Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2008, 09:10
jboi jboi is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 25
jboi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief systeembeheerder

Kan iemand zijn eerste indruk neerpennen? Of opmerkingen laten gevallen.

Alvast bedankt!


Citaat:
Onlangs ontdekte ik de vacature voor xxxx, omdat ik mijzelf herken in het gevraagde profiel stuur ik u graag deze sollicitatie.

Ik ben mezelf al geruime tijd aan het voorbereiden voor een functie als systeembeheerder, ik heb kennis van ISA server, SQL server, Citrix, het maken van packages met Installshield, Vmware server 2, Windows 2003 server & Exchange server. Verder word mijn kennis onderbouwd door het behalen van certificaat MCSA Messaging en CCNA. Momenteel bereid ik mij voor tot het behalen van MCTS Windows 2008.

Ik ben nu werkzaam bij xxxxxxx als algemeen IT medewerker in een organisatie met een nieuw gecentraliseerde datacenter voor Citrix, AS400, Cisco, Juniper, Bluecoat, Exchange- en Windows 2003 server. Mijn taak bestaat er in om alle IT gerelateerde problemen van gebruikers op te lossen. Bij echt structurele problemen worden deze doorgegeven aan de netwerk- of systeem beheerder.

Ik heb zowel de theoretische kennis als de ervaring te werken binnen een grote IT omgeving. Ik combineer mijn ervaring als programmeur met systeem en netwerkbeheer.

Ik ben opzoek naar een nieuwe functie en een nieuwe uitdaging. Het beschreven takenpakket in uw vacatures spreekt mij aan. De genoemde aandachtsgebieden zijn mij niet vreemd en maken onderdeel uit van mijn huidige kennis gebied.

Mijn ambitie is om in meer technische werkomgeving te komen waarin ik mij beter kan ontplooien en waar ik mijn ervaring en opgebouwde kennis beter kan toepassen.

Graag zou ik nader kennis willen maken met u om mijn werkervaring en enthousiasme toe te lichten in een gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2008, 14:16
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie brief systeembeheerder

1: Als je met ontzettend veel termen schermt denk ik snel dat een werkgever cynisch wordt. Je kunt wel eens ergens mee gewerkt hebben maar een expert zijn op alle vlakken is niet realistisch. Daarom kun je beter in je CV een gedeelte met technologie opnemen en dan steeds per technologie je niveau aangeven (junior beheerder, medior beheerder, senior beheerder).
2: Verder volgt je brief geen goed patroon. Kijk eens op deze site en andere sites voor de opbouw van een brief.
3: Je zinnen zijn dan weer erg lang en dan weer erg kort. Verder lees ik niets over jezelf als persoon enzovoorts.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2008, 16:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie brief systeembeheerder

Ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen.
Waar je vooral op moet letten is foutloos Nederlands. Ik noem een word zonder t bijvoorbeeld. Ik denk dat een eventuele nieuwe werkgever daar zeker over zal struikelen.
Succes met de verdere sollicitatie!

Michiel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2008, 16:55
jboi jboi is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 25
jboi is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief systeembeheerder

Die termen uit de 2de alinea heb ik volledig geschrapt. Ze zijn inderdaad weinig relevant.
Ik ga nog wat herschrijven
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Sollicitatiebrief assistent systeembeheerder CVOK Sollicitatiebrief en cv 0 14 september 2007 18:08
Sollicitatiebrief systeembeheerder hansbaluw Sollicitatiebrief en cv 2 1 november 2006 12:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon