeder.
Geen ervaring vereist.

Dit zijn mijn brief en cv

Mijn gegevens


Gegevens geadresseerde

XXX, 14 augustus 2008

Betreft: sollicitatie opvoeder internaat


Geachte meneer XXX

Met veel belangstelling las ik op de site van de VDAB de vacature voor opvoeder in het internaat van het XXX. Door mijn ervaring ben ik er van overtuigd dat mijn profiel aansluit bij de functievereisten.

Momenteel werk ik in een halftijdse betrekking, ondanks ik deze job graag doe, ligt mijn voorkeur bij een voltijdse job. Ik kan mij gemakkelijk verplaatsen met het openbaar vervoer, XXX - XXX is een uitstekende verbinding. Dit in combinatie met mijn flexibele houding zorgt ervoor dat het avond- en nachtwerk mij niet afschrikken.
Ik sta enthousiast in het vak van opvoeder/begeleider. Jongeren begeleiden en ondersteunen heb ik steeds als heel boeiend ervaren. In mijn huidige job begeleid ik maatschappelijk kwetsbare jongeren. Ik bied hen met mijn emancipatorische visie, ondersteuning in het maken van juiste keuzes. Ik vind het uiterst belangrijk om te vertrekken vanuit de jongere zelf. Ik sta ook in voor het bieden van enkele vormingen. Internet, algemene vorming en een meisjeswerking staan onder mijn verantwoordelijkheid. Mijn gedrevenheid zorgt ervoor dat ik geen uitdaging uit de weg ga.
Als (hier vulde ik mijn afkomstige streek in) is het XXX mij niet onbekend. Een kijk op de website leert mij dat de school uitdagend en boeiend onderwijs biedt met projectwerkingen, leefsleutels en ook denkt aan het milieu. Dit maakt het voor mij nog aantrekkelijker om voor deze job te solliciteren.

Graag geef ik verdere toelichting van mijn sollicitatiebrief en bijgevoegd CV in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groeten


mijn naam

CV

>Personalia

Naam
Voornaam
Adres

Telefoon
E-mail
Geboortedatum
Geboorteplaats
Rijbewijs B/E (bezoldigd vervoer geldig tot 2012)


>Werkervaring

Voorziening: XXX februari 2006 - heden
(van februari 2006 tot augustus 2007 vrijwilllig, sinds september 2007 in een halftijdse betrekking)
Functie: begeleidster
Takenpakket: Individuele begeleidingen met gezinsondersteuning
Plannen en uitvoeren van vormingen rond internet, algemene vorming, animals en girls
Projecten uitwerken: XXX zijn enkele van mijn stokpaardjes
Uitwerken en uitvoeren van het beloningssysteem
Samenwerkingsverbanden zoeken
Subsidies en sponsoring aantrekken


Voorziening: XXX september 2005 – januari 2006
Functie: Onthaalmedewerkster (vrijwillig in functie van opleiding)
Takenpakket: Uitwerken project en draaiboek vertrouwensleerlingen
Jongerenonthaal: informatie/advies geven en opvolgen
Uitwerken JIP (Jongeren Informatie Punt)
Helpen bij het oprichten van het nieuwe jongerenontmoetingscentrum

Voorziening: XXX februari 2005 - juni 2005
Functie: animator – begeleidster (vrijwillig in functie van opleiding)
Takenpakket: Studiebegeleiding
Begeleiden groepsactiviteiten
Ondersteuning bieden aan de kinderen in alle mogelijke facetten van het opvoedingsgebeuren


>Opleiding
In februari 2005 startte ik met de opleiding tot ‘gegradueerde in de orthopedagogie’ aan het XXX te XXX. Door persoonlijke omstandigheden stopte ik in maart 2008 met deze opleiding.
Binnenkort start ik met de opleiding 'Bachelor in de gezinswetenschappen' aan het XXX te XXX.


>Talenkennis

Nederlands moedertaal
Frans goed
Engels zeer goed


>Vaardigheden

Windows en Office 2000
Tekstverwerking

Leefgroepwerking
Individuele begeleiding (onder andere met handelingsplanning)
Zelfstandig en in teamverband werken
Organisatorische vaardigheden (projectwerkingen, activiteiten organiseren, ...)

>Bijkomende informatie

· Vrijwilligerswerk
kleine uitleg over mijn vrijwilligerswerk

· Projectmedewerking
Enkele projecten waar ik aan meewerkte

· Interesses
Filosofie
Psychologie
Muziek
De mens
Vrienden en familie
Kunst
Film
Kennis vergaren


Laat jullie gaan!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 19:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatie begeleider internaat

Wat mij opvalt is da je nog al vaak de "ik" term gebruikt, inde opleiding die ik heb gevolgd is me geleerd dat als het om sollicitatiebrieven gaat je beter de "ik"term kunt vermijden en niet als eerste aan je zin kunt zetten maar beter ergens in het midden.... probeer eens de woorden te vervangen bijv:

_ Ik heb die opleiding gevolgd _ Ook heb ik deze opleiding gevolgd
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2010, 23:25
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Uit je taalgebruik en de benamingen begrijp ik dat je uit België komt, of vergis ik me? Ik weet niet of je ook in België solliciteert of in Nederland. In Nederland is het niet heel gebruikelijk om te spreken over een "job", dus dan zou je dat kunnen veranderen in baan of functie.
Je legt in het begin van je brief veel nadruk op vervoer en bereikbaarheid. Ik snap dat je dit wilt vermelden als je in een ander land solliciteert, maar ik denk niet dat het slim is om hiermee je brief te beginnen. Ik denk dat je in de eerste plaats aan moet tonen dat je geschikt bent, dan kun je onderaan de brief wel iets vermelden over bereikbaarheid.

Ik ben het met het vorige commentaar eens dat je te vaak met "ik" begint; probeer de zinnen anders te formuleren.
Je schrijft; "Ik sta ook in voor het bieden van enkele vormingen. Internet, algemene vorming en een meisjeswerking staan onder mijn verantwoordelijkheid." Ik weet niet wat "vormingen" en "meisjeswerking" is. Als je in Nederland solliciteert zou ik nagaan of dit ook hier gebruikelijke termen zijn.

Je schrijft in je brief dat je gedreven bent, maar dat is dan ook het enige dat ik over jezelf lees. Welke competenties heb je nog meer? Hoe meer je duidelijk kunt maken waarin jij uniek bent, hoe meer kans je hebt op die baan.

Over je cv (kleine letters!) weet ik niet veel te zeggen, maar ik zie wel dat je een opleiding wilt gaan volgen. Is die voltijds? Hoe denk je dat te combineren met een volledige baan? Als het een deeltijd opleiding is zou ik dat er zeker bijzetten en ook dan uitleggen hoe je die nieuwe studie met een nieuwe, volledige baan wilt combineren. Werken en studeren samen kost veel energie en een werkgever heeft niets aan een overspannen werknemer.

Veel succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips voor Sollicitatie duo functie persoonlijk begeleider en primus interparus Annabel Sollicitatiebrief en cv 2 29 juli 2008 16:04
Open sollicitatie ambulant begeleider, graag commentaar+gehele check (taalfouten,etc) Silvie Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2007 14:06
Sollicitatie groepsleidster Internaat _Monique Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2007 17:33
Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek Mia Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2007 13:18
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon