Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2008, 15:26
marian_m marian_m is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 2
marian_m is on a distinguished road
Post Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar

Hallo iedereen, eerst al even melden dat ik ontzettend veel leuke en interessante tips heb teruggevonden op deze website! Thumbs up

Ik zou graag open sollicitaties willen versturen naar een paar bedrijven waar ik ontzettend graag wil beginnen.
Ik vind het persoonlijk wel niet zo makkelijk om de juiste toon voor die brieven te vinden. Zouden jullie mijn eerste poging eens willen nalezen en me vertellen of jullie nog iets missen?

Alvast ontzettend bedankt!

(adressen etc heb ik allemaal weggelaten maar die staan er zowizo wel bij)

-----------------


***, 29 oktober 2008
Betreft: Spontane sollicitatie naar de functie van Grafisch Ontwerper



Beste,

Ik ben **mijn naam** en als beginnend grafisch vormgever op zoek naar een bureau dat me de kans biedt om als ontwerper te groeien en ervaring op te doen. Omdat leuke openstaande vacatures zeldzaam zijn, stuur ik dan ook liefst mijn spontane sollicitatie naar een bureau dat me ligt.

Ik heb niet lang getwijfeld bij wie ik de sprong zou wagen. Jullie online portfolio maakt me alvast erg enthousiast, en straalt uit hoe ik mijn toekomst als grafisch ontwerper zie. Ik ben er dan ook zeker van dat ***** mij die kansen kan geven.

Gedurende vier jaar heb ik een opleiding Grafische Vormgeving gevolgd in ******** te *******.
Door de nadruk op het conceptueel denken in deze opleiding heb ik een sterk analytisch vermogen ontwikkeld om voor elk project een creatieve oplossing te bedenken.

Nadien heb ik een postgraduaat Multimedia bijgestudeerd zodat ik me niet belemmerd voel in het uitwerken van mijn creatieve concepten door mijn beperkte technische vaardigheden.
Ik heb geen ambities om als voltijds webontwikkelaar/programmeur aan de slag te gaan, maar ik vind het ontzettend belangrijk dat je als vormgever wel weet wat je mogelijkheden zijn en dat je ook even stilstaat bij de technische uitwerking van projecten.

Tijdens die vijf jaar heb ik bij twee grafische bedrijven telkens enkele maanden stage gelopen als ontwerper. Ik heb hier met ontzettend veel enthousiasme van genoten en ik ben er nu nog meer van overtuigd dat mijn toekomst in de grafische wereld ligt.

Uiteraard kom ik jullie graag mijn portfolio tonen en jullie overtuigen van mijn enthousiasme, motivatie en verwachtingen.
In de bijlage vindt u alvast mijn curriculum vitae en een mini-voorstelling van enkele van mijn werken .

Ik kijk alvast uit naar een reactie.


Met vriendelijke groeten,

****
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2008, 16:58
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marian_m Bekijk bericht
Hallo iedereen, eerst al even melden dat ik ontzettend veel leuke en interessante tips heb teruggevonden op deze website! Thumbs up

Ik zou graag open sollicitaties willen versturen naar een paar bedrijven waar ik ontzettend graag wil beginnen.
Ik vind het persoonlijk wel niet zo makkelijk om de juiste toon voor die brieven te vinden. Zouden jullie mijn eerste poging eens willen nalezen en me vertellen of jullie nog iets missen?

Alvast ontzettend bedankt!

(adressen etc heb ik allemaal weggelaten maar die staan er zowizo wel bij)

-----------------


***, 29 oktober 2008
Betreft: Spontane sollicitatie naar de functie van Grafisch Ontwerper



Beste,

Ik ben **mijn naam** en als beginnend grafisch vormgever op zoek naar een bureau dat me de kans biedt om als ontwerper te groeien en ervaring op te doen. Omdat leuke openstaande vacatures zeldzaam zijn, stuur ik dan ook liefst mijn spontane sollicitatie naar een bureau dat me ligt.

Ik heb niet lang getwijfeld bij wie ik de sprong zou wagen. Jullie online portfolio maakt me alvast erg enthousiast, en straalt uit hoe ik mijn toekomst als grafisch ontwerper zie. Ik ben er dan ook zeker van dat ***** mij die kansen kan geven.

Gedurende vier jaar heb ik een opleiding Grafische Vormgeving gevolgd in ******** te *******.
Door de nadruk op het conceptueel denken in deze opleiding heb ik een sterk analytisch vermogen ontwikkeld om voor elk project een creatieve oplossing te bedenken.

Nadien heb ik een postgraduaat Multimedia bijgestudeerd zodat ik me niet belemmerd voel in het uitwerken van mijn creatieve concepten door mijn beperkte technische vaardigheden.
Ik heb geen ambities om als voltijds webontwikkelaar/programmeur aan de slag te gaan, maar ik vind het ontzettend belangrijk dat je als vormgever wel weet wat je mogelijkheden zijn en dat je ook even stilstaat bij de technische uitwerking van projecten.

Tijdens die vijf jaar heb ik bij twee grafische bedrijven telkens enkele maanden stage gelopen als ontwerper. Ik heb hier met ontzettend veel enthousiasme van genoten en ik ben er nu nog meer van overtuigd dat mijn toekomst in de grafische wereld ligt.

Uiteraard kom ik jullie graag mijn portfolio tonen en jullie overtuigen van mijn enthousiasme, motivatie en verwachtingen.
In de bijlage vindt u alvast mijn curriculum vitae en een mini-voorstelling van enkele van mijn werken .

Ik kijk alvast uit naar een reactie.


Met vriendelijke groeten,

****
Hoi Marian,

* ik zou boven de brief "geachte..." zetten, ipv "Beste", tenzij je de persoon aan wie je schrijft al kent en al een gesprek over dit onderwerp hebt gehad.

* "jullie online portfolio"--> "uw online portfolio" (altijd richten aan één persoon, ook als eht om het hele bedrijf gaat)

* De zin "Nadien heb ik een postgraduaat Multimedia bijgestudeerd zodat ik me niet belemmerd voel in het uitwerken van mijn creatieve concepten door mijn beperkte technische vaardigheden." loopt voor mij niet helemaal lekker (al begrijp ik wel wat je bedoelt).

* Het stukje "ik heb geen ambities om..." zou ik zelf weglaten, en gewoon schrijven dat je het belangrijk vindt om... en dat je daarom alle aspecten van het beroep vormgever wilt leren kennen/ervaring mee wilt opdoen.

* uit het laatste stukje zou ik je verwachtingen weglaten (iemand overtuigen van je verwachtingen klinkt een beetje vreemd).

Ik vind het verder een hele enthousiaste brief!

Groet, P.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2008, 17:25
marian_m marian_m is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 2
marian_m is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar

Hey Phaidra,

alvast hartelijk bedankt voor de tips, als ik het zo lees heb je idd gelijk
Altijd spannend die eerste brief versturen!!

Groetjes, Marian
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 oktober 2008, 22:41
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar

"Altijd spannend die eerste brief versturen!!"

Ja, ik ken het!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
grafisch ontwerpen, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon