Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2017, 19:57
Mau Mau is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2016
Berichten: 2
Mau is on a distinguished road
Standaard Iemand bekend met WO Nederlandse Taal en Cultuur?

Hoi,

ik vroeg mij af of er misschien iemand is die ervaring heeft met de WO Nederlandse Taal en Cultuur (preferabel aan de Radboud Universiteit Nijmegen), aangezien ik sterk overweeg om dit te studeren.

Mijn geschiedenis
Om even kort op mijn geschiedenis in te gaan: ik heb in vijf jaar mijn havo afgerond met het profiel Economie & Maatschappij. Mijn bijvakken waren Duits en M&O. Ik heb in deze tijd ook zowel mijn Cambridge als Goethe op vwo-niveau gehaald. Hierna besloot ik om Communicatie aan het HBO te studeren (vorig jaar). Dit beviel mij totaal niet aangezien de opleiding erg commercieel gericht was en bovendien niet uitdagend. Ik heb toch doorgezet en uiteindelijk mijn propedeuse gehaald.
Ik doe nu een deeltijdstudie Psychologie aan de OU, en alhoewel dit een van mijn interesses is, zie ik er geen toekomst in.

Mijn interesses
Ik ben vooral geďnteresseerd in taal, met de nadruk op Nederlands, en met nog eens nadruk op schrijven. Alhoewel ik Engels gemakkelijk op een universitair niveau aankan. Mijn interesse valt echter weg als ik in een commerciële/organisatie-omgeving moet werken (blegh). Mijn andere interesses zijn overigens: psychologie, filosofie, vreemde talen en geschiedenis. Maar niet in zo'n mate dat ik mijn studie er aan wil wijden.

Nederlandse Taal en Cultuur
Ik heb al wat onderzoek gedaan naar de opleiding, en wat ik heb gezien, ziet er ontzettend interessant uit. Het lezen en bestuderen van boeken, de Nederlandse geschiedenis, Nederlands in het algemeen, het bestuderen van middeleeuwse teksten.. Eigenlijk té mooi om waar te zijn. Ik bezoek over een week een open dag, maar de tijdsdruk stijgt aangezien er een deadline op de inschrijving van Psychologie zit, indien ik dat uiteindelijk toch ga studeren.

Mijn vraag
Heeft er iemand ervaring met WO Nederlandse Taal en Cultuur? Heeft iemand het bijvoorbeeld (tijdelijk) gestudeerd? En wil diegene dan misschien wat vragen beantwoorden over bv. de inhoud van de vakken? Bij voorbaat bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
HBO --> Leraar Spaans 2e graad Docent Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2006 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon