Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juni 2012, 22:05
juulnh juulnh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2012
Berichten: 1
juulnh is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie frontoffice medewerker

Julia xxx
adres
postcode woonplaats

M xxxxx
E-mail xxxxx



Stichting xxxxxx
Directieteam
t.a.v. xxxx
Postbus xxx
plaats


plaats, 8 juni 2012


Geachte heer xxx,
U zoekt een baliemedewerker/Medewerker Frontoffice en dat is precies de functie die ik zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik degene ben die u zoekt.

Doordat ik bij een bedrijf werk waar veel toeristen komen, is het vertellen over dit gebied al bijna een tweede natuur geworden. De toeristen zijn vaak aangenaam verrast over oost-xxx. Eigenlijk heb ik dankzij de toeristen veel geleerd over het gebied. Om die reden ben ik naar het xxxCollege gegaan om de opleiding Recreatie & Toerisme niveau 4 te volgen. Het vak Frontoffice en de administratieve vakken vond ik het leukst en behaalde ook hoge resultaten. De opleiding heb ik niet afgemaakt omdat de opleiding zich meer en meer richtte op recreatie en animatieteams op campings.

Ik kan mijn werk goed organiseren, ik werk niet alleen netjes en geordend maar ik vind het vooral leuk om zelf initiatief te nemen. Als medewerkster frontoffice zou ik dan actief bezoekers benaderen en ze enthousiast willen informeren over interessante plekken, activiteiten en overnachtingsmogelijkheden.

Omdat ik al zoveel jaar kennis heb opgedaan over toeristische mogelijkheden, weet ik zeker dat ik een positieve en actieve bijdrage zal kunnen leveren. Ik zou dan ook graag op 28 juni in een gesprek dit verder toelichten.

Met vriendelijke Groet,


Julia xx


Bijlage: curriculum vitae



reacties? is het een goede brief? kan ik nog dingen verbeteren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2012, 22:41
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Leuke brief! Opening straalt al veel "energie uit". Staan veel goede eigenschappen al in, maar probeer minder "wolkig" te zijn. Geef alleen informatie die er toe doet en lees ook "hoe" je dingen zegt en wat dat letterlijk betekent.

Her en der heb ik wat dingen aangepast/aangegeven.

Succes ermee.

Citaat:
Geachte heer xxx,
[Enter]
U zoekt een baliemedewerker/Medewerker Frontoffice en dat is precies de functie die ik zoek. (Heb je de vacature ook ergens gelezen?) Ik zal u in deze brief uitleggen waarom.

Doordat ik bij (Hoe lang?) een bedrijf werk(Welk bedrijf? als het bijvoorbeeld de VVV is, hoef je vervolgens ook niet te melden dat er veel toeristen komen.) waar veel toeristen komen, is het vertellen over dit gebied (welk gebied?) een tweede natuur geworden (waarom wil je hier weg?). Toeristen zijn vaak aangenaam verrast (waardoor dan?) over oost-xxx. Eigenlijk heb ik dankzij de toeristen veel geleerd over het gebied. (zeg liever dat je veel weet over het gebied, want lijkt puur toeval dat je dit weet.) Om die reden Daarom ben ik naar het xxxCollege gegaan om de opleiding Recreatie & Toerisme niveau 4 te volgen. Het vak Frontoffice en de administratieve vakken vond ik het leukst en behaalde ook hoge resultaten. De opleiding heb ik niet afgemaakt omdat de opleiding zich meer en meer richtte op recreatie en animatieteams op campings.(ik zou dit niet noemen. Kunnen ze bijv. in je cv zien. Zo benadruk je het alleen)

Ik kan mijn werk goed organiseren, ik werk niet alleen netjes en geordend (dat is de definitie van goed georganiseerd werken) maar ik vind het vooral leuk om zelf initiatief te nemen (passief) probeer bijv..." en neem graag het initiatief/voortouw". Als medewerkster frontoffice zou ik dan actief bezoekers benaderen en ze enthousiast willen informeren over interessante plekken, activiteiten en overnachtingsmogelijkheden (kunnen ze ook overnachten waar je gaat solliciteren? Dan niet zo neerzetten. Nu ga je de mensen informeren waar ze elders kunnen overnachten...).

( zou willen = passief).

Omdat ik al zoveel jaar (alleen bij 40 jaar ervaring..., daarnaast klinkt het alsof het je verveelt ZOVEEL JAAR al met toeristen te werken) kennis heb opgedaan over toeristische mogelijkheden (op het gebied van toerisme en recreatie(?)), weet ik zeker dat ik een positieve en actieve bijdrage kan leveren.

Ik zou dan ook graag op 28 juni (dan heb je een afspraak met deze man?) in een gesprek dit verder toelichten.

Met vriendelijke Groet,


Julia xx


Bijlage: curriculum vitae



reacties? is het een goede brief? kan ik nog dingen verbeteren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2012, 15:02
limi limi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2012
Berichten: 5
limi is on a distinguished road
Standaard

Hallo Julia,

Leuke brief!
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Vrunck, behalve de 1e opmerking. In een sollicitatiebrief hoef je niet te vermelden hoe lang je werkzaam bent bij je huidige werkgever. Zeker als dit nog niet zo lang is, dan haal je de interesse van de recruiter weg. Als ze willen weten hoeveel jaar je werkzaam bent, dan kunnen ze dit in je cv zien.

Succes!

Groet,

Limi
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2012, 22:54
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het ook eens deze opmerking. "(hoe lang?)" was daar ook niet bedoeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limi Bekijk bericht
Hallo Julia,

Leuke brief!
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Vrunck, behalve de 1e opmerking. In een sollicitatiebrief hoef je niet te vermelden hoe lang je werkzaam bent bij je huidige werkgever. Zeker als dit nog niet zo lang is, dan haal je de interesse van de recruiter weg. Als ze willen weten hoeveel jaar je werkzaam bent, dan kunnen ze dit in je cv zien.

Succes!

Groet,

Limi
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie voor medewerker burgerzaken frontoffice Marleenmorena Sollicitatiebrief en cv 8 23 augustus 2011 15:21
Medewerker Frontoffice (sollicitatie nr 47 dit jaar..wat vinden jullie van de brief?) Dorien Sollicitatiebrief en cv 12 15 juni 2009 14:34
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon