Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2012, 11:46
stienus stienus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2010
Berichten: 4
stienus is on a distinguished road
Standaard Carrièreswitch, hoe pak je dat aan?

Hallo,

Ik wil graag wat anders maar ik vind het lastig hoe dit aan te pakken.

Mijn situatie: ik ben 28 jaar en ben WO bedrijfskunde afgestudeerd. Daarna 1 jaar gewerkt in de bedrijfsmakelaardij en nu 2,5 jaar als Procesverbeteraar/Project Manager bij een offshore bedrijf. Daar krijg ik de mogelijkheid een Black Belt in Lean Manufacturing te volgen en deze heb ik bijna afgerond. Nu zou je zeggen, prima carrierestart en prima CV. Maar ik vind Lean Manufacturing eigenlijk helemaal niet leuk. Het kost me ook de groots mogelijke moeite om de praktijk opdracht voor Black Belt af te ronden.

Wat ik wel wil weet ik eigenlijk niet precies, maar in ieder geval commercieler (meer met mensen en niet heel de dag op kantoor) en met cijfers en geld verdienen (investeringen). Alleen wat ik merk als ik mijn CV op internet zet is dat ik automatisch in de Lean Manufacturing hoek geduwd word. Hoe voorkom ik dit?

En hoe (als ik dan eindelijk weet wat ik wel leuk vind) overtuig ik bedrijven die in een hele andere markt zitten dat ik de juiste kandidaat ben, ook al heb ik geen ervaring? Ik krijg nu te horen dat ze, voor functies waar ik geen ervaring in heb, liever iemand van 24 aan nemen die net is afgestudeerd. Ben ik dan nu al zo oud?

Alle adviezen en tips zijn welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2012, 14:03
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stienus Bekijk bericht
Hallo,

Alleen wat ik merk als ik mijn CV op internet zet is dat ik automatisch in de Lean Manufacturing hoek geduwd word. Hoe voorkom ik dit?
Het nadeel van je cv op internet zetten is dat degenen die die database of website gebruiken om te zoeken naar kandidaten dat alleen doen op relevante zoekwoorden. En als jij dus LEAN in je cv of headline hebt staan, dan kom jij al snel naar boven. Gebruik dus steekwoorden waar je WEL op gevonden wilt worden.

Je zou dit ook kunnen verhelpen door je cv te beginnen met een goed en duidelijke introductie of persoonlijk profiel waarin jij vertelt welke richting je uit wilt. En door minder aandacht op LEAN te vestigen. Zo druk je jezelf namelijk ook in een hoek.

Je kunt in Monster verschillende cv's zetten... kijk gewoon voor de gein eens wat er gebeurt als je het hele LEAN verhaal weglaat.....

Verder ben je nog jong zat, laat je niets aanpraten door kortzichtige intermediairs of recruiters.

Maar wat gewoon wel belangrijk is, is dat jij jezelf dan op een andere manier profileert dan dat je tot nu toe hebt gedaan.

Een cv gaat over je verleden, terwijl je bezig bent met de toekomst. We vergeten allemaal veel te vaak dat je in je cv ook gewoon mag vertellen wie je bent en wat jij wilt en wenst voor de toekomst.

En in plaats van je cv te plaatsen en af te wachten wie er reageert, is het veel beter om zelf proactief op zoek te gaan naar functies en organisaties waar jij graag zou willen werken. Dat kan ook online, bijvoorbeeld op Linkedin.
In je LI profiel kun je in de samenvatting ook kwijt welke kant je op wilt en waarom...

Als je in een commerciële omgeving wilt werken, benadruk dan in je cv ook de financiële resultaten van jouw werkzaamheden! De beste manier om organisaties te overtuigen dat jij commercieel ingesteld bent is om commercieel te zijn.... en dat moet je dus in je cv en manier van profileren laten zien.


Succes ermee!!
gr, Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2012, 16:56
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Maak je zwarte riem af en ga gewoon door met je werk. Ga daarnaast een financieel advies opleiding afronden of zelfs een MBA in Finance. Daarmee kun je vervolgens waarschijnlijk wel de overstap maken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 februari 2012, 17:00
stienus stienus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2010
Berichten: 4
stienus is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Maak je zwarte riem af en ga gewoon door met je werk. Ga daarnaast een financieel advies opleiding afronden of zelfs een MBA in Finance. Daarmee kun je vervolgens waarschijnlijk wel de overstap maken.
ik ben MBA in Finance. Ik heb Bedrijfskunde gedaan (WO) met afstudeer richting Finance & Investments.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 februari 2012, 17:03
stienus stienus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2010
Berichten: 4
stienus is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Het nadeel van je cv op internet zetten is dat..


...Succes ermee!!
gr, Tessa
dank je wel tessa.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 februari 2012, 17:06
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stienus Bekijk bericht
Ik krijg nu te horen dat ze, voor functies waar ik geen ervaring in heb, liever iemand van 24 aan nemen die net is afgestudeerd. Ben ik dan nu al zo oud?
Nee, je bent niet oud. Dit is momenteel de trend. Werkgevers willen mensen hebben of zonder ervaring of ervaring die aansluit bij wat je gaat doen. Ze hebben het liefst het laatste want dat scheelt ze inwerktijd. Ervaring in een ander gebied wordt als ballast gezien.

Als het arbeidsoverschot afneemt zal het weer wat normaler worden, maar op dit moment is het heel moeilijk om te switchen. Het enige wat je kunt doen is je toegevoegde waarde duidelijk maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 februari 2012, 18:43
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stienus Bekijk bericht
ik ben MBA in Finance. Ik heb Bedrijfskunde gedaan (WO) met afstudeer richting Finance & Investments.
Een MSc is geen MBA. Maar goed, een MSc BK met zwaartepunt Finance & Investments is een uitstekende basis voor werk binnen de bancaire wereld. Helaas gaat het daar niet zo goed mee. Je kunt desondanks solliciteren op die functies. Het is alleen wel een kwestie van direct solliciteren, bellen, naar beurzen gaan, op LinkedIn speuren, je netwerk aanspreken enzovoorts om daar een beginnersfunctie te verkrijgen. Via een werver of via een vacature website zul je inderdaad niet ver komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan? Tamtam Opleiding kiezen en volgen 7 25 februari 2011 21:42
Teveel stress, hoe pak ik dit aan WendyP Sollicitatiegesprek 7 3 augustus 2010 17:42
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 15:48
Carriereswitch IT - Financieel Mirakels Loopbaanvragen 7 23 februari 2009 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon