Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2016, 22:35
AnoukJ AnoukJ is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2016
Berichten: 1
AnoukJ is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief checken

Zou iemand naar mijn brief willen kijken? Ik solliciteer naar een leuke functie als administratief/klantcontact medewerkster.

Alvast bedankt!

...........


Beste mevrouw .....

Met veel enthousiasme las ik op de website van De Huismeesters dat jullie op zoek zijn naar een medewerker Klantenpunt.

Ik ben een klantenservice medewerkster met oog voor de klant, ik denk mee met de klant, ben geduldig en kan goed luisteren . Ik denk dat deze eigenschappen goed samengaan met uw visie. Graag zou ik mijn talenten inzetten in uw organisatie. Ik ben toe aan een nieuwe werkplek om me verder te ontwikkelen. Daarom solliciteer ik naar deze functie.

Na het afronden van mijn hbo-opleiding Leisure Management, werk ik nu ruim 2,5 jaar als klantenservice medewerkster bij Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Ik ben verantwoordelijk voor het afhandelen van klantvragen via telefoon of e-mail. Ik heb me binnen DUO weten door te ontwikkelen en ben altijd positief beoordeeld.

In mijn huidige baan heb ik ervaren dat het begeleiden van klanten iets is wat ik graag doe. Ik straal rust uit en breng dit over naar de klant. Uit reacties van klanten kan ik opmaken dat dit als prettig wordt ervaren. Ik ben daarnaast behulpzaam en wil de klant op de meest vriendelijke manier te woord staan, hoe vervelend hierin de situatie ook kan zijn.

Het klantcontact heb ik altijd het leukste aspect gevonden. Mijn sociale vaardigheden komen hierin ook goed naar voren. Het geeft mij voldoening om mensen te helpen en om bij te dragen aan het positieve imago van het bedrijf door het eerste aanspreekpunt te zijn. Door mijn eigenschappen als communicatief vaardig, sociaal, leergierig en spontaan denk ik dat ik geschikt ben voor deze functie. Verder ben ik erg collegiaal en kan ik goed plannen.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is het feit dat ik het visitekaartje ben van het bedrijf. Dit is iets wat ik in mijn huidige baan mis, juist het daadwerkelijke contact met klanten in persoon. De combinatie van contact hebben met de klant via de telefoon maar ook via de balie spreekt me dus erg aan.

Ik hoop dat mijn enthousiasme u aanspreekt en dat ik mijn brief en cv verder kan toelichten in een gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2016, 11:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik ben een klantenservice medewerkster met oog voor de klant, ik denk mee met de klant, ben geduldig en kan goed luisteren .
Ik denk dat deze eigenschappen goed samengaan met uw visie. Graag zou ik mijn talenten inzetten in uw organisatie. Ik ben toe aan een nieuwe werkplek om me verder te ontwikkelen. Daarom solliciteer ik naar deze functie.
Dat denk je niet, dat weet je zeker :-) Formuleer dit krachtiger.

Citaat:
Ik ben daarnaast behulpzaam en wil de klant op de meest vriendelijke manier te woord staan, hoe vervelend hierin de situatie ook kan zijn.
Dit stukje wordt nog pakkender als je dit met een concreet voorbeeld kunt toelichten.

Wat me verder niet duidelijk wordt, is waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken. Wat spreekt je aan?

Als je het bovenstaande toepast, heb je een prima brief!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 oktober 2016, 18:19
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Let op! Reactietermijn is vervroegd naar uiterlijk 12 oktober !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2016, 09:20
MaartjevanH MaartjevanH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 september 2016
Berichten: 2
MaartjevanH is on a distinguished road
Standaard

Wat mij opvalt, is dat het heel veel ik ik ik is. Mijn advies is om die zinnen om te buigen zodat dat niet het geval is. Bijvoorbeeld je laatste zin, daar kun je van maken:
Graag licht ik mijn enthousiasme toe in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil mijn sollicitatiebrief checken? alvast bedankt mijstro Sollicitatiebrief en cv 5 18 september 2009 15:02
Sollicitatiebrief receptioniste hotel checken Daan1 Sollicitatiebrief en cv 0 15 september 2009 14:25
Wie wil mijn sollicitatiebrief checken? Ik vind vooral het begin lastig Leonie000 Sollicitatiebrief en cv 1 8 september 2009 13:19
Sollicitatiebrief politie (Master of Criminal Investigation) mariekev Sollicitatiebrief en cv 9 12 oktober 2007 09:55
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon