Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2006, 12:52
Synove Synove is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 12
Synove is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening

naam
adres
postcode en woonplaats

plaats, datum


Geadresseerde
t.a.v. Afdeling Personeelszaken
straat
postcode en woonplaats

Betreft: Open sollicitatie

Geachte heer, mevrouw,

Via de mail heb ik van u vernomen dat het mogelijk is om een open sollicitatie te sturen. Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om mij aan u voor te stellen.

Mijn naam is.....en ik ben ...jaren jong en woonachtig in .... Op dit moment wijd ik mij geheel aan de zorg voor mijn zoontje die nu een jaar oud is. Hoewel het moederschap mij veel voldoening geeft, merk ik dat ik sterk de behoefte heb om weer aan de slag te gaan. Ik mis het contact met collega’s, de uitdagingen en afwisseling in het werk.

Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime functie waarin ik mijn zorgtaken kan combineren met mijn werkzaamheden. Het is prettig om te weten dat de Gemeente deze mogelijkheid biedt en tevens goede regelingen heeft voor kinderopvang. Persoonlijke ontwikkeling en samen werken aan een optimale kwaliteit van dienstverlening, zijn voor mij belangrijke drijfveren. Dat de Gemeente een eigen inbreng hierin op een positieve manier gestimuleert, vind ik erg belangrijk voor een goede motivatie en prettige werksfeer.
Kortom een werkgever waarvoor ik graag zou willen werken.

Ik ben gewend om zeer accuraat en nauwkeurig om te gaan met vertrouwelijke gegevens en het rapporteren en verwerken van de nodige managementinformatie. Het vergaren en doorvoeren van marktinformatie en het in de gaten houden van de regelgeving zijn mij ook niet vreemd. Klantvriendelijkheid en discretie staan bij mij hoog in het vaandel. Ik vind het belangrijk om nauw samen te werken met collega’s om zo een optimale kwaliteit te kunnen bieden. Een uitgebreid overzicht van mijn opleiding en ervaring kunt u nalezen in mijn curriculum vitae.

U mag van mij een enthousiaste, zeer gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Daarnaast ben ik flexibel en kan ik goed met deadlines omgaan. Tevens ben ik communicatief en contactueel vaardig en houd ik van dingen regelen en coördineren. Ik ben gewend om in een drukke werkomgeving meerdere zaken tegelijk aan te pakken.

Mochten er mogelijkheden voor mij binnen de Gemeente...., dan zou ik graag in een persoonlijk gesprek een en ander willen toelichten. Ik dank u bij voorbaat voor uw tijd en reeds genomen moeite.

Met vriendelijke groet,

naam

Bijlage: 1 Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2006, 13:14
Mira's schermafbeelding
Mira Mira is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2006
Berichten: 12
Mira is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Synove Bekijk bericht
Via de mail heb ik van u vernomen dat het mogelijk is om een open sollicitatie te sturen. Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om mij aan u voor te stellen.
Dit kan misschien iets creatiever en inhoudelijker, om meteen de aandacht te trekken van de lezer.

En waarom hef je onpersoonlijk aan met "Geachte heer, mevrouw," zonder achternaam, als je al contact met iemand hebt gehad?

Citaat:
Ik mis het contact met collega’s, de uitdagingen en afwisseling in het werk.
Dit zou ik positief omdraaien: ik wil graag weer contact met collega’s, uitdagingen en afwisseling in het werk.

Citaat:
Mijn voorkeur gaat uit naar een parttime functie waarin ik mijn zorgtaken kan combineren met mijn werkzaamheden.
Ik zou de volgorde omdraaien; het werk voorop, want dat is voor de werkgever het belangrijkst: werkzaamheden combineren met mijn zorgtaken.

Citaat:
samen werken aan

Waarschijnlijk bedoel je: samenwerken. Samen werken is met zijn tweeën werken (eventueel aan iets anders of langs elkaar heen), samenwerken is gemeenschappelijk aan dezelfde taken werken.

Citaat:
op een positieve manier gestimuleert
Zonder "ge".

De tweede helft van je brief leest als een trein. Maar ik zou nog even aan de opzet sleutelen: in de eerste helft ligt de nadruk op wat jij graag wilt, in de tweede helft op wat je de werkgever te bieden hebt. Maar het is de vraag of de lezer zover komt.

Misschien kun je dit op de een of andere manier omdraaien. Eerst de lezer enthousiast maken met wat je allemaal te bieden hebt. Dan vertellen over je situatie en motivatie.
__________________
Tijgerpoot van Mira,
de sollicitatiebrievenexpert van Carričretijger
Ik kijk regelmatig een sollicitatiebrief of cv in het forum grondig na. Wil jij ook zo'n gave recensie van jouw brief? Dan moet je me wel lekkere tijgerhapjes voeren: lees onze tips, maak werk van een verzorgde brief en geef zelf commentaar op een paar brieven of cv's in het forum.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2006, 14:09
Synove Synove is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 12
Synove is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening

Bedankt Mira voor de zeer goede, opbouwende aanwijzingen. Ik ga de brief nog een keer na en zal de tips erin verwerken.

groetjes,

Synove
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30
Open Sollicitatie bij Bank ZXL Sollicitatiebrief en cv 3 13 november 2005 10:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon