Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 maart 2012, 15:43
Student01
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Studeren te duur?

Hallo,

Wij zijn drie studenten Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit in Utrecht, en doen een onderzoek naar de invloed van studiefinanciering op scholieren die gaan studeren aan een universiteit.
Graag willen we je vragen de volgende 4 vragen te beantwoorden.

Alvast bedankt voor je tijd!


1 - Wat heeft er allemaal een rol gespeeld bij de keuze om wel of niet te gaan studeren?
2 - Waarom heb je de studie gekozen?
3 - Maak jij je wel eens zorgen over de financiering van je studie (bijvoorbeeld : studieschuld)
4 - Wat zou je anders hebben gedaan als er niet zou worden bezuinigd op studiefinanciering
  #2  
Oud 13 maart 2012, 13:09
Student01
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Studeren te duur ?!

- Door de nieuwe studiefinanciering wordt studeren belachelijk duur!

Ben je het hiermee eens of oneens?

Wij zijn 3 studentes Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit in Utrecht, en zouden het leuk vinden als je hierop zou reageren! We kunnen dit namelijk gebruiken voor ons onderzoek naar veranderingen in de studiefinanciering.
Alvast bedankt!
  #3  
Oud 13 maart 2012, 15:28
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Oneens.

Mijn mening: Studie is een investering in de toekomst. Als je geen vertrouwen hebt om in de toekomst de investering terug te verdienen kun je beter niet gaan studeren. Studeren is wat mij betreft geen recht maar een voorrecht.

P.s. Een tip. De term "belachelijk " heeft een nogal negatieve lading. Je stuurt hiermee de lezer al richting een antwoord
  #4  
Oud 19 maart 2012, 12:45
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

ajhoff heeft gelijk dat studeren een investering is in de toekomst. Maar door de financiering terug te schroeven en mensen te dwingen tot lenen wordt het toch weer iets wat is voorbehouden aan de rijken.

Het maakt niet uit wat je studeert, met de huidige prijzen is het onmogelijk om de investering eruit te halen in een normaal tijdsbestek.
  #5  
Oud 19 maart 2012, 17:38
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik heb het gevoel dat het onderzoek geschreven wordt vanuit een sterk gekleurde bril. Kijk uit daarvoor. Heb je bijvoorbeeld een berekening losgelaten op de bewering van stijnhommes dat studenten de investering er niet uit krijgen? Ik zou daar wel benieuwd naar zijn.

Ik weet te weinig van de materie om het eens of oneens te zijn. In principe vind ik dat elke school toegankelijk moet zijn voor elke student die zich hiervoor kwalificeert. Ik ben het er ook mee eens dat een financiele prikkel wordt ingebouwd. Studeren is inderdaad niet vrijblijvend. Er is een gemeenschappelijk belang en daarom vind ik dat zowel de overheid, als de student flink in zijn ontwikkeling moet investeren.

(Zijsprong: Ook in tijd. Als ik hoor dat de gemiddelde student 22 uur per week met studie bezig is.... Hiermee gaan we het niet van China winnen)
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hekel aan studeren, maar toch verder naar HBO? tiger Opleiding kiezen en volgen 1 16 augustus 2011 09:58
Van werk switchen naar studeren Dave809 Loopbaanvragen 1 12 april 2011 19:15
ontslag indienen en terug studeren? katrien Opleiding kiezen en volgen 5 7 juni 2009 16:39
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Studeren of werken? Faye Loopbaanvragen 3 19 mei 2008 09:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon