Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 mei 2006, 14:21
emmie emmie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 6
emmie is on a distinguished road
Standaard opgeven van referenties?

Ik studeer af in juli en zou binnenkort graag beginnen solliciteren. Mijn stagebegeleidster heeft gezegd dat ik haar steeds als referentie mag opgeven.

Is het gepast om zulke referenties meteen te vermelden (misschien nuttig als pas afgetudeerde zonder ervaring?), of komt dit niet goed over?

En vermeld je deze dan in je sollicitatiebrief of CV?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst gewijzigd door emmie; 1 mei 2006 om 21:54
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 mei 2006, 14:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: opgeven van referenties

Gebruikelijk is om referenties pas te geven als daarom gevraagd wordt. Eventueel vermeld je bij de werkervaring in je cv "Referenties beschikbaar op verzoek".
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 mei 2006, 15:24
Ing77 Ing77 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2006
Berichten: 11
Ing77 is on a distinguished road
Standaard Re: opgeven van referenties

Goed punt van Rene, als je besluit om je referentie op te schrijven doe het dan in je cv en niet in je sollicitatiebrief. Ik heb/had bv. wel de naam en tel.nr. in m'n cv staan maar voelde me daar toch niet zo lekker bij, ik ga dat toch even veranderen in hoe Rene het had opgeschreven .

Heel veel succes me je afstuderen en het vinden van een leuke baan!.
Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 mei 2006, 21:53
emmie emmie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 6
emmie is on a distinguished road
Standaard Re: opgeven van referenties?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Maar ik heb het ook eens even aan mijn vader gevraagd (hij werkt bij de personeelsdienst van een openbare dienst) en hij zegt dat iedereen wel meteen referenties opgeeft. Misschien zijn de gewoonten op dat vlak in België wel anders? Of verschilt het per sector?

groetjes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 mei 2006, 22:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: opgeven van referenties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emmie
Maar ik heb het ook eens even aan mijn vader gevraagd (hij werkt bij de personeelsdienst van een openbare dienst) en hij zegt dat iedereen wel meteen referenties opgeeft. Misschien zijn de gewoonten op dat vlak in België wel anders?
Dat zou heel goed kunnen. In Nederland is het ongebruikelijk op voorhand met referenties te komen. Van de Belgische sollicitatiegewoonten heb ik geen kaas gegeten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 mei 2006, 12:12
Ivo Ivo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2006
Berichten: 5
Ivo is on a distinguished road
Standaard Re: opgeven van referenties

In mijn CV heb ik een apart kopje 'referenties' . Hieronder heb ik alleen staan dat deze op aanvraag beschikbaar zijn.
Het is wel handig om dan ook echt referenties te hebben, maar dat lijkt mij duidelijk.
Als je gebruik maakt van referenties is het ook goed om deze op de hoogte te stellen van het feit dat zij gebeld kunnen worden. Het is voor je referentie vervelend om plotseling gebeld te worden, zonder dat deze zich heeft kunnen voorbereiden, daarnaast is het ook voor jezelf beter omdat iemand die veel van je weet en goed voorbereid is meer voor je kan betekenen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 mei 2006, 17:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: opgeven van referenties

In principe niet doen.

En al helemaal niet als je je CV "en plein public" post, of naar dubieuze "recruitment bureautjes" stuurt. Je zal niet de eerste zijn die tot de ontdekking komt dat zijn kostbare referentie platgebeld wordt door die recruitment bureautjes die mensen proberen te slijten (ik heb een nieuw nummer moeten nemen om niet meer lastig gevallen te worden ...)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 juni 2006, 20:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: opgeven van referenties

Referenties:

Referenties kun je naar mijn idee het handigst zo ver mogelijk in de sollicitatieprocedure doorgeven. Dit omdat referenties helemaal gek kunnnen worden van al dat gebel van instellingen e.d. Waardoor hun lol al snel in het refereren kan verdwijnen.
Erg leuk dat een stagebegeleidster een referentie wil zijn voor je. Ook deze referentie kan goed aangeven hoe jij in jouw werk staat.
Persoonlijk zou ik dan meteen met haar kortsluiten wat zij wil gaan zeggen over mij. b.v. hoe goed ik handel in crisissituaties, sterk in mijn schoenen staan, goed met methodes overweg kan, en goed samenwerken is ook niet helemaal onbelangrijk.
Even goed tjecken of zij positief is over jou, voelt het goed, prima toch!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon