Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2008, 22:37
Steefje81 Steefje81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2008
Berichten: 1
Steefje81 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie communicatiemedewerker Ministerie van Justitie

In 2003 afgestudeerd, 150 brieven en nooit op gesprek. Wat kan ik in mijn brief veranderen dat ik wel word uitgenodigd??? Alvast bedankt!

Betreft: sollicitatie vacature communicatiemedewerker, vacaturenr. DJI_5163_035_08

Dronten, 10 maart 2008

Geachte heer, mevrouw,

In de Flevobanenkrant van 1 maart 2008 las ik dat uw organisatie op zoek is naar een communicatiemedewerker.

In augustus 2003 ben ik afgestudeerd aan de hbo-opleiding Communicatie aan Hogeschool Inholland in Diemen. Een brede, praktijkgerichte opleiding die verschillende aspecten in zich heeft, waaronder vakgebieden als interne communicatie, public relations en tekstschrijven.

Al tijdens mijn opleiding kwam naar voren dat mijn interesses duidelijk liggen op het gebied van public relations, de ontwikkeling van interne en externe communicatie en het schrijven van teksten op zowel reclame- als pr-gebied. Door mijn stages bij o.a. een reclamebureau en Batavia Stad Outlet Shopping heb ik op dit gebied veel geleerd. Tijdens mijn afstudeerfase bij verzekeringsmaatschappij ENNIA op Curaçao heb ik mij onder andere verdiept in huisstijl en public relations.

Op dit moment ben ik parttime werkzaam als pr-medewerker bij een evenementenbureau, waar ik verantwoordelijk ben voor de public relations van de verschillende evenementen die dit bedrijf organiseert. Daarnaast ben ik voor het bestuur van Stichting ProDronten en voor het bestuur van Stichting Emmeloord Promotie werkzaam als pr-coördinator. Stichting ProDronten organiseert onder andere de Meerpaaldagen in Dronten, een driedaags evenement gevuld met diverse activiteiten en een popmuziekfestival. Stichting Emmeloord Promotie organiseert o.a. de Nacht van Oranje in Emmeloord, een feest voor alle inwoners van Emmeloord in de nacht voor Koninginnedag.

Werkzaamheden voor beide evenementen zijn onder andere het schrijven van pr-plannen, het onderhouden van contacten met de lokale en regionale media, het schrijven van persberichten, het schrijven en redigeren van teksten voor de website, de flyer en de evenementenkrant. Voor beide bestuursfuncties ben ik de eerste contactpersoon voor de pers en begeleid ik de voorzitter van Stichting ProDronten in zijn contacten met de pers en de gemeente.
Vaardigheden die ik tijdens mijn studie heb opgedaan kan ik op deze wijze met veel plezier en enthousiasme in de praktijk brengen. De organisatie van zulke grote evenementen vraagt ook veel contacten met beide gemeenten en dat heeft mij veel inzicht verschaft in de structuur van een overheidsorganisatie en bestuurlijke verhoudingen.

Mijn sterke kanten zijn onder andere een hoge mate van flexibiliteit, zelfstandigheid, leergierigheid, enthousiasme en bovenal werk ik graag met mensen. Hopelijk treft u in mij een geschikte kandidaat die een goede aanwinst voor uw team kan zijn.

Met deze brief hoop ik uw interesse gewekt te hebben. Voor verdere persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, opgenomen in de bijlage. Uiteraard ben ik te allen tijde bereid mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek toe te lichten. Ik zie uw reactie dan ook graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2008, 23:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie communicatiemedewerker Ministerie van Justitie

Beste Steefje,

In de eerste plaats is het belangrijk om de naam van de persoon te achterhalen aan wie je de brief schrijft, want anders kun je de brief net zo goed niet schrijven. Deze naam zet je dan natuurlijk ook de envelop.

Vervolgens vermeld je waarom je graag bij het Ministerie van Justitie wilt werken.

Dan vertel je in het kort waarom jij denkt de juiste persoon te zijn voor deze functie. Dat kun je onderbouwen met voorbeelden.

Wat je nu allemaal doet dat kun je in je CV zetten. Als ik alles lees wat je nu doet dan zou ik je niet uitnodigen, want ik zou denken dat je het te druk hebt voor een nieuwe baan.

Je opleiding kun je ook in je CV vermelden. Je hoeft de opleiding die je hebt gedaan niet te promoten. Snap je wat ik bedoel?

Vervolgens geef je aan dat je graag uitgenodigd wordt voor een kennismakingsgesprek.


Als PR vrouw zul je weten dat wat de lezer het eerste leest de meeste indruk maakt. Rol je schrijven daarom op en lees dan van boven naar beneden aandachtig je tekst (terwijl je het rolletje langzaam afrolt) en kijk hoe je boodschap overkomt.

Succes en ik hoop dat je hier wat mee kunt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2008, 12:50
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie communicatiemedewerker Ministerie van Justitie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steefje81 Bekijk bericht
In 2003 afgestudeerd, 150 brieven en nooit op gesprek.
Aan je opleiding of gebrek aan werkervaring ligt het in ieder geval niet!

Je vertelt uitgebreid wat je nu allemaal doet. Dat kan wel wat korter en de uitgebreide beschrijving kun je kwijt in je cv.
Je meldt eigenlijk helemaal niet waarom je solliciteert, wat je aanspreekt in de functie en in de organisatie en waarom je geschikt zou zijn voor deze functie. Dat zijn juist dingen die je wél in een sollicitatiebrief moet vermelden.

(Ik heb laatst gesolliciteerd naar een baan als marketing- en communicatiemedewerker, misschien kun je nog inspiratie uit mijn brief opdoen? Staat inmiddels op de tweede pagina).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Open sollicitatie + cv luchtvaartmaatschappij djazzc1980 Sollicitatiebrief en cv 3 14 augustus 2007 16:34
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon