Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2007, 17:37
skarab skarab is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 3
skarab is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief invorderingsambtenaar graag jullie reactie

Geachte heer/mevrouw I. Van Wissen,


Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor uw vacature invorderingsambtenaar.

In mijn laatste functie als beoordelaar Algemene Kinderbijslagwet (AKW) bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB), hield ik mij voornamelijk bezig met het toekennen en/of afwijzen van de AKW aanvragen. Naast deze werkzaamheden heb ik ook veel ervaring opgedaan in het verrichten van o.a. voorbereidende en administratieve invorderingswerkzaamheden.


Ik heb met heel veel plezier gewerkt als beoordelaar AKW, maar op een gegeven moment was ik genoodzaakt een keuze te maken tussen werken of zorg te dragen voor mijn kinderen. Ik heb gekozen voor het laatste. Nu mijn kinderen ouder zijn, wil ik weer gaan werken.
Gezien mijn werkervaring bij mijn laatste werkgever, stel ik mij kandidaat voor de functie invorderingsambtenaar bij de gemeente Leiden.


Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. Ik ben bereid eventuele aanvullende opleidingen te volgen die nodig zijn om de functie te vervullen.


Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.


Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2007, 20:09
teleton teleton is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 9
teleton is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief invorderingsambtenaar graag jullie reactie

Hi Skarab,
Een sollicitatiebrief schrijven is net zo lang pietepeuten tot de brief perfect is. Mijn voornaamst bezwaar voor de huidige brief is, dat je de indruk werkt herintreedster te zijn maar dit niet expliciet benoemt. Hier zijn verschillende methodes voor: Je benoemt het in je brief of je laat het uit je cv blijken. Ik zou voor de laatste optie kiezen.

Verder zou ik zo veel mogelijk USP (Unieke verkooppunten) vermelden en doublures voorkomen. In de openingszin geef je aan dat je belangstelling voor de functie .(let op verander vacature in functie)

Verder heb ik (flink wat ) suggesties die misschien helpen om de sollicitatiebrief wat krachtiger te maken. Ik hoop dat je er wijs uit kunt want ik ben nog niet zo handig met de quotes. Zorg verder dat je cv en de brief elkaar versterken. Ik kan je cv niet zien, misschien is het handig om deze ook beschikbaar te stellen. Succes met de sollicitatie, Teleton.

Geachte heer
Citaat:
/ schrijf of in plaats van /
mevrouw
Citaat:
I. Achternaam zonder voorletters
Van Wissen,


Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor uw
Citaat:
vacature Solliciteer naar een functie, niet naar een vacature.
invorderingsambtenaar.

Citaat:
In mijn laatste functie Schrijf gewoon als beoordelaar AKW.
als beoordelaar Algemene Kinderbijslagwet (AKW) bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB)
Citaat:
, Verwijder de komma
hield ik mij voornamelijk bezig met het toekennen
Citaat:
en/of Dit klopt niet, je wijst af of kent toe, beide is niet mogelijk
afwijzen van de AKW aanvragen. Naast deze werkzaamheden heb ik ook veel ervaring opgedaan in het verrichten van QUOTE]o.a. Waaom o.a? Laat het weg of benoem de andere relvante ervaring[[/QUOTE] voorbereidende en administratieve invorderingswerkzaamheden.


Ik heb met heel veel plezier gewerkt als beoordelaar AKW
Citaat:
, PUnt! De informatie over de kinderen zou ik niet in de brief zetten. Uit je cv blijkt wel dat er een gat in je loopbaan zit, tijdens het gesprek kan je hier dieper op in gaan. In deze fase maakt het de selecteur nog niet uit waarom je niet gewerkt hebt.
maar op een gegeven moment was ik genoodzaakt een keuze te maken tussen werken of zorg te dragen voor mijn kinderen. Ik heb gekozen voor het laatste. Nu mijn kinderen ouder zijn, wil ik weer gaan werken.
Citaat:
Gezien mijn werkervaring bij mijn laatste werkgever Dit is geen goede motivatie om geselcteerd te worden. Geef aan waarom je zo geschikt bent voor deze functie
Citaat:
, Waarom al die komma's? Maak korte heldere zinnen.
stel ik mij kandidaat voor de functie invorderingsambtenaar bij de gemeente Leiden.


Citaat:
Tenslotte Waarom tenslotte? Dit is de belangrijkste informatie uit je brief. Hier gaat het om! Probeer nog meer aanknopingspunten uit de advertentie of oproep te gebruiken om aan te geven dat jij geschikt bent.
beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Citaat:
Ik ben bereid eventuele aanvullende Wanneer hier expliciet in de advertentie om werd gevraagd, kan je het laten staan.
opleidingen te volgen die nodig zijn om de functie te vervullen.


Graag
Citaat:
zou ik door u uitgenodigd willen worden Maak je zinnen actief: zou uitgenodigd willen worden zijn 4 vervoegingen van een werkwoord achter elkaar. Dat leest niet lekker.
voor een kennismakingsgesprek waarin ik mijn
Citaat:
motivatie Er wordt van je verwacht dat je motivatie uit de brief blijkt. Het is dus nu de tijd om de selcteur van je motivatie te overtuigen
nader kan toelichten.


Hoogachtend,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
herintredende moeder

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Graag reactie op mijn sollicitatiebrief Beleidsadviseur Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2007 12:43
Graag reactie op Sollicitatiebrief parttime admistratief medewerker motor_girly Sollicitatiebrief en cv 3 27 augustus 2006 01:14
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon