Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2007, 22:52
Devore
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag

voor het eerst sinds ruim 10 jaar weer aan het solliciteren gaat het nog wat roestig.
commentaar graag.
wijzen op spelfouten, indrukken en nuttige info welkom.

ik zie btw dat de opmaak van mijn brief niet erg lekker loopt hier, dus gelieve daar aan voorbij te zien..



Betreft: open sollicitatie

******, 11-09-2007

Geachte heer, mevrouw,

Graag stel ik me aan u voor middels deze open

sollicitatie, voor een functie in Verpleeghuis

*********, wijkverpleeghuis ******** en/of

wijkverpleeghuis ***********.

Mijn naam is ********. Ik wil graag als herintredende

vrouw aan de slag in een gezellige omgeving met nuttig

werk.
Vandaar dat ik me met mijn verzoek om werk tot u richt.
Mijn voorkeur gaat uit naar vaste uren werk voor 3 dagen

per week.

Wat ik mocht lezen en zien op uw website sprak me zeer

aan. Vooral de nadruk op het mens aspect en de rust die

eruit sprak, sluit aan bij mijn eigen gevoel voor omgaan

met mensen.
Helaas kon ik geen actuele vacatures op de site vinden

zodat ik me in het algemeen tot u richt.

De reden dat ik mijn aandacht voor werk op ouderen

richt, in plaats van op kinderen zoals ik reeds eerder

deed, is dat juist deze eerste groep me de laatste tijd

aanspreekt qua problematiek.
Kinderen zijn heerlijk om op te zien groeien en dankbaar

voor alles wat je met ze doet maar ik zou graag wat meer

uitdaging in mijn werk willen brengen en mijn ervaring

in het met mensen werken in bredere zin willen benutten.
Indien mogelijk zou ik graag (deels) mijn creatieve

inslag aanspreken, met bewoners op de werkvloer voor

gelegenheden, maar ook in het werk in zijn algemeenheid.

Mocht u een functie in uw huizen voor me geschikt

achten, dan zou ik graag in een persoonlijk gesprek met

u van gedachten willen wisselen hierover.
Indien u op dit moment geen vacatures open heeft staan

maar misschien wel mogelijkheden ziet in de toekomst,

dan verzoek ik u mijn personalia in portefeuille te

houden.


Met vriendelijke groet,

********


Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd door Devore; 11 september 2007 om 23:29 Reden: toevoeging eigen commentaar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2007, 18:05
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag

Hoi,

Om eerlijk te zijn vind ik je brief nogal lang. Er staat veel informatie in die je eigenlijk gewoon zou kunnen weglaten (bvb wat in het rood staat). Verder nog enkele dingen die mij opvielen:



Geachte heer, mevrouw, --> gebruik beter de naam van de persoon

Graag stel ik me aan u voor middels deze open sollicitatie, voor een functie in Verpleeghuis *********, wijkverpleeghuis ******** en/of wijkverpleeghuis ***********.
--> Een creatieve openingszin is altijd krachtiger. Bovendien is het logisch dat je jezelf in een sollicitatiebrief voorstelt, dus het is eigenlijk overbodig om dat te zeggen.

Mijn naam is ********. (--> weglaten: die zien ze ook onderaan de brief en op je cv staan, dus ze zullen er heus niet over lezen )

Ik wil graag als herintredende vrouw aan de slag in een gezellige omgeving met nuttig werk.
--> dit komt bij mij nogal negatief over. Tenslotte is alle werk op een of andere manier nuttig, anders zouden ze er geen mensen voor aannemen.

Vandaar dat ik me met mijn verzoek om werk tot u richt.
Mijn voorkeur gaat uit naar vaste uren werk voor 3 dagen per week. --> dit zou ik pas later in de brief vermelden; probeer in het begin van je brief vooral de aandacht te trekken en te overtuigen.

Wat ik mocht lezen en zien op uw website sprak me zeer aan. Vooral de nadruk op het mens aspect (?? --> gewoon "de mens" lijkt me beter, of desnoods "het menselijk aspect") en de rust die eruit sprak, sluit aan bij mijn eigen gevoel voor omgaan met mensen.
Helaas kon ik geen actuele vacatures op de site vinden zodat ik me in het algemeen tot u richt. (dit zullen ze zo ook wel begrijpen)

De reden dat ik mijn aandacht voor werk op ouderen richt, in plaats van op kinderen zoals ik reeds eerder deed, is dat juist deze eerste groep me de laatste tijd aanspreekt qua problematiek.
--> zo lijkt het alsof die problematiek je binnen enkele weken misschien helemaal niet meer zal interesseren, dus dat stukje zou ik gewoon weglaten

Kinderen zijn heerlijk om op te zien groeien en dankbaar voor alles wat je met ze doet maar ik zou graag wat meer uitdaging in mijn werk willen brengen en mijn ervaring in het met mensen werken in bredere zin willen benutten.
--> Probeer korte zinnen te gebruiken; dat leest vlotter.

Indien mogelijk zou ik graag (deels) mijn creatieve inslag aanspreken, met bewoners op de werkvloer voor gelegenheden, maar ook in het werk in zijn algemeenheid. (idem vorige zin)

Mocht u een functie in uw huizen voor me geschikt achten (nogal stijf, probeer een wat vlottere afsluiter te vinden), dan zou ik graag in een persoonlijk gesprek met u van gedachten willen wisselen hierover. Indien u op dit moment geen vacatures open heeft staan maar misschien wel mogelijkheden ziet in de toekomst, dan verzoek ik u mijn personalia in portefeuille te houden.



Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik zoveel opmerkingen heb gemaakt, maar het is goedbedoelde en opbouwende kritiek Veel succes in ieder geval!

Lieselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2007, 00:29
Devore
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag

ik heb het nu even snel doorgelezen en ga er morgen even beter voor zitten.
zag iig al een paar dingen die me aanspraken
thnx
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 september 2007, 18:58
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag

Hoi Devore,

Misschien is je brief inmiddels als de deur uit, maar mocht dat niet zo zijn dan heb ik toch nog een opmerking

Ik kan in je brief niet vinden voor welke functie je solliciteert: verpleegkundige, verzorgende, vrijwilliger, activiteitenbegeleidster enz?

Daarnaast schrijf je de brief vanuit je eigen perspectief. Je maakt wel duidelijk waarom jij daar zou willen werken, maar niet wat het verpleegtehuis aan jou heeft. Wat maakt jou geschikt om daar te werken? Bepaalde eerdere werkervaring / persoonlijke eigenschappen?

De opmerking over dat je 3 dagen zou willen werken, op vaste uren, zou ik weglaten. (Hooguit vermelden dat je part-time wil werken). Meestal is flexibiliteit juist een vereiste voor werk in de zorg (tenzij je als vrijwilligster solliciteert).

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie - graag jullie commentaar Eva Sollicitatiebrief en cv 4 22 augustus 2007 16:38
open sollicitatie woningcorporatie graag commentaar Magda Sollicitatiebrief en cv 2 22 augustus 2007 12:47
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon