Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2012, 23:44
ramadan93 ramadan93 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2012
Berichten: 3
ramadan93 is on a distinguished road
Standaard Gefaald eerste stage, voorlopig geen bindend studieadvies!

Hallo allemaal,

Ik ga 4 September beginnen met mij stage op de Ziekenhuis in Arnhem Rijnstate bij de afdeling bloedafname en zal met name ook bloedafnemen.

Ik loop er stage als Doktersassistent en dit word dan me tweede jaar.

Nou het probleem : Ik begon de opleiding met heel veel enthousiasme en gewoonweg geluk, het leek mij ontzettend leuk.

Wat betreft schoolwerk doe ik het goed, ik lever dingen (meestal) op tijd in en haal goeie cijfers bij de theorie van de opleiding.

We hadden een kennismakingsgesrpek met ons eerste stage adres, toen ik er kwam was ik alsnog enthousiast en had er ontzettend zin in!

Helaas helaas, er gebeurde de periode net voordat de stage begon ontzettend veel persoonlijke problemen, het was allemaal in een keer en gauw raakte ik een soort van depressie , burn-out , wat je het ook wil noemen. Ik was in ieder geval niet meer mezelf, ik was niet meer gelukkig en ik zat constant met me hoofd ergens anders.

Ik neem aan dat jullie al kunnen raden waar dit naartoe gaat?!
Ik probeerde het op stage zo goed mogelijk te doen, to no avail, simpele dingen die me begeleider me net uitlegde vergat ik, leverde verslagen niet op tijd in, etc. Op stage wat me nog het meest opviel, ik was niet op me gemak, ik was niet zelfverzekerd en had niet een super-goeie band met de medewerkers op de praktijk op me begeleider na dan. Ik mocht bepaalde handelingen ook niet doen, ze hadden geen vertrouwen in me natuurlijk, en ik vond het helemaal niet leuk meer, wat ik ook denk een echte buzzkill is voor wat voor werk je ook doet!!

Een week voordat de stage was afgelopen werd besloten te stage te staken en als gefaald te bestempelen. School en ook ik vond dit ontzettend jammer , aan ene kant begreep ik het aan de andere kant had ik het gevoel dat iedereen me verraade en vond dit emotioneel zeer zwaar. Ik heb nu voorlopig nog geen binden studie-advies en moet de resultaten van de me nieuwe stage op 11 november voorleggen aan mij loopbaanbegeleider.


De directie van de opleiding Doktersassistente willen met me werken omdat me resultaten op school wel weer goed gaan en ze willen mij die kans ook geven wat ik een ontzettende opluchting vind, overigens werd er wel getwijfeld of dit de juiste opleiding is voor mij, maar ik vind mij zeer goed op deze plek, ik vind het leuk en ik wil mensen helpen. Het was denk ik op de verkeerde plek verkeerde moment.

Verder krijg ik als de nieuwe stage begint 1x per week Vrijdag , begeleiding van school van een leerlingondersteuner waar ik eerder positieve ervaring mee had.

Wat ik van jullie vraag is jullie mening hierover en wat jullie erover denken en welke artikelen om de website mij hulp kunnen bieden.

Als ik zo naar mezelf kijk vind ik dat ik niet assertief ben, als ik niet op mij gemak ben gaan dingen vrijwel altijd fout, de reden dat ik niet op me gemak ben is meestal als ik het gevoel heb dat mij band met de andere medewerkers niet goed is en ik constant word bekritiseerd. Dit heeft ook veel invloed op mij zelfvertrouwen , dit terwijl ik wel weet dat ik het kan.

Mijn goede kwaliteiten : Ik vind dat ik communicatief goed met mensen kan praten, ik kan mensen goed geruststellen, ik kan goed met kinderen overweg, ik ben een harde werker , kan innovatieve oplossingen vinden voor problemen en ik kan mezelf ook wel goed reflecteren ( Maar soms denk ik dat dit komt door me gebrek aan zelfvertrouwen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 augustus 2012, 16:10
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga op zoek naar iemand die je zelfvertrouwen kan herstellen en die je sociale vaardigheden kan leren. Dat kan via cursussen of anders via een psycholoog. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 september 2012, 13:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat een vervelende situatie! Ik vind het wel herkenbaar trouwens, ben zelf ook erg onzeker, vindt het lastig dat je tijdens stage de hele dag beoordeeld wordt. Ik loop trouwens ook stage als doktersassistent momenteel. Ik vind het erg pittig!

Heb je je problemen ook besproken met je nieuwe praktijkbegeleider? Misschien is het goed als hij/zij weet hoe je in elkaar steekt en ze daar een beetje rekening mee kunnen houden?

Als je iets wilt doen aan je onzekerheid en/of assertiviteit zou je een cursus kunnen volgen of hulp zoeken bij een psycholoog. Ik zit momenteel ook erover te denken dit te doen.

Veel succes!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 september 2012, 20:36
ramadan93 ramadan93 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2012
Berichten: 3
ramadan93 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Wat een vervelende situatie! Ik vind het wel herkenbaar trouwens, ben zelf ook erg onzeker, vindt het lastig dat je tijdens stage de hele dag beoordeeld wordt. Ik loop trouwens ook stage als doktersassistent momenteel. Ik vind het erg pittig!

Heb je je problemen ook besproken met je nieuwe praktijkbegeleider? Misschien is het goed als hij/zij weet hoe je in elkaar steekt en ze daar een beetje rekening mee kunnen houden?

Als je iets wilt doen aan je onzekerheid en/of assertiviteit zou je een cursus kunnen volgen of hulp zoeken bij een psycholoog. Ik zit momenteel ook erover te denken dit te doen.

Veel succes!!
Wat vind je precies moeilijk en waar loop je tegenaan, loop je in een grote praktijk?

Ik heb het destijds aan me praktijkbegeleider allemaal uitgelegd en zei zag mij ook emotioneel achteruit gaan het was overigens niet haar keuze, ik had met haar een ontzettend goeie band, de andere personeel wat minder, heel wat minder. Het ding is ze kreeg uiteindelijk opdracht van de artsen dat ik moest stoppen en ja daar kon ze natuurlijk niet veel mee.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 september 2012, 21:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramadan93 Bekijk bericht
Wat vind je precies moeilijk en waar loop je tegenaan, loop je in een grote praktijk?

Ik heb het destijds aan me praktijkbegeleider allemaal uitgelegd en zei zag mij ook emotioneel achteruit gaan het was overigens niet haar keuze, ik had met haar een ontzettend goeie band, de andere personeel wat minder, heel wat minder. Het ding is ze kreeg uiteindelijk opdracht van de artsen dat ik moest stoppen en ja daar kon ze natuurlijk niet veel mee.
De praktijk waar ik stage loop is niet zo groot. Het team waar ik mee werk is erg leuk, dat scheelt. Maar bij alles wat ik doe denk ik na: is het zo goed? moet het anders? wat denken ze van me? Erg vermoeiend. Op school heb ik nog weinig geoefend met de technische handelingen dus ik vind het erg spannend dat straks te moeten kunnen.

Hoe gaat je stage nu?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 september 2012, 09:33
ramadan93 ramadan93 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2012
Berichten: 3
ramadan93 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
De praktijk waar ik stage loop is niet zo groot. Het team waar ik mee werk is erg leuk, dat scheelt. Maar bij alles wat ik doe denk ik na: is het zo goed? moet het anders? wat denken ze van me? Erg vermoeiend. Op school heb ik nog weinig geoefend met de technische handelingen dus ik vind het erg spannend dat straks te moeten kunnen.

Hoe gaat je stage nu?
Ja het gaat heel heel goed blijkbaar, ik kan me goed concentreren heb er voldoende de kans om me te ontwikkelen en alles te proberen de mensen zijn ontzettend lief en open om mij nieuwe dingen te leren. Natuurlijk niet iedereen maar de meeste wel

Vandaag voelde ik me niet lekker en kan gewoon niet werken , met die drukte zou ik hun toch in de weg staan -__- anders ga ik gewoon met plezier naar me werk/stage.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon