Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juli 2008, 19:33
dior dior is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 1
dior is on a distinguished road
Standaard solicitatie voor meerdere functies. help!

hallo, kheb vol enthousiasme gelezen naar andere brieven en ik ga moeten toegeven dat mijn brief grotendeels geschreven is door voorbeelden van anderen. hierbij wil ik jullie bedanken om het op deze site te zetten.

graag zou ik jullie comentaar willen over deze solicitatiebrief. ik ben slecht in brieven schrijven en zou het erg waarderen als jullie deze nakijken voor ik het verstuur. ook op schrijf en zinsbouw fouten. alvast bedankt


+++++
+++++++
+++++



+++++
++++
+++++



Geachte Mevrouw/Meneer


Betreft: spontane sollicitatie voor een functie binnen de ****


Met grote interesse wil ik mij kandidaat stellen voor een functie binnen de ****
Door mijn opgedane kennis en ervaring ben ik ervan overtuigd dat u voor mij de geknipte job hebt.
Ik ben nieuwsgierig en leergierig en vanuit deze basis geďnteresseerd in meerdere functies.

Zorgzaamheid, goed kunnen luisteren en stevig in je schoenen staan, zijn als begeleider eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe.
Met deze vaardigheden en door mijn ervaring in thuissituatie waar ik al heel jong leerde omgaan met de verschillende leeftijdscategorieën,
spreekt het me eveneens aan om te werken op de naschoolse opvang.
Dit omdat ik van kinderen hou en ik de werkzaamheden zoals het organiseren van thema gerichte activiteiten erg leuk vind.
Verschillende technieken om de aandacht van de kinderen erbij te houden, of om ze rustig te krijgen beheers ik uitstekend.
Daarom weet ik dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling bij kinderen.

Ik ben zeer goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen.
Mocht er binnenkort een vacature zijn die past bij mijn vaardigheden aarzel dan zeker niet om met mij contact op te nemen.

Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2008, 14:09
Liz185 Liz185 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 2
Liz185 is on a distinguished road
Standaard Re: solicitatie voor meerdere functies. help!

Je gebruikt te veel schrijftaal. De zinnen zijn erg lang en je mag wel wat comma´s hier en daar gebruiken.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2008, 16:24
Music_Ed Music_Ed is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2008
Berichten: 4
Music_Ed is on a distinguished road
Standaard Re: solicitatie voor meerdere functies. help!

Betreft: spontane sollicitatie voor een functie binnen de ****
"Spontane sollicitatie" geeft mij het idee dat het een spontane, niet weloverwogen inval betreft. "Open sollicitatie" lijkt me beter

...
Door mijn opgedane kennis en ervaring ben ik ervan overtuigd dat u voor mij de geknipte job hebt.
Waar heb je die opgedaan dan? Een stuk verder op schrijf je ook over je ervaring, kun je het daar niet beter bundelen?
Ik ben nieuwsgierig en leergierig en vanuit deze basis geďnteresseerd in meerdere functies.

Zorgzaamheid, goed kunnen luisteren en stevig in je schoenen staan, zijn als begeleider eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe.
Met deze vaardigheden en door mijn ervaring in mijn?thuissituatie waar ik al heel jong leerde omgaan met de verschillende leeftijdscategorieën,
spreekt het me eveneens (Het woord eveneens heeft geen functie hier, je hebt tenslotte nog geen andere voorbeelden genoemd)
aan om te werken op de naschoolse opvang.
Ik houdt van kinderen hou en van werkzaamheden zoals het organiseren van thema gerichte activiteiten.
Verschillende technieken om de aandacht van de kinderen erbij te houden, of om ze rustig te krijgen
Dit zou ik beslist anders omschrijven. Waar wil je ze bij houden? De frase "of om ze rustig te krijgen" klinkt bijna onheilspellendbeheers ik uitstekend.
Daarom weet ik dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling bij kinderen.

Ik ben zeer goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen.
Mocht er binnenkort een vacature zijn die past bij mijn vaardigheden aarzel dan zeker niet om met mij contact op te nemen.
Ik zou het initiatief niet bij de ander leggen, maar vragen om een gesprek waarin je nog eens goed kunt toelichten wat je allemaal in huis hebt

Succes met solliciteren
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2008, 01:30
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: solicitatie voor meerdere functies. help!

Voor een open sollicitatie geldt het AIDA principe eigenlijk 2x zo hard.

Je schrijft onaangekondigd dus moet je een pakkende opening hebben, je moet echt de AANDACHT trekken van de lezer van de brief. En dat moet je in je eerste alinea doen. Dat komt bij mij nu niet zo goed over, want je begint gelijk over je kennis en ervaring zonder enige introductie.

Hoe en waarom ben je bij deze organisatie terecht gekomen en waarom solliciteer je perse naar die functie.
En niet onbelangrijk: wie ben je eigenlijk?
(waarom vergeet iedereen zich toch voor te stellen in een brief???)

Ik vind "spontaan" trouwens wel een goed woord, het woordgebruik zegt iets bijzonders over jou en is dus onderscheidend.
Dus je ziet het, ook met solliciteren is het een kwestie van smaak.
Wees daarom in je brief altijd zo authentiek mogelijk. Zorg dat het jouw eigen stijl is en blijf daar bij, ook in je presentatie op je gesprek.
Als je een spontaan persoon bent, wees dat dan ook gewoon.


Verder sluit ik me helemaal aan bij de opmerkingen van Music_Ed.

groetjes
en succes
Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juli 2008, 01:35
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: solicitatie voor meerdere functies. help!

@Makingsense
Waarom niet voorstellen in een brief? De ene sollicitatietrainer/coach geeft het advies het er wel in te zetten en een ander vindt dat het in je cv thuishoort. Dus tja.... of het een kwestie van vergeten is?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juli 2008, 13:42
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: solicitatie voor meerdere functies. help!

Dat zal dan wel een kwestie van smaak zijn van zowel de loopbaancoach, de recruiter als de sollicitant. (wat ik alledrie ben.....)
En zo is het met veel aspecten van een brief, CV en overige arbeidsmarktcommunicatie.

Persoonlijk vind ik het een gedoe als ik eerst "op zoek" moet naar iemands naam.
Maar ik zie in de voorbeelden hier op de website in geen enkele brief dat iemand zich voorstelt.
Dan zal het wel achterhaald zijn....

Take your pick, doe het vooral zoals het voor jou zelf goed voelt, dat is mijn advies, wees authentiek!!

Ik stel mezelf nu eenmaal graag even voor dus voor mij is het logisch en authentiek.

Maar met deze zinsnede sla je toch mooi 2 vliegen in in klap:

"Mijn naam is Pietje Puk en ik stel mij graag voor als kandidaat voor deze functie..."

groetjes,
Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
solliciteren naar meerdere functies binnen 1 organisatie lenglui Sollicitatiebrief en cv 5 29 mei 2008 23:10
Open solicitatie, graag commentaar noscito Sollicitatiebrief en cv 7 4 april 2008 06:52
solliciteren voor meerdere functies piet_2 Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 00:17
Ik heb op 2 functies binnen dezelfde organisatie gesolliciteerd. En nu? Sandy-38 Loopbaanvragen 1 1 oktober 2007 13:29
Solicitatie stage in het Engels Tijgertje Sollicitatiebrief en cv 2 29 november 2005 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon