Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2013, 16:24
Aqua Aqua is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 18
Aqua is on a distinguished road
Standaard Culturele competentie

Ik ben op zoek naar culturele competenties met de daarbij gedragsindicatoren. Daarbij zat ik te denken aan een competentie genaamd multiculturele sensitiviteit, maar kan niet veel over deze competentie en de ontwikkelingsmogelijkheden vinden (is ook een lastig te ontwikkelen competentie, buiten het verzamelen van kennis over de verschillende culturen). Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen betreffende deze competentie.

(Dit heeft overigens geen directe raakvlakken met het ontwikkelen van competenties, maar wel enige)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2013, 17:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien dat iemand er wat op weet als je wat concreter uitlegt wat je bedoelt. Probeer het een beetje uit te leggen aan leken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 juni 2013, 12:45
Aqua Aqua is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 18
Aqua is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reactie.

Ik zal proberen wat concreter te zijn: in de organisatie waar ik momenteel werkzaam ben, willen ze competentiemanagement invoeren: dus ze willen gaan werken met competenties. De betreffende organisatie heeft bij haar diensten veel te maken met verschillende culturen. Ze bieden namelijk begeleiding aan mensen met een allochtone achtergrond. Hier is het culturele aspect van groot belang, daarom wil ik dit op gaan nemen in een lijst met competenties voor de begeleiders. Echter, heb ik al wel het een en ander gevonden, maar zou ik graag willen weten of hier mensen op dit forum zijn die mogelijk meer over cultureel gerelateerde competenties zijn. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, maar als er vragen zijn, hoor ik het graag.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2013, 17:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Aha, je bedoelt diversiteit

Marielle de Groot heeft er een mooi artikel over geschreven: diversiteit hanteren.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 juni 2013, 00:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb zomaar eens in de catalogus (online) van de Koninklijke Bibliotheek (dwz Den Haag, niet die van Brussel) ingetikt de term: allochtone diversiteit.

Het eerste boek op de lijst is:


Culturele diversiteit in de gezondheidszorg : kennis, attitude en vaardigheden / onder red. van: Ivan Wolffers, Anke van der Kwaak, Nel van Beelen ; met medew. van: Tineke Abma ... [et al.]

Bussum 2013.

Dat is dan toevallig de zorg, maar als je er wat verder in rondgoochelt met zoektermen, zal er vast genoeg andere literatuur zijn; er is nl. geen onderwerp te verzinnen of er bestaat wel een boek.

Succes.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 juni 2013, 13:26
Aqua Aqua is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 18
Aqua is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Aha, je bedoelt diversiteit

Marielle de Groot heeft er een mooi artikel over geschreven: diversiteit hanteren.
Je hebt gelijk; je zou het ook onder diversiteit kunnen scharen. En het is inderdaad een zeer bruikbaar artikel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 juni 2013, 13:29
Aqua Aqua is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 18
Aqua is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik heb zomaar eens in de catalogus (online) van de Koninklijke Bibliotheek (dwz Den Haag, niet die van Brussel) ingetikt de term: allochtone diversiteit.

Het eerste boek op de lijst is:


Culturele diversiteit in de gezondheidszorg : kennis, attitude en vaardigheden / onder red. van: Ivan Wolffers, Anke van der Kwaak, Nel van Beelen ; met medew. van: Tineke Abma ... [et al.]

Bussum 2013.

Dat is dan toevallig de zorg, maar als je er wat verder in rondgoochelt met zoektermen, zal er vast genoeg andere literatuur zijn; er is nl. geen onderwerp te verzinnen of er bestaat wel een boek.

Succes.
Geweldig, precies wat ik zoek! Ook omdat het om een organisatie gaat in de zorgsector. Ik heb het boek meteen besteld.

Ik zie nu in dat ik de verkeerde zoektermen heb gebruikt :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 17:33
Competentie CV: Graag commentaar DK115 Sollicitatiebrief en cv 3 27 november 2007 17:09
Wat betekent de competentie "organisatiebewustzijn"? Lina Je competenties ontwikkelen 3 9 oktober 2007 12:50
Culturele en Maatschappelijke Vorming melb Opleiding kiezen en volgen 0 25 oktober 2005 19:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon