Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 14 juni 2014, 21:11
managerofnothing managerofnothing is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juni 2014
Berichten: 1
managerofnothing is on a distinguished road
Standaard Radeloos over volgende stap

Dit jaar word ik 31 en heb de afgelopen jaren niet veel van mijn leven gemaakt wat carriere betreft en daar heb ik spijt van en wil hier graag een einde aan maken. In het verleden heb ik verschillende HBO-studies (alle 3 heel verschillend: 1 in de zorg en twee meer in de commerciele richting) gedaan van welke ik, maar 1 mijn propedeuse heb gehaald. Er werd mij verteld dat ik met alleen mijn propedeuse makkelijk aan de slag kon, maar toen ik klaar was met mijn studie kwam de branche op zijn gat te liggen en dat is nu al jaren zo.

Omdat het zo moeilijk was voor me om een baan te vinden in die sector ben ik ander administratief werk gaan doen bij verschillende bedrijven. Vaak bevielen deze banen me niet en besloot ik dan om toch maar weer te gaan studeren, maar als ik dan eenmaal aan het studeren was kon ik óf de motivatie niet opbrengen óf ik kon niet meekomen.

Een baan na zo'n studie viel niet mee omdat ze vaak in vacatures naar én 2 jaar werkervaring vroegen voor specifieke functies én een HBO-diploma voor die functie. Aan deze eisen voldeed ik niet en kreeg dit keer op keer te horen bij sollicitatie (vaak werd ik niet eens uitgenodigd voor een gesprek).

Nu is het zo dat ik al eigenlijk jaren geen werk meer heb (geen uitkering en leefde op het inkomen van mijn partner) Ik heb een paar jaar terug wel een periode van ongeveer 3 maanden voor een bedrijf gewerkt waar ik het naar mijn zin had, maar 3 maanden is te kort om relevant te noemen vind ik. Alles bij elkaar heb ik zo'n 5 jaar werkervaring, maar heb ook in totaal heel lang niet gewerkt waardoor er nu grote gaten in mijn cv zitten.

Het dilemma waar ik nu mee zit is of ik weer naar school moet gaan of toch maar werken.
Het is nu al heel moeilijk voor me om een baan te vinden omdat ik vaak niet de gevraagde ervaring heb of opleiding, terwijl ik er t volste vertrouwen in heb dat ik het wel zou kunnen (licht administratief werk wat ik eerder gedaan heb). En als het me wel lukt om een baan te vinden, zal het iets zijn waar niet mijn interesses liggen en het hoogstwaarschijnlijk niet iets zal zijn wat ik mijn hele leven wil blijven doen.
Ik zou willen dat ik eerder op dit punt was gekomen, want dan had ik eerst een MBO-studie kunnen doen en daarna een traineeship bij een bedrijf of daarna naar het HBO. Als ik nu met een studie begin ben ik 33 als ik klaar ben met een versnelde MBO-opleiding of 35/36 als ik daarna nog HBO ga doen, want een traineeship zit er dan zeker niet meer in.





Ik heb een vacature voor een traineeship op internet gezien waarvan ik meteen dacht, dit is iets voor mij! Helaas las ik op verschillende andere sites dat ze voor traineeships vaak mensen willen onder de 30 en t liefst zo jong mogelijk. Daarnaast heb ik geen MBO-opleiding in die richting, maar de motivatie is er wel. Al vraag ik me ook nog wel af of ellebogenwerk veel voorkomt in de ICT-wereld.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geselecteerd voor volgende ronde.. Cooky84 Sollicitatiegesprek 2 24 januari 2013 10:52
Radeloos...Weet niet welke richting ik op wil wysiwyg Loopbaanvragen 6 24 april 2012 22:50
Wat is de meest logische volgende stap? Leeuw80 Loopbaanvragen 6 10 september 2010 09:36
Radeloos heb echt alles geprobeerd helene Loopbaanvragen 5 3 juni 2009 18:56
weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:) Marieke Loopbaanvragen 4 21 september 2006 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon