Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2007, 19:01
silviawessels silviawessels is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 4
silviawessels is on a distinguished road
Standaard Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Hier onder zien jullie een opzetje van mijn brief,
ik ben er nog mee bezig maar ik dacht samen zie je meer dan alleen .
de cv ziet er een beetje slordig uithier maar in werkelijkheid staat het netjes onder elkaar...

solicitatie geschied via de email adresseer je dan de brief nog?
heb je nog tip of suggesties? ik hoor ze graag

groetjes sil
……………………….
……………………..
……………………….
…………………………


………………………..
…………………………
…………………………

Betreft: ……………..vacature

Bergschenhoek, ……… 2007


Naar aanleiding van uw email, laat ik u weten graag in aanmerking te komen voor een leerwerkplek binnen uw bedrijf

Ik wil mij inschrijven bij het ID college in Zoetermeer voor de opleiding SPW 3. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik de BBL opleiding alleen kon volgen als ik vooraf zelf een passende leer/werk plek heb gevonden.

Bent u de werkgever voor wie ik mij tijdens de leer/werk periode volledig kan inzetten?

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Silvia, een leuke, spontane meid van 22 jaar. Momenteel volg ik de lerarenopleiding en zit in het tweede leerjaar.
Mijn grootste hobby is mijn werk, namelijk het omgaan met kinderen van jong tot oud.
Tijdens mijn studie heb ik veel stage gelopen, waardoor ik de enige ervaring heb opgedaan in de omgang en communicatie met kinderen, ouders en collega;s
Ik heb geen ervaring met werken in de dagopvang of buitenschoolse opvang. In mijn werk heb ik wel zorg gedragen voor de behoefte van mijn leerlingen en probeer ik me altijd te verplaatsen in de belevingswereld van het kind.

Initiatiefrijk, flexibiliteit, creatief en goed kunnen organiseren zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig, laat me niet snel uit het veld slaan en sta voor veel nieuwe dingen open.

Ik hoop dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een gesprek.



Met vriendelijke groet,


………….



Curriculum vitae


Persoonlijke gegevens
N.a.w.-gegevens
Achternaam ---
Voorletters -
Roepnaam --------
Adres ----
Postcode ------- --
Woonplaats ---------
Telefoonnummer overdag ------------
Mobiele nummer -------------
E-mail adres ----------
Overige persoonsgegevens
Geslacht Vrouw
Geboortedatum 15-07-84
Geboorteplaats Rotterdam
Nationaliteit Nederlandse
Burgelijke staat Ongehuwd
Rijbewijs Ja
Opleiding
Opleiding Pakket/richting Diploma Jaar Examenjaar
VO/BVE HBO Biologie Nee 2005-2009 -
Bedrijfshulpverlening BHV Ja 2006 -
Sociale Hygiëne SVH Ja 2006 -
Veiligheid VCA Ja 2007 -
It - mediaproductie Mbo niveau 4 Ja 2001-2004/05 2005
Vbo/mavo - Ja 1998-2001 2001
Jeugdtheater Hofplein Theater Nee 2000/ heden -

Werkervaring (weekend + vakantiebaan + stages)
Werkgever Functie en hoofdtaak Van / tot Vertrekreden
Het College VOS Docent Biologie / Aardrijkskunde / Geschiedenis 20-11-2006 / 27-04-2007 Einde contract
Stichting Jodocus Jeugdfestival Organisatie festival, werkgroep, leiding 01-01-2004 / heden -
IJsselcollege Docent Biologie 23-11-2005 / 12-04-2006 Einde stage
Stichting Plaswijckpark Ambulant 17-04-2005 / 30-12- 2006 Einde seizoen
Kinderspeelparadijs Ballorig Activiteitenbegeleider Nieuwe eigenaar
J&J Publicity Productiemedewerker 16-08-2004 / 24-12-2004 Einde stage
Grafisch Lyceum Helpdeskmedewerker 13-01-2004 / 13-07-2004 Einde stage
Selektmail Nederland Bezorgster 04-10-1997 / 31-12-2003 Ontslag genomen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2007, 16:29
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Hoi Silvia,

Je brief is wat kort en met name niet uitnodigend om je op sollicitatiegesprek te uit te nodigen. Je brief is gemiddeld en dat is niet voldoende. Laat je brief een persoonlijk visitekaartje zijn waarin je jezelf zodanig presenteert dat de lezer niet om je heen kan.

verder zou je je cv A-chronologisch op moeten stellen. Laatste werkervaring en laatste studie bovenaan. De studie die je in 2009 hoopt af te ronden zou ik ook als zodanig benoemen en niet "nee" zetten bij diploma.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2007, 14:25
silviawessels silviawessels is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 4
silviawessels is on a distinguished road
Post Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Ik heb de brief aangepast!
Hoe vinden jullie hem nu? beter uitnodigend?
Ik heb de opbouw ook een beetje veranderd.

groetjes
.........................
........................
........................

.........................
..........................
..........................

...............

.......................

Bent u de werkgever voor wie ik mij tijdens de leer/werk periode volledig kan inzetten?

Naar aanleiding van uw email, laat ik u weten graag in aanmerking te komen voor een leerwerkplek binnen uw bedrijf

Ik wil mij inschrijven bij het ID college in Zoetermeer voor de opleiding SPW 3. Ik kreeg te horen dat ik de BBL opleiding alleen kon volgen als ik zelf een passende leer/werk plek heb gevonden.

Ik ben Silvia, een leuke, spontane meid van 22 jaar.
Mijn grootste hobby is mijn werk, namelijk het omgaan met kinderen van jong tot oud.
Momenteel zit ik in het 2e jaar van mijn HBO lerarenopleiding.
Tijdens mijn studie heb ik veel stage gelopen, waardoor ik ervaring heb opgedaan in de omgang en communicatie met kinderen, ouders en collega’s
Naast mijn werk/studie organiseer ik een jeugdfestival voor kinderen tussen 4 en 12 jaar. Die dagen van het festival zijn leuk, spontaan en ik geniet ervan om de kinderen bezig te zien en ze te begeleiden in hun ontdekkingen. In mijn werk heb ik zorg gedragen voor de behoefte van mijn leerlingen en probeer ik me altijd te verplaatsen in de belevingswereld van het kind.

Initiatiefrijk, flexibiliteit, creatief en goed kunnen organiseren zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig, laat me niet snel uit het veld slaan en sta voor veel nieuwe dingen open.

Ik hoop dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een gesprek.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juni 2007, 18:51
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Hoi,

Dit is al een hele verbetering. Nu nog een alinea waarin je iets schrijft waarom je juist die instelling hebt uitgezocht om voor te gaan werken (niet dat het om de hoek is, of zoiets)

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juni 2007, 00:57
silviawessels silviawessels is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 4
silviawessels is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Het wordt een steeds langer verhaal!
wat dacht je er zo van
ik ben wel beetje dyslecties... dus kunnen wat fouten in zitten die ik nie zie

let me know

groeet

......................

Bent u de werkgever voor wie ik mij tijdens de leer/werk periode volledig kan inzetten?

Naar aanleiding van uw email, laat ik u weten graag in aanmerking te komen voor een leer/werkplek binnen uw bedrijf.

Mijn grootste hobby is mijn werk/stage, namelijk het omgaan met kinderen van jong tot oud.
Momenteel zit ik in het 2e jaar van mijn HBO lerarenopleiding.
Tijdens mijn studie heb ik veel stage gelopen, waardoor ik ervaring heb opgedaan in de omgang en communicatie met kinderen, ouders en collega's.
Naast mijn werk/studie organiseer ik een jeugdfestival voor kinderen tussen 4 en 12 jaar. Die dagen van het festival zijn leuk, spontaan en ik geniet ervan om de kinderen bezig te zien en ze te begeleiden in hun ontdekkingen.

Het creëren van een leefklimaat waarin kinderen zich veilig en geborgen voelen en het opbouwen van een vertrouwensband zijn voor mij belangrijke uitgangspunten. Het kind is afhankelijk van de leiding om te voorzien in de dagelijkse levensbehoeften, vertrouwen hebben in zijn verzorger is de basis om zich veilig te kunnen voelen. In mijn werk heb ik zorg gedragen voor de behoefte van mijn leerlingen en probeer ik me altijd te verplaatsen in de belevingswereld van het kind. Het pedagogisch beleid dat binnen uw organisatie wordt gehanteerd spreekt mij daarom enorm aan.

Initiatiefrijk, flexibiliteit, creatief en goed kunnen organiseren zijn goede eigenschappen van mij. Ook ben ik erg leergierig, laat me niet uit het veld slaan en sta voor veel nieuwe dingen open.
Inschrijven bij het ID college voor de opleiding SPW 3, kan alleen als ik zelf een passende leer/werk plek heb gevonden.

Ik hoop dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een gesprek.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 juni 2007, 10:33
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Citaat:
Het creëren van een leefklimaat waarin kinderen zich veilig en geborgen voelen en het opbouwen van een vertrouwensband zijn voor mij belangrijke uitgangspunten. Het kind is afhankelijk van de leiding om te voorzien in de dagelijkse levensbehoeften, vertrouwen hebben in zijn verzorger is de basis om zich veilig te kunnen voelen.
Grappig, dit is een zin die je compleet uit mijn laatste sollicitatiebrief hebt overgenomen. Dat mag hoor, maar ik vraag me af hoe jij deze zin zou onderbouwen als er naar gevraagd wordt .
Ik vind de zin trouwens niet echt aansluiten op de voorgaande alinea.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 juni 2007, 10:44
silviawessels silviawessels is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 4
silviawessels is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel70 Bekijk bericht
Grappig, dit is een zin die je compleet uit mijn laatste sollicitatiebrief hebt overgenomen. Dat mag hoor, maar ik vraag me af hoe jij deze zin zou onderbouwen als er naar gevraagd wordt .
Ik vind de zin trouwens niet echt aansluiten op de voorgaande alinea.
er verandert nog vanalles!!!..maar heb ik een basis..maar duurt weer ff
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 juni 2007, 15:34
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Solicitatie leerwerkplek KDV BSO

Hoi Silvia,

Na jouw inleidende vraag kun je vanuit jouw standpunt je brief openen. Iets in de vorm van:
"Vanuit mijn beleving kan ik volmondig ja antwoorden op deze vraag en ik zal u uitleggen waarom. Na mezelf geïnformeerd te hebben over uw opleiding begrijp ik vanuit welk pedagogisch standpunt uw organisatie werkt. De hoofdlijn is dat ueerst een vertrouwensband wilt realiseren met het kind om van daaruit te gaan voorzien in de levensbehoefte. Zoals u verder in deze brief kunt lezen sluit deze visie aan op mijn manier van werken en organiseren."

Nu ga je je alinea over jouw georganiseerde activiteiten plaatsen

Dan schrijf je dat je de opgedane kennis vanuit je HBO studie hier goed bi kunt inpassen en dan ga je naar je afsluiting.

Lijkt het je zo iets?

TIP: Je mag best stukken uit andermans brief pakken, maar zet die om naar je eiegen bewoording. Ook mijn stuk mag je eventueel nemen, maar let op dat het in je eigen gebruikelijke spreektaal geschreven wordt want anders val je in het gesprek door de mand.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon