Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 september 2010, 15:40
vanderv vanderv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 9
vanderv is on a distinguished road
Standaard alternatief

Wat je ook nog kunt doen, zolang je nog thuis woont:

je eerst een week gratis als werkkracht aanbieden, of als vrijwilliger. Aangezien je toch 2 dagen per week reserveert voor je ambities, kun je die dagen gebruiken om bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket je diensten gratis aan te bieden.

Klinkt stom? Ik heb ooit een week gratis voor een krant gewerkt om daar mijn artikelen te schrijven voor het afstuderen: zij kregen een week lang een gratis arbeidskracht, ik had een motivatie om mijn artikelen te schrijven. Twee weken later werd ik gebeld: er was iemand met zwangerschapsverlof, of ik haar wilde vervangen. Ik kreeg daarna weer de aanbieding om ook daarna te blijven.

Geef bij zo'n vrijwillige baan goed aan wat je ambities zijn, laat zien waar je goed in bent, praat met de juiste mensen, onderzoek wat er in de nabije toekomst mogelijk is (komen er vacatures? zijn er andere mogelijkheden?). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er eeuwig gratis blijft werken, dus hou dat wel in de gaten. Maar als zij jou als een uitstekende kracht ervaren, zullen ze zeker kijken of er mogelijkheden zijn om je te houden!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 september 2010, 00:06
Tafir Tafir is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Berichten: 8
Tafir is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderv Bekijk bericht
Hoi Tafir,

Ook ik vind dat je heel positief en wilskrachtig overkomt in je bericht. Daarnaast heb je alles ook helder op een rij gezet, dus met je kwaliteiten zit het wel goed. Ervaring heb je eigenlijk ook. Je brengt het zelf als stages, maar in die stages heb je natuurlijk wel een schat aan ervaring opgedaan. Het zijn als ik het zo lees ook best stages geweest waarbij er iets van je gevraagd werd. Wat ik dus zou doen in een volgende sollicitatie: je stages niet nadrukkelijk als stages benoemen, (er ook niet over liegen natuurlijk, maar gewoon niet teveel accent op leggen) en vooral je werkzaamheden en prestaties tijdens die stages voor het voetlicht brengen! Ga voor jezelf maar eens na wat je tijdens die stages gedaan hebt en wat je ervan hebt geleerd.. dan blijkt misschien dat je heel wat in huis hebt en te bieden hebt aan ervaring.

Wat een HBO-opleiding betreft: als je dat alleen wil om uit je thuissituatie te komen, lijkt me dat niet voldoende motivatie. Kun je niet via een andere weg een oplossing zoeken voor je thuissituatie door er bijvoorbeeld met deskundigen over te praten? Hoe staan je ouders tegenover je ambities?

Succes gewenst in elk geval met solliciteren en wijsheid voor je thuissituatie.
Ik heb morgen een sollicitatie dus met wat geluk ben ik volgende week aan het werk

Wat betreft een HBO opleiding, het is niet alleen mijn thuissituatie maar ook mijn leeftijd ik ben al 23 en eer ik met HBO klaar zou zijn 28, dan moet ik het als een starter van 28 jaar opnemen tegen mensen van 22-23, lijkt mij vrij kansloos als je het mij vraagt

Als het aan mijn ouders zou liggen zou ik al na de middelbare school zijn gaan werken, het begrip ambitie is onbekend terrein.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 oktober 2010, 13:43
Tafir Tafir is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Berichten: 8
Tafir is on a distinguished road
Standaard

Hey alle.

Inmiddels een maand of wat verder. 3 weken geleden werk gevonden, men wou graag een starter aannemen om te combineren met een aantal reeds aangenomen ervaren mensen.

Tot nu toe is het werk een uitdaging en best pittig, echter is iedereen erg aardig en rustig. En verteld men mij regelmatig dat het werk dat ik doe wel enige jaren kost om daadwerkelijk onder de knie te krijgen.

contract voor 6 maanden gekregen met uitzicht op een tweede termijn en eventueel vast contract, dit hangt uiteraard af van hoe het gaat, zowel qua functioneren als qua zaken.

Wel grappig dat ik eigenlijk nooit een baan in deze richting had verwacht ( registermakelaar)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 08:56
hoe begin ik een open sollicitatie? verkoopster Sollicitatiebrief en cv 0 17 juni 2009 15:00
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 14:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon