Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 4 april 2012, 13:02
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard

referenties zijn enkel relevant als er om gevraagd wordt. In sommige functies is het logisch en zou ik ze er al bij zetten, maar dan nog moet er i neen gesprek eerst aan je gevraagd worden of er contact met hen mag worden opgenomen.
Uiteraard moeten je referenties;
-relevant zijn (dus niet een leuke collega die op een andere afdeling werkt maar waar je diepgaande gesprekken bij de koffieautomaat hebt gevoerd )
-weten dat je ze als referentie hebt aangedragen,
-weten over welke functie het gaat, en
-de referenties een eerlijk oordeel over je kunnen geven.


Zeker als je courante referenties opgeeft die weten dat je een burnout hebt gehad, is het risico dat de selectiemedewerker op voorhand al eens een belletje er aan waagt...En dat werkt dan vaak tegen je, ben ik bang.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 april 2012, 01:09
Sollicitantje Sollicitantje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 9
Sollicitantje is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je reactie Thor.
Laatste vraag... De laatste paar opdrachten die ik heb gehad (ik werkte via detacheringsbureau's) heb ik helaas niet kunnen functioneren zoals ik dat normaal zou doen, omdat ik (achteraf gezien) toen al tegen de burnout aan zat te hikken.

Daardoor heb ik eigenlijk geen recente referenties, wat zou een goede manier om dit te kunnen verklaren in een gesprek?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 april 2012, 12:22
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Referenties en het gat in je CV weglaten. Referenties worden, indien gewenst, toch gevraagd.
Zoals je zelf al denkt maakt het opvullen van het gat in je CV meer vragen dan antwoorden.

Wat me ook opvalt is dat je vaak voor korte tijd ergens gewerkt hebt (jobhoppen??) Misschien dat je de werkzaamheden bij bijvoorbeeld de gemeente Eindhoven kunt bundelen. Een toekomstig werkgever die hoopt vaak dat jij lang gaat blijven kan op jouw CV afknappen, terwijl dit helemaal niet de intentie hoeft te zijn!!

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #14  
Oud 5 april 2012, 13:11
Sollicitantje Sollicitantje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 9
Sollicitantje is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi,

Referenties en het gat in je CV weglaten. Referenties worden, indien gewenst, toch gevraagd.
Zoals je zelf al denkt maakt het opvullen van het gat in je CV meer vragen dan antwoorden.

Wat me ook opvalt is dat je vaak voor korte tijd ergens gewerkt hebt (jobhoppen??) Misschien dat je de werkzaamheden bij bijvoorbeeld de gemeente Eindhoven kunt bundelen. Een toekomstig werkgever die hoopt vaak dat jij lang gaat blijven kan op jouw CV afknappen, terwijl dit helemaal niet de intentie hoeft te zijn!!

Groet,
Rens
Thnx voor je reactie Rens!
Ik heb altijd voor detacheringsbureau's gewerkt, vandaar dat mijn cv er zo uit ziet, maar dit zet ik altijd in mijn sollicitatiebrief.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is mijn CV wel interessant genoeg? Alathariel Sollicitatiebrief en cv 14 13 juli 2012 15:01
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Mijn open sollicitatie demaninhetpak Sollicitatiebrief en cv 2 16 augustus 2011 20:02
Stelling: Mijn universitaire studie staat slecht op mijn cv Severn Sollicitatiebrief en cv 2 15 november 2010 21:59
Motivatie en cv accountmanager genug023 Sollicitatiebrief en cv 3 16 maart 2010 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon