Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2012, 15:35
Rikker999 Rikker999 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Berichten: 3
Rikker999 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie werkleerplek Sociaal Pedagogisch Hulpverlener

Beste tijgers,

Graag jullie kijk op bijgevoegde brief en cv. Ik ben van plan deze brief via de e-mail te versturen als bijlage (cv ook uiteraard), moet ik het adres van de instelling ook via de e-mail in de brief vermelden uit netheid? Het lijkt mij overbodig, omdat ze dat zelf wel weten neem ik aan .

De instelling stuurt op een 'doe cultuur' waarbij de client centraal staat. Heeft een 'we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen' mentaliteit.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie inzicht!

Rik
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV RWR.doc‎ (30,0 KB, 118x gelezen)
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief RWR 2.doc‎ (23,5 KB, 370x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2012, 13:48
boompje boompje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 16
boompje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rik,

Ja, het klinkt niet logisch om hun adres erin te zetten. Maar ik zou het wel doen. KLeine moeite toch? In een brief zou je het immers ook doen (proef ik uit je bewoording) en ik neem aan dat je dan het adres ook op de envelop schrijft.

Over je brief: Ik meer een koppeling maken tussen jou ervaring en ideeen en het bedrijf. Je zegt nu alleen dat de cultuur bij je past, maar waarom dan?
De alines met: "na anderhalve maand te zijn ingewerkt... loopt niet lekker. De inwerkperiode kun je achterwege laten, is niet relevant. Verder geef je aan dat je de planning deed "in goed overleg", uiteraard, je bent geen dictator, maar in overleg met wie? Je collega, de directie? Verder is het jouw sollicitatiebrief, dus kun je de werkzaamheden van je collega ook achterwege laten. Zeg dan bijvoorbeeld dat je medeverantwoordelijk was voor de nachtdiensten. verder zou ik meer specificeren wat je daar deed. nu zeg je iets over een zorgboerderij en een eerste vakantiemaand, maar het komt niet samen.

Je laatste alinea zou ik in meerdere zinnen opknippen. En ik denk dat je ook wel een mooi voorbeeld hebt van je creativiteit en doorzettingsvermogen.

Over je CV: geboorteplaats, burgelijke staat en nationaliteit schrappen.

Als je stagiair bent, hoef je er niet bij te zetten dat je een stage-opdracht voltooid denk ik. Daarnaast lijken je stages van 2008 en 2010 nogal op elkaar. Laat zien dat je in de tussentijd verder bent gekomen.

Succes,
Boompje
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 september 2012, 18:06
cleooelc cleooelc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 4
cleooelc is on a distinguished road
Standaard reactie

ik mis nog iets in je motivatie waarom je juist bij DAT bedrijf wilt werken.

Verder zou ik je werkervaring bij de zorgboerderij anders formuleren.
je kunt iets in de trant doen van:
het bedenken en uitvoeren van activiteiten verliep naar alle tevredenheid. Ik heb de verantwoordelijkheid over eigen projecten en kan mijn creativiteit en veelzijdige kennis inzetten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Sollicitatiebrief Sociaal Pedagogisch Hulpverlener maja23 Sollicitatiebrief en cv 1 10 maart 2010 14:10
Sollicitatie voor Sociaal Pedagogisch Werker. Mariek Sollicitatiebrief en cv 1 3 maart 2010 23:40
Open sollicitatie pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 5 4 december 2008 20:07
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 17:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon