Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 november 2005, 21:54
Yvonne
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Intern Solliciteren

Ik ga intern solliciteren, is er iemand die mijn een voorbeeld van een interne sollicitatiebrief kan geven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 november 2005, 12:32
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Intern Solliciteren

We zijn bezig met het schrijven van artikelen over solliciteren op deze site, en we zouden daarbij best het thema "intern solliciteren" kunnen meenemen.

Maar wat maakt intern solliciteren wezenlijk anders? Wat verwacht je van zo'n voorbeeldbrief? Het komt toch eigenlijk op hetzelfde neer als een gewone sollicitatiebrief?

Is er een bepaald onderdeel dat je moeilijk vindt?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 november 2005, 20:39
Yvonne
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Intern Solliciteren

Beste Rene,


Hartelijk dank voor je reactie, leuk om te zien, wat jullie doen met de berichten op de site. Ik zie het zo; ik werk inmiddels ruim 3 jaar binnen dezelfde organisatie. Inmiddels bekleed ik mijn tweede functie. Ik wil solliciteren op een nieuwe functie. Mijn inziens vraagt een interne sollicitatiebrief meer diepgang. Voorstellen is niet meer nodig, men weet wie ik ben en wat voor ervaring ik heb. Het gaat met name om de volgende vraagstukken:
*waarom wil ik binnen de organisatie switchen van functie, en hoe schrijf ik het zo dat als ik niet wordt aangenomen, ze toch niet het vertrouwen verliezen in me in mijn huidige functie.
*hoe open ik een dergelijke brief, wat is een pakkende binnenkomer enz. Ik werk in een informele organisatie, maar de brief wordt formeel geschreven. Hoe kan ik met een pakkend iets, de aandacht trekken.

Kortom het gaat me er met name om dat men denkt: zo die heeft er over nagedacht en een verrassende brief geschreven. Ik ben me ervan bewust dat intern solliciteren voor iedereen anders is, maar ik dacht als iemand goede tips heeft of een voorbeeldbrief dan wordt ik misschien op ideeen gebracht.

Hoop dat jullie begrijpen wat voor mij anders is aan intern solliciteren dan bij extern solliciteren. Mochten jullie nog goede tips hebben, ik houd me aanbevolen.

Nogmaals dank voor de reactie
Yvonne Wouters
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
Wie wil mijn brief service agent nakijken.Wil deze week solliciteren! Jowendy Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2006 22:44
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon