Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2012, 15:55
eefje2 eefje2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 5
eefje2 is on a distinguished road
Standaard Vraag over sollicitatiebrieven

Ik heb een sollicitatiebrief klaar voor een baan als administratief medewerker. Mijn vriendin heeft een aanpassing op mijn brief gemaakt en ik vroeg mij af of ik best haar versie of mijn versie verstuur. Moet ik het misschien nog korter maken? Ook vroeg ik mij af of ik bij mijn versie het gedeelte dat ik bewust voor de kinderen hebt gezorgd moet weglaten. Ik ben eigenlijk 5 jaar thuismoeder geweest. Ondertussen wel cursussen gevolgd om up to date te blijven met een administratieve baan.

Ik stuur ook nog even de functiebeschrijving van de baan door. De eerste sollicitatiebrief is van mijn vriendin de laatste van mij.

groetjes en bedankt

eefje2

VACATURE:

administratief medewerker

Ben je een organisatorisch talent met gevoel voor orde en nauwkeurigheid? Kan je vlot werken met Word en Excel en werk je graag in team? Dan staat de job van administratief medewerkerXXX
jou op het lijf geschreven!

Wat doe je?

Als administratief medewerker (functieniveau C1-3) van de afdeling onderhoud, ben je het aanspreekpunt voor 88 medewerkers. Samen met collega’s beheer je de personeelsadministratie en zorg je voor de archivering van documenten. Bovendien neem je financieel boekhoudkundige taken voor je rekening. Je verwerkt bestelformulieren, controleert en boekt inkomende facturen in, maakt creditnota’s en werkt met een boekhoudkundig programma.

Wat verwachten we van je?
•Je hebt een diploma secundair onderwijs.
•Je kan vlot overweg met Word en Excel.
•Je bent bereid je in te werken in specifieke softwareprogramma’s.
•Je bent organisatorisch sterk.
•Je werkt stipt en correct.
•Je kan werken in teamverband.


SOLLICITATIEBRIEVEN

(Dit is de aanpassingbrief van mij vriendin)
XXX, …(datum)


XXX


Betreft : Vacature Administratief Medewerker (referentie : XXX)


Geachte mevrouw XXX


Op de XXXsite las ik met veel interesse dat u op zoek bent naar een Administratief Medewerker die een doener is en de daad bij het woord voegt.

Deze functie spreekt me voornamelijk aan omdat het een afwisselende administratieve job is waarbij ik mijn persoonlijke en technische vaardigheden volledig kan ontplooien. Personeelsadministratie heeft mij altijd geboeid. De verantwoordelijkheid en het gevarieerde takenpakket is echt iets voor mij.
Tevens zijn levenslang leren, diversiteit en respect voor het individu zijn normen en waarden van het XXX waar ik helemaal achter sta. Graag wil ik ook op professioneel vlak een bijdrage kunnen leveren aan het verder uitbouwen van deze waarden.

Op basis van een combinatie van opleiding, ervaring en vooral interesse ben ik ervan overtuigd voor deze functie in aanmerking te komen.

Na mij studies Beeldende Kunsten en Bedrijfsbeheer was ik werkzaam als administratief en boekhoudkundig assistente bij een verschillende bedrijven en organisaties.
Hierbij had ik de gelegenheid om ervaring op te doen in planning , coördinatie, planning en beheer van afspraken en taken, administratieve ondersteuning, boekhoudkundige taken en het werken met boekhoudkundige programma’s.
Accuraatheid, kwalitatief hoogstaand werk, resultaatgerichtheid , organisatie en het nemen van initiatief waar nodig zijn hierbij voor mij een evidentie.

In bijlage vindt u mijn curriculum Vitae waarin reeds een algemene informatie over mijn persoon en ervaring. Graag licht ik dit, evenals mijn motivatie, nader toe tijdens een persoonlijk gesprek met u.

Ik kijk met belangstelling uit naar uw gunstige reactie.

Met vriendelijke groeten,



XXX

Bijlage : curriculum vitae


(Dit is mijn brief)

xxx 13-08-2012

xxx

Sollicitatie Administratief medewerker Antwerpen (referentie: xxx)

Geachte mevrouw xxx

Op de xxx site las ik met veel interesse dat u op zoek bent naar een Administratief Medewerker die een doener is en de daad bij het woord voegt. Ik ben ervan overtuigd dat mijn opleiding bedrijfsbeheer, ervaring en vaardigheden goed aansluiten bij het profiel waar u naar zoekt.

Enkele jaren geleden verhuisden mijn man en ik voor zijn werk naar Amerika. Ik koos er bewust voor de opvoeding van de kinderen op mij te nemen. Gedurende deze periode stoomde ik me klaar voor arbeidsmarkt door een aantal administratieve cursussen te volgen. Nu onze kinderen groter zijn wil ik er weer volop tegenaan gaan.

In mijn laatste job als medisch secretaresse was organisatie en initiatief nemen van groot belang. Coördinatie spreekuur; beheer afspraken, planning en telefoonverkeer waren kerntaken. Wanneer de arts weggeroepen werd voor een bevalling, ondernam ik meteen actie. Afspraken werden verzet en er werden oplossingen geboden voor aanwezige patiënten. Door zorgvuldig en accuraat te werken, leverde ik kwalitatief hoogstaand werk af.

Bij Vopak Logistics Services Belgium leerde ik met boekhoudkundige programma’s te werken. Hier is mijn interesse voor boekhoudkundige taken begonnen. Graag wil ik mij er verder in verdiepen. Personeelsadministratie heeft mij altijd geboeid. De verantwoordelijkheid en het gevarieerde takenpakket is echt iets voor mij.

Deze functie is net wat ik zoek: een afwisselende administratieve job waar ik mijn kwaliteiten volledig kan ontplooien. Levenslang leren, diversiteit en respect voor het individu zijn normen en waarden van uw bedrijf. Ik sta hier helemaal achter en wil er graag aan meebouwen.

Ik kijk ernaar uit u in een persoonlijk gesprek van mijn kwaliteiten te overtuigen.

Met vriendelijke groeten,


xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2012, 16:49
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de spelregels eens: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23 en dan met name puntje 2.
Dit is je tweede brief die je hier op het forum plakt. Op je eerste brief van 10 augustus heeft iemand reactie gegeven, maar je hebt niet de moeite genomen om een reactie terug te geven, laat staan gereageerd op brieven van anderen.
Het is geven en nemen op dit forum, jij vraagt hulp, wij vragen iets terug van jou.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2012, 22:17
eefje2 eefje2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 5
eefje2 is on a distinguished road
Standaard

Ok sorry hoor,

Heb ik niet met opzet gedaan. Ik heb niet meteen gereageerd, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet ging doen he. Ik zit midden in een verhuis van Amerika naar Belgie, dus sorry als ik niet gelijk reageer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over thuissituatie tijdens sollicitatiegesprek scrbyrne Sollicitatiegesprek 5 2 februari 2012 13:52
Lastige vraag: waarom wil je bij ons komen werken? Meertje Sollicitatiegesprek 6 9 januari 2010 12:58
Herkansing op 1 vraag Dorien Sollicitatiegesprek 4 31 augustus 2009 16:05
De vraag: vertel eens wat over jezelf Laspiering Sollicitatiegesprek 3 28 mei 2009 20:36
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon