Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2008, 16:36
Orkie Orkie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2008
Berichten: 1
Orkie is on a distinguished road
Standaard Elke dag zenuwen

Hallo,

ik zit even helemaal vast. Mijn kop stroomt over.
Twee jaar geleden ben ik afgestudeerd van de IPABO. Het eerste halfjaar ben ik gaan invallen. Dit beviel goed. Het tweede halfjaar kreeg ik een baan van 2 en halve dag in de week voor een groep 4. De begeleiding was knudde en langzaamaan begon mijn lol in het werk wat af te nemen. Na de schoolvakantie kreeg ik mijn eigen groep 4 voor 5 dagen in de week. Elke dag ging ik met zenuwen naar mijn werk. Elk weekend huilen omdat ik mijn vriend alleen in het weekend zag omdat we ver van elkaar vandaan woonden.
Afgelopen zomervakantie ben ik met mijn vriend gaan samenwonen in de stad waar hij woonde. In eerste instantie had ik geen werk, maar in de laatste week van de vakantie kreeg ik een baan aangeboden voor groep 5 (de max voor mij, zeker niet hoger!) voor 5 dagen in de week en vrijdagmiddag en woensdagmiddag vrij.
Elke vrijdag maak ik mij zorgen om maandag. Elke dag maak ik me zorgen om wat ik doe; straks krijg ik weer boze ouders op m'n dak. Hoewel mijn begeleidster onwijs lief is, ga ik toch met zenuwen weer naar m'n werk en sta ik met zenuwen voor de klas, terwijl zij zegt dat het goed gaat.
Ik zou graag een andere baan willen, maar ik weet niet goed wat. Daar komt bij dat ik wel elke maand geld op de plank moet brengen om ons pas gekochte huis te kunnen mee betalen.
Hoe weet ik nou of ik op mijn plek zit of niet? En wat kan ik aan die zenuwen doen? En wat voor werk ander werk zou ik kunnen doen?!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2008, 16:45
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Elke dag zenuwen

Volgens mij lopen er verschillende problemen door elkaar heen. Onzekerheid, aanleg tot piekeren, wellicht een slechte studie- en loopbaankeuze enzovoorts.

Als het werkelijk ernstig is dan zou je via de huisarts een doorverwijzing naar de GGD kunnen aanvragen. Dan kunnen ze beoordelen of je professionele begeleiding nodig hebt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2008, 18:17
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: Elke dag zenuwen

Hoi Orkie,

Heb jij vervelende ervaringen gehad met ''boze ouders'' dan kan dat jouw zenuwen oproepen. Dat hoeft nog niet eens te maken te hebben met jouw baankeuze. Het klink mij wat faalangstig in de oren. En inderdaad, er lopen zaken doorelkaar heen in jouw verhaal. Waarom
denk jij aan ander werk? Vind je het werken met kinderen niet leuk meer? Of had je andere dromen in het verleden. Mijn raad zou zijn om eerst jouw problemen te ontwarren voordat
je radicale beslissingen neemt. Wat je zeker niet wil is om straks in een nieuwe baan met dezelde problemen te zitten. En heel vervelend dat je moet werken met zenuwen, wellicht kun je met wat ontspanningsoefeningen jezelf tot rust manen.

Heel veel succes met ontwarren/ tot rustbrengen.


Groeten Eline
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2008, 19:14
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Elke dag zenuwen

Dag Orkie,

wat vervelend om elke dag met de zenuwen naar je werk te moeten. Dat houdt geen mens lang vol. Ik ben het met de vorige schrijvers eens dat er meer punten spelen. In mijn praktijk merk ik dat veel mensen met sortgelijke "problemen" te maken hebben. Ik werk veel met het boek van Theo Ijzermans ; "beren op de weg, en spinsels in je hoofd". Echt een superboek die jou wellicht ook kan helpen om weer met plezier naar je werk te gaan.

veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 augustus 2008, 09:13
lior63 lior63 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Berichten: 37
lior63 is on a distinguished road
Standaard Re: Elke dag zenuwen

Dag Orkie,

Ik heb je verhaal drie keer gelezen en ik moet zeggen dat ik nog geen antwoord heb op de kernvraag:

Ik lees dat je ongelukkig bent met je werk maar ik begrijp niet waarom!

Ik begrijp niet waar je nu concreet bang voor bent of tegenop ziet.
Als dat niet concreet te maken is, dan heb je misschien het verkeerde beroep.
Maar dat gaat wat ver in deze fase.
Ik zou eerst maar eens wat analytischer proberen te werk te gaan. Probeer er uit te halen en te benoemen wat je wel leuk vind, en wat expliciet niet.
Als je dat moeilijk vind omdat het allemaal zo'n brij/brei (hoe schrijf je dat juf?) in je hoofd is, is het wijsheid hulp te zoeken, bij je vriend of nog beter bij een buitenstaander zoals een coach of iemand die je vertrouwt maar niet al te lief en omzichtig is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
succesvolle carriere.....maar elke dag een beetje minder energie! BasJ Loopbaanvragen 3 8 februari 2008 02:48
Morgen een sollicitatiegesprek, maar de zenuwen gieren door mijn lijf Yfke Sollicitatiegesprek 10 7 november 2007 16:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon