Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2010, 16:24
perla perla is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2010
Berichten: 2
perla is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief Communicatiemedewerker

Hallo,

Willen jullie mijn brief bekijken en mij laten weten of deze aanspreekt? Ik ben 50 en vraag me af of ik een regel kan toevoegen waaruit blijkt dat ik ondanks deze leeftijd midden in het leven sta. Hebben jullie suggesties, trekt deze brief werkgevers over de streep om mij uit te nodigen voor een gesprek?

Hartelijk dank!

P.

----------------------------------------------------------
Geachte mevrouw, meneer,

Op xxxxx / In xxx zag ik uw vacature voor medewerker communicatie staan. Mijn belangstelling was meteen gewekt. Ik solliciteer dan ook graag naar de functie.

In de afgelopen jaren heb ik zowel journalistieke trainingen gevolgd als journalistieke artikelen geschreven, zoals persberichten en interviews. Vanwege de ervaring die ik als tekstschrijver heb opgedaan, ben ik goed in staat teksten in aanspreekbare en heldere taal te verwoorden. Van nature ben ik geďnteresseerd in de mens en de maatschappij.

In de maanden mei en juni heb ik stage gelopen bij de gemeente xxxxxxxx. Mijn taken bestonden onder andere uit:
zelfstandig samenstellen van de gemeentepagina;
communicatieplan schrijven;
persberichten schrijven;
berichten schrijven voor de website;
teksten van medewerkers redigeren.

Ook in mijn vorige functie als ambtelijk secretaris van de OR bij een uitgeverij heb ik teksten geschreven en geredigeerd voor uiteenlopende communicatie-uitingen. Onder andere voor de OR-folder, het jaarverslag, nieuwsbrieven, interviews en de website. Ook het actualiseren van de website behoorde tot één van mijn taken.

Als vrijwilliger voor een cultureel centrum schrijf ik o.a. wervende teksten om de activiteiten te promoten, persberichten en interviews.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Ik zie uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2010, 10:49
Whymme Whymme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 11
Whymme is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Communicatiemedewerker

Beste Perla,

Je noemt in je brief wat je allemaal gedaan hebt; ik zou dit uit de brief halen en in je CV zetten. Iets als:

Opleidingen:
Augustus 2008 - Mei 2009: Opleiding journalistiek. Bij deze opleiding lag de nadruk op bla, bla, bla en blabla.

Werkervaring:
Mei 2010 - juni 2010: Stage communicatiemedewerker bij gemeente X. Activiteiten:
* opstellen communicatieplan
* Schrijven persberichten
* enzovoort.

Voeg daarnaast een portfolio toe met voorbeelden van je teksten.

Dat geeft je ruimte om in je brief meer van je motivaties neer te zetten, en voorbeelden te geven van de eigenschappen die je hebt en die van belang zijn voor de functie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2010, 14:21
perla perla is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2010
Berichten: 2
perla is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Communicatiemedewerker

Goed idee, dat doe ik. Bedankt voor je advies.

Perla
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
advies over sollicitatiebrief


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief communicatiemedewerker gemeente Fred Sollicitatiebrief en cv 6 9 april 2013 12:36
Sollicitatiebrief voor de functie van communicatiemedewerker - Graag jullie reactie Mbackhuijs Sollicitatiebrief en cv 0 16 maart 2009 11:01
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 15:51
Spontane sollicitatiebrief communicatiemedewerker Joke Sollicitatiebrief en cv 3 23 januari 2006 12:53
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon