Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2008, 23:22
edj edj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 1
edj is on a distinguished road
Question LOI-opleiding verstandige keuze?

Hallo allemaal,

Na twee mislukte HBO-opleidingen vind ik het tijd voor een andere manier van studeren. Ik denk dat studeren op afstand goed bij me past en ik ben me dus aan het oriënteren op dit vlak.

Op verschillende forums kom ik uitspraken tegen als: "Een LOI studie kan je toch niet serieus nemen." en "Mensen die hun diploma bij de LOI hebben gehaald behandelen we niet eens in de selectie procedure."
Het probleem is dat deze berichten allemaal 3 jaar oud waren.

Ik wil graag weten of werkgevers de LOI nog steeds zien als een lachtertje of dat het wordt gezien als een volwaardige opleiding. Hebben mensen die van een reguliere hogeschool komen nog steeds voorrang op iemand met een LOI opleiding?

Als iemand hier ervaring mee heeft.. ik zou graag je verhaal horen!

--
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2008, 09:35
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Dag Edj,

Mijn ervaringen met afstandsonderwijs zijn erg goed. Ik heb ruim twee jaar geleden een HBO opleiding (met succes) afgesloten bij NTI en ik heb nog nooit commentaar van werkgevers/ opdrachtgevers gehad. Sterker nog, e-learning komt steeds meer in, steeds meer werkgevers bieden het zelf aan aan hun werknemers.
Heel veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2008, 12:35
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
Mijn ervaringen met afstandsonderwijs zijn erg goed. Ik heb ruim twee jaar geleden een HBO opleiding (met succes) afgesloten bij NTI en ik heb nog nooit commentaar van werkgevers/ opdrachtgevers gehad. Sterker nog, e-learning komt steeds meer in, steeds meer werkgevers bieden het zelf aan aan hun werknemers.
Heel veel succes.
Wieteke, geldt dat ook als die LOI-opleiding de enige hbo-opleiding is die je gevolgd hebt? Ik kan me voorstellen dat je bepaalde vaardigheden via het LOI niet of anders aangeleerd krijgt, dan bij een reguliere opleiding (bijv. samenwerken in groepen en presentaties geven). Is dat geen gemis?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 februari 2008, 14:38
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Volgens mij heeft Neerlandica wel een beetje gelijk (ik geef je vaak gelijk, de laatste tijd). Als enige HBO-opleiding heeft een LOI papiertje minder status. Een LOI opleiding wordt wat dat betreft nog niet helemaal voor vol aangezien. Een lachertje is het ook weer niet, maar je kunt er niet omheen dat een voltijds of deeltijds opleiding meer status heeft.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2008, 15:17
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
(ik geef je vaak gelijk, de laatste tijd).


Overigens is het meer een vermoeden van mijn kant hoor, misschien denken werkgevers er wel heel anders over.
Ik ben dan ook benieuwd naar Wietekes verhaal: heb jij alleen een hbo-opleiding bij het LOI gevolgd of ook een andere, reguliere opleiding gedaan?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2008, 16:56
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Hallo,

ik heb inderdaad meerdere HBO opleidingen gedaan, ook op "gewone" hogescholen. Ik ben het wel eens dat ik voor iemand van 18 meteen na de HAVO het niet aan zou raden om een thuisopleiding te doen. Ik weet wel dat LOI, iets meer dan NTI, veel praktijktrainingen geeft en dat er ook van je gevraagd wordt om met anderen (een) werkstuk(ken) te maken. Het is dus zeker niet in je eentje modderen. Je kunt van te voren een aantal werkgevers bellen die functies hebben in de richting die jij ambieert en hen vragen wat ze er van vinden als je de opleiding via LOI volgt. Ik werk zelf overigens ook freelance voor NCOI, deze opleiding is echt volledig erkend door werkgevers. Om bij hun een opleiding te kunnen doen moet je echter wel al een baan in de goede richting hebben. Ik bedenk nu dat dat bij LOI en NTI ook moet want je doet gedurende de gehele opleiding al praktijkopdrachten waardoor je opleiding meteen veel meer waarde krijgt. Het is dus echt niet alleen maar in je eentje thuis studie boeken lezen.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 juni 2008, 11:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neerlandica_to_be Bekijk bericht
Wieteke, geldt dat ook als die LOI-opleiding de enige hbo-opleiding is die je gevolgd hebt? Ik kan me voorstellen dat je bepaalde vaardigheden via het LOI niet of anders aangeleerd krijgt, dan bij een reguliere opleiding (bijv. samenwerken in groepen en presentaties geven). Is dat geen gemis?
Nee, niet echt. Samenwerken in projectgroepen krijg je op de werkvloer zeker wel mee.

Ik heb aan twee verschillende HBO-instellingen gestudeerd en de projectgroepen waren constant bagger.... Gamende puistenkoppen, mensen die niets uitvoeren, mensen die rondom de deadline opeens niet bereikbaar zijn, bedrijven die opeens geen tijd meer hebben, etc.... Been there, done that.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 9 juni 2008, 13:51
San-san San-san is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Berichten: 3
San-san is on a distinguished road
Standaard Re: LOI opleiding verstandige keuze?

Je hebt toch ook van die contactdagen? Houdt dat in dat je dan helemaal naar Leiden moet?

Sandra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grafische opleiding: Rietveld of LOI? nicknaethuijs Opleiding kiezen en volgen 10 4 maart 2018 10:30
Keuze opleiding: twijfel tussen hbo SPH, MWD, Pedagogiek en Psychologie Angel70 Opleiding kiezen en volgen 1 11 maart 2012 13:20
DTP opleiding LOI Diessil Opleiding kiezen en volgen 0 7 juli 2011 00:32
Bijna klaar, LOI of toch Voltijd opleiding? Mehk Opleiding kiezen en volgen 2 16 januari 2011 11:29
Keuze van opleiding in economische richting wijnandvo Opleiding kiezen en volgen 11 20 juni 2008 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon