Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2010, 16:25
Saskia88 Saskia88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 1
Saskia88 is on a distinguished road
Standaard Salaris leerling BBL richting grafimedia/ DTP

Hallo iedereen,

Ik wil gaan beginnen met een BBL opleiding richting Allround DTP-er.
Omdat ik op mezelf woon zou het wel fijn zijn als ik voldoende inkomen heb om mijn vaste lasten te kunnen betalen.
Op internet heb ik gezocht naar informatie over het salaris van een BBL-er in mijn richting, ik kan er helaas heel weinig over vinden.
Zijn er hier mensen die weten hoeveel een BBL-er richting grafimedia (DTP) mag verdienen? (let op; leerling salaris!)
Ik heb al gekeken naar de CAO van de grafimedia maar ik word eerlijk gezegd niet veel wijzer daarvan (ik snap de schaalindeling etc niet).

Ik zelf denk dat het logisch is als je het minimumloon verdient (ik ben 21 jaar) maar goed ik weet niet of dit anders geregeld is als je dus een leerling bent.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Thanks
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2010, 19:38
FleavKe FleavKe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 1
FleavKe is on a distinguished road
Standaard Re: Salaris leerling BBL richting grafimedia/ DTP

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saskia88 Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik wil gaan beginnen met een BBL opleiding richting Allround DTP-er.
Omdat ik op mezelf woon zou het wel fijn zijn als ik voldoende inkomen heb om mijn vaste lasten te kunnen betalen.
Op internet heb ik gezocht naar informatie over het salaris van een BBL-er in mijn richting, ik kan er helaas heel weinig over vinden.
Zijn er hier mensen die weten hoeveel een BBL-er richting grafimedia (DTP) mag verdienen? (let op; leerling salaris!)
Ik heb al gekeken naar de CAO van de grafimedia maar ik word eerlijk gezegd niet veel wijzer daarvan (ik snap de schaalindeling etc niet).

Ik zelf denk dat het logisch is als je het minimumloon verdient (ik ben 21 jaar) maar goed ik weet niet of dit anders geregeld is als je dus een leerling bent.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Thanks
Hoi Saskia (en andere lezers)
Zelf heb ik spijtig genoeg geen antwoord op je vraag... integendeel, ik heb enkele vragen voor jou (en voor andere mensen)
Ik ben zelf ook van plan om duaal te gaan leren in de richting DTP...
Het spijtige is...
ten eerste woon ik in België, en daar bestaat het zo goed als niet. Op zich geen probleem, want ik ben bereidt om dagelijks naar Nederland te reizen (ik woon tegen de grens)

Na enkele weken zoeken, heb ik nog steeds geen enkele vacature gevonden van bedrijven waar je aan de slag kan gaan als Duaal werknemer/student...
Weet jij misschien waar, wat en hoe?

Ik heb momenteel een vaste job, en ik zou deze natuurlijk niet willen opgeven voor niets... maar ben wel bereid om dit te doen, moest ik een kleine zekerheid hebben dat ik aan de slag kan gaan als duaal student. ( Niet dat ik eerst mezelf moet inschrijven in een school, ontslag moet nemen op mijn werk, en dan daarna te horen krijg dat er geen werkplaats te vinden is, en zodus ook geen inkomen...)

Misschien nog even nuttige informatie...

Ik heb gestudeerd aan de koninklijke academie voor schone kunsten te Antwerpen (kunst-fotografie)... en ken dus al een aardig staaltje van Photoshop. Indesign en Illustrator ken ik (voorlopig) niet, maar aangezien mijn motivatie enorm is, ga ik al beginnen aan wat zelfstudie...

Ik hoop dat iemand mij de juiste informatie kan bezorgen, zodat ik in de toekomst eens met een glimlach kan gaan werken. (Mijn huidige job heeft niets te maken met mijn studies, en is dus enkel een "Brengt-maandelijks-geld-in-het-laadje-Job"

Mvg FleavKe
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2010, 20:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris leerling BBL richting grafimedia/ DTP

Hey,

Ik ben er zelf een beetje achter gekomen hoeveel je dan verdient. Je verdient sowieso het minimumloon. Dus dat scheelt wel iets...

Als je in Nederland een BBL (duaal) opleiding wilt volgen dan is het slim om te kijken bij welke school je dat wilt gaan doen en vanaf wanneer je daar kan beginnen of instromen.
Dus even contact opnemen met die school.

En je moet dan nog een bedrijf hebben om te werken natuurlijk. Ik weet niet in welk land je wilt werken, maar België heeft ook vast site's met leerbedrijven.
Sommige scholen hebben een lijst met bedrijven waarmee ze wel vaker samenwerken en dus ook BBL leerlingen hebben, ook even vragen aan die school. En dan solliciteren!

Anders kun je nog op zoek naar bedrijven die je leuk lijken en daarmee contact opnemen en vragen ze er voor open staan om BBL leerlingen aan te nemen. Dan moeten ze zich inschrijven als erkend leerbedrijf. Als ze dat doen komen ze ook in aanmerkingen voor subsidies of iets dergelijks.

Dus; eerst op zoek naar een school waar je de opleiding wilt doen, vragen vanaf wanneer je dan kunt beginnen of instromen.
Dan solliciteren bij bedrijven ( en aangenomen worden)
Inschrijven bij de school
Aan de slag!

Als je vragen hebt kun je die altijd aan de school stellen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 februari 2010, 20:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris leerling BBL richting grafimedia/ DTP

Hey

Allereerst bedankt voor je reactie.
Dit is voor mij al een grote hulp.
Weet jij ook toevallig welke scholen dit doen in DTP-opleidingen? Ik heb al wat gegoogled... en Amsterdam en Groningen komen regelmatig boven... maar zijn er misschien scholen iets dichter bij België?
Waar ga jij het misschien doen?

mvg
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 februari 2010, 12:01
Maudjekaboutje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris leerling BBL richting grafimedia/ DTP

Ik zie nu deze reactie en kijk eens op de Eindhovense School of het st.Lucas.
Allemaal in 't zuiden van Nederland. Wel MBO...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
BBL opleiding Coördinator beveiliging salaris? Randy Salaris 1 22 december 2009 11:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon