Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 februari 2009, 20:41
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

Deze brief is voor een baantje bij een piercingshop. Op de site stond dat leeftijd en ervaring vermeld moesten worden. Verder was er vraag naar
ervaring in piercings, in het bezit zijn van een piercing diploma (of bereidheid die te halen), hygiëne, klantvriendelijk en service gericht zijn en eventueel verschillende talen spreken.
Er stond ook dat er gewoon een mailtje verstuurd moest worden. Ik weet niet goed wat de regels (betreft adressering e.d.) daarin zijn.

In mijn CV staan de dingen over klantvriendelijkheid en talen.



Amsterdam, 07 februari 2009

Betreft: sollicitatie


Geachte heer, mevrouw,

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van de vraag naar consultants op uw site. Het lijkt me erg leuk om in een piercingshop te werken! Zodra ik de vacature zag heb ik ook meteen gereageerd.

Ik ben 16 jaar oud (17 in april) en heb nog geen werkervaring, maar leer sne, vooral als het gaat om onderwerpen die mij interesseren en toevallig ben ik erg geïnteresseerd in piercings.

Ik heb zelf maar een paar piercings (helix, nostril, 8mm gestretchte lobes en tweede oorgaatjes). Mijn neuspiercing heb ik bij -naam winkel- laten zetten. Ook heb ik mijn tapers en bijna al mijn losse piercings in uw winkel gekocht. Ik vind het een erg gezellige winkel en zou het erg leuk vinden om er te werken.

Wat betreft piercings ken ik ook meer dan alleen de bekendere piercings (bijvoorbeeld de microdermal, surface, bridge, eskimo, industrial, tong frenulum, smiley, frowney, handweb).

Wat het piercingdiploma inhoudt heb ik opgezocht, maar ik heb niets gevonden. Of het dus gaat om het zetten van piercings, kennis over piercings, menselijke anatomie of alledrie weet ik niet, maar ik ben bereid de diploma te behalen. Met plezier zelfs!

Met deze informatie en mijn CV (bijlage) hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben. Zo niet, zou ik graag op gesprek komen om u verder te informeren.

Hoogachtend,

Mijn Naam

*adres*
*postcode en plaats*
*email*
*telefoonnummer*

Bijlagen: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2009, 12:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

hee.

ik heb net je brief gelezen.
k ben zelf ook 16

De brief ziet er qua opbouw goed uit.
Bij ons op school word altijd streng afgeraden om het woord leuk te gebruiken, dat is een soort 'flauw woordje'.
Dus daar zou je iets anders neer kunnen zetten als 'het trekt me erg aan om'
Verder ziet het er goed uit!

Groetjess
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2009, 13:19
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

Ja, toen ik het schreef zat ik er ook al aan te denken of ik het nou wel of niet moest gebruiken.
(Ik zie nu dat ik ook echt twee keer heb geschreven dat ik het leuk zou vinden om er te werken. :P)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 februari 2009, 18:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

Ik vind dat je best een nette brief hebt geschreven. Om eerlijk te zijn heb ik wel wat punten aan te merken, maar daar vroeg je dan ook om.

Ik zal je wat tips gegeven:
1e alinea
- Benader de lezer. Je hebt nu heel standaard; naar aanleiding van.. probeer het pakkender te maken; Op uw site trof ik de vacature voor...
- In de tweede zin moet je de lezer al interesseren zodat hij verder wil lezen. Denk aan; naast dat ik zelf piercings heb.....

2e alinea
- Niet zeggen dat je toevallig geïnteresseerd ben, probeer wat origineels te verzinnen. Zeg hier over welke kwaliteiten je beschikt en dat je al enige kennis in over piercings hebt.
-Goed om over je eigen ervaringen te vertellen. Ik persoonlijk zou je eigen piercings achterwegen laten.

3e alinea
- Zeg dat je bereid bent diploma's te halen. Ik zou niet vertellen dat je op internet niets heb kunnen vinden.

4e alinea
- Afsluiting, nooit zeggen; ... zo niet, dan kom ik graag toelichten.. Houd het kort en bondig en je wilt juist voor een gesprek uitgenodigd worden, toch?! Ik licht mijn enthousiasme graag toe in een gesprek...
- Niet CV tussen () zetten! Alleen onder als bijlage.

- Naam etc niet onderaan de brief vermelden, deze staan in je CV

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 februari 2009, 18:28
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

Aah! Heel erg bedankt, ik heb er zeker wat aan, maar ik heb net een half uurtje terug de brief verzonden!
Ik had het ook op wat andere fora geplaatst en de afsluiting en adressering heb ik gelukkig nog kunnen verbeteren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2009, 23:40
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief nakijken a.u.b.

Hallo,


Heb je foutjes wat verbeterd.

voor de rest is hij goed.

Gr
Randy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiddo Bekijk bericht
Deze brief is voor een baantje bij een piercingshop. Op de site stond dat leeftijd en ervaring vermeld moesten worden. Verder was er vraag naar
ervaring in piercings, in het bezit zijn van een piercing diploma (of bereidheid die te halen), hygiëne, klantvriendelijk en service gericht zijn en eventueel verschillende talen spreken.
Er stond ook dat er gewoon een mailtje verstuurd moest worden. Ik weet niet goed wat de regels (betreft adressering e.d.) daarin zijn.

In mijn CV staan de dingen over klantvriendelijkheid en talen.



Amsterdam, 07 februari 2009

Betreft: sollicitatie


Geachte heer, mevrouw,

Deze brief schrijf ik naar aanleiding van de vraag naar consultants op uw site. Het trekt mij erg aan om in een piercingshop te werken! Zodra ik de vacature zag heb ik ook meteen gereageerd.

Ik ben 16 jaar oud (17 in april) en heb nog geen werkervaring, maar leer snel, vooral als het gaat om onderwerpen die mij interesseren en toevallig ben ik erg geïnteresseerd in piercings.

zelf heb ik maar een paar piercings (helix, nostril, 8mm gestretchte lobes en tweede oorgaatjes). Mijn neuspiercing heb ik bij -naam winkel- laten zetten. Ook heb ik mijn tapers en bijna al mijn losse piercings in uw winkel gekocht. Ik vind het een erg gezellige winkel en zou het erg leuk vinden om er te werken.

Wat betreft piercings ken ik ook meer dan alleen de bekendere piercings (bijvoorbeeld de microdermal, surface, bridge, eskimo, industrial, tong frenulum, smiley, frowney, handweb).

Wat het piercingdiploma inhoudt heb ik opgezocht, maar ik heb niets gevonden. Of het dus gaat om het zetten van piercings, kennis over piercings, menselijke anatomie of alledrie weet ik niet, maar ik ben bereid het diploma te behalen. Met plezier zelfs!

Met deze informatie en mijn CV (bijlage) hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben. Zo niet, zou ik graag op gesprek komen om u verder te informeren.

Hoogachtend,

Mijn Naam

*adres*
*postcode en plaats*
*email*
*telefoonnummer*

Bijlagen: CV
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief afmaken en nakijken SweetKimmiej Sollicitatiebrief en cv 5 9 januari 2009 13:46
Sollicitatiebrief verkoopfunctie telecom, commentaar a.u.b. dhaliw01 Sollicitatiebrief en cv 1 25 december 2008 12:51
Wil iemand mijn Engelse sollicitatiebrief nakijken? BAS Sollicitatiebrief en cv 6 17 januari 2008 21:51
Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b. dianairie Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2007 09:51
Wil iemand mijn sollicitatiebrief even nakijken? BAS Sollicitatiebrief en cv 4 31 oktober 2005 15:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon