Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2009, 10:47
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Unhappy Brief open sollicitatie woningcorporatie

De banen in mijn branche liggen helaas niet voor het oprapen . Daarom ik ben van plan om het wat brutaler aan te pakken door gewoon open sollicitaties te versturen.

In de krant las ik een interessant artikel over woningcorporaties. Interesse in dit soort bedrijven heb ik eigenlijk altijd gehad.

Naar aanleiding van dat krantenartikel de volgende brief:

-----------------------------------

[Mijn NAW GEGEVENS]
[Mijn NAW GEGEVENS]
[Mijn NAW GEGEVENS]

Plaats, datum

[NAW GEGEVENS]
[NAW GEGEVENS]
[NAW GEGEVENS]
[NAW GEGEVENS]


Betreft: Open sollicitatie


Geachte X,

In PLAATS hebben woningcorporaties het initiatief genomen de helpende hand te bieden aan woningbezitters met een door de recessie onverkoopbare woning. Ik zou me graag op de uitvoering van dit initiatief storten. Daarom solliciteer ik naar een functie binnen uw organisatie.

Sinds het eerste jaar van mijn HBO-opleiding Vastgoed & Makelaardij was mij duidelijk dat ik in mijn werk bij wil dragen aan een prettige leef-, woon- en werkomgeving. Immers, het geluk van het individu is onlosmakelijk verbonden met de kwaliteit van zijn woonomgeving. Dit werd me duidelijk tijdens een wandeling door de ‘Kop van Zuid’ in Rotterdam. Ik raakte geďntrigeerd door het ambitieniveau van de stad Rotterdam en hogere leefkwaliteit die de stad Rotterdam in dit gebied heeft weten te realiseren. Het sociale hart van uw woningcorporatie laat dit blijken. Ik denk vanuit mijn achtergrond hieraan een bijdrage te kunnen leveren.

Mijn idealen zie ik ook terug in mijn huidige functie als researcher. Helaas ben ik wegens bedrijfseconomische omstandigheden genoodzaakt een andere uitdaging te zoeken. Mijn hart ligt bij het vastgoed en ik wil deze mogelijkheid dan ook benutten om dit vakgebied vanuit een andere invalshoek te zien.

Tijdens mijn afstuderen heb ik mij beziggehouden met het in kaart brengen van de vastgoedmarkt in Noordoost-Brabant, wat heeft geresulteerd in de Vastgoedmonitor Noordoost-Brabant 2006. Ook na mijn afstuderen heb ik tot aan de publicatie ervan, geholpen bij de totstandkoming van de Vastgoedmonitoren voor Midden- en Zuidoost-Brabant. Bij mijn huidige werkgever houd ik mij bezig met marktonderzoek, het schrijven van adviesrapporten en ontwikkelingsvisies, assisteren bij planbeoordelingen en het opstellen van prijsadviezen voor nieuwbouwprojecten in Zuid-Nederland, waaronder PROJECT 1 en 2 in Eindhoven, PROJECT 3 in de gemeente XXXX en PROJECT 4 in XXXXXX. Daarnaast ben ik werkzaam voor de binnendienst van de afdeling woningmakelaardij, waar ik mij bezighoud met alle daaruit voortkomende taken.

Van mijn huidige werkgever hoor ik vaak dat ik een zeer aangename, leergierige en flexibel inzetbare medewerker ben. Gezien de ervaring die ik heb opgedaan in mijn huidige functie, ben ik er dan ook van overtuigd een aanwinst te kunnen zijn voor uw organisatie. Gegevens over mijn opleiding en ervaring, alsmede mijn persoonlijke gegevens, treft u aan in het bijgevoegde curriculum vitae.

Graag zou ik in een oriënterend gesprek met u van gedachten wisselen over de invulling van een geschikte functie binnen uw organisatie.

Hoogachtend,


Mijn Naam

Bijlage: Curriculum Vitae

----------------------------------------

Namen en dergelijke moet ik nog achterhalen, ook moet ik nog nagaan of open sollicitatiebrieven op prijs worden gesteld.

Is dit een brief die 'er uitspringt' of moet er hier en daar nog worden gesleuteld? In grote lijnen is het een brief die ik eerder deze week heb gebruikt.

Ik ben nu net een week bezig met schrijven en word er nu al moedeloos van .
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2009, 00:08
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Brief open sollicitatie woningcorporatie

Hoi,

Ik heb je brief doorgenomen en denk dat de vierde alinea ook in je cv terugkomt. Die kan er dus uit.

Wellicht kun je proberen je een voorstelling te maken van wat de woningcooperatie van plan is en daar op terugkomen in je brief. Probeer dan ook aan te geven op welk gebied jij je functie ziet. breng hun op ideeen!

Overigens erg goed om er via een kranteartikel op te reageren!

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
open sollicitatie woningcorporatie graag commentaar Magda Sollicitatiebrief en cv 2 22 augustus 2007 12:47
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon