Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2013, 12:53
Jaycee Jaycee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2013
Berichten: 11
Jaycee is on a distinguished road
Standaard Niets meer gehoord na sollicitatiegesprek

Hallo allemaal,

Ik heb op 7 maart jl. een sollicitatiegesprek gehad. Het was een heel leuk en open gesprek. Het bedrijf heeft veel overeen met het bedrijf waar ik nu werk, daarnaast sluiten mijn werkzaamheden aan bij die van hen.

Ik zou de week daarna gebeld worden, helaas niets gehoord. Ik besloot de week daarop (de tweede week na het gesprek) de man zelf te bellen. Ik heb hem op zijn 06-nummer gebeld en zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wilde bellen. Helaas, hij belde niet terug.

Vervolgens besloot ik om naar kantoor te bellen, omdat ik graag wilde weten of er al meer bekend was. Dit was een heel raar gesprek, waarbij hij (lachend) zei dat hij het erg druk had met de vele reacties. Terwijl hij in het gesprek duidelijk had verteld dat er maar een aantal mensen waren uitgenodigd. Ik had ook niet het idee dat hij mijn naam/stem meteen herkende. Overigens werd er ook geen excuses gemaakt voor het niet terugbellen.

Vervolgens vertelde hij (lachend) dat hij mij 'ergens' deze week terug zou bellen. Het is inmiddels woensdag en heb nog steeds niets gehoord. Morgen is het al 3 weken geleden. Ik vind het best onbeschoft en mijn positieve gevoel bij dit bedrijf is ook compleet verdwenen. Ik zit er zelfs aan te denken om een e-mail te sturen waarin ik vermeld dat ik geen interesse meer heb.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2013, 22:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Jaycee,

Ik vind het vervelend voor je dat het zo loopt, maar dit is geen prettig begin voor een samenwerking. Je bent wantrouwig geworden en dat zul je waarschijnlijk blijven, ook als je de baan zou krijgen.

Probeer het los te laten en ga verder zoeken. Verder zoeken naar een leuke en prettige werkgever, waar je op een positieve manier mee kunt communiceren.

Sterkte.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2013, 10:56
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heel goed van je dat je niet hebt afgewacht, maar zelf het initiatief hebt genomen om te achterhalen wat de stand van zaken was. Het is zeker niet netjes hoe ze je nu behandelen en ik begrijp goed dat je positieve gevoel bij dit bedrijf inmiddels ver te zoeken is. Je kunt een mail sturen om duidelijk te maken dat je geen interesse meer hebt, maar dit zou ik pas na deze week doen. Als hij gezegd heeft dat hij 'ergens' deze week iets laat weten, kan dit ook vrijdag om 17.00 uur zijn. Wellicht krijg je toch een telefoontje of een mail en dan kun jij mooi laten weten dat je voor de eer bedankt.

Houd je ons op de hoogte?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2013, 11:06
Jaycee Jaycee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2013
Berichten: 11
Jaycee is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor jullie reacties!

Toevallig is het voor de functie secretaresse, die kunnen ze zeer zeker een gebruiken ;-)

Misschien moet ik inderdaad tot het einde van de week wachten. Niet dat ik er nog iets van verwacht, maar dan houd ik de eer wel aan mezelf vind ik.

Ik houd jullie op de hoogte!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 april 2013, 00:02
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Heb je nog iets gehoord?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 april 2013, 12:17
Jaycee Jaycee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2013
Berichten: 11
Jaycee is on a distinguished road
Standaard

Nope, helemaal niets meer gehoord!

Ik heb een e-mail gestuurd waarin ik aangeef dat ik geen interesse meer heb, aangezien zij niets laten weten en niet aan afspraken houden. In de CC zijn baas opgenomen (die ook even bij het gesprek aanwezig was). Wat mij betreft is het nu helemaal klaar.

Waarom doen bedrijven zoiets?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 april 2013, 13:22
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik ben benieuwd of je nog een reactie krijgt op je schrijven. Jij bent in elk geval duidelijk!

En waarom bedrijven zo doen? Mensen en hun gedrag maken een bedrijf. Mensen stellen je soms teleur, maar er zijn ook genoeg aardige en leuke mensen. Die aardige en leuke mensen maken een bedrijf goed, gezellig en positief.

Ik hoop dat je bij een volgende sollicitatie leuke en aardige mensen treft die zich aan hun woord houden, want dat verdien je

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 april 2013, 14:33
Jaycee Jaycee is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2013
Berichten: 11
Jaycee is on a distinguished road
Standaard

Daar kan ik me wel in vinden, dat mensen en hun gedrag het bedrijf maken. Gelukkig kom ik er op tijd achter wat voor soort bedrijf het is.

Ik las trouwens ergens dat sommige bedrijven expres vacatures plaatsen om aan de buitenwereld te laten blijken dat zij geen last hebben van de crisis.

Ik heb gelukkig nog veel sollicitaties verstuurd, dus hopelijk zit er een tussen waar ik op gesprek mag komen!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 2 april 2013, 15:02
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Nu weten is inderdaad beter.

Vacatures plaatsen voor de buitenwereld: Lijkt mij in dit geval niet aan de orde, want je bent op gesprek geweest.

Ik wens je heel veel succes met de andere sollicitaties.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 april 2013, 21:46
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard

Een vriendin van mij heeft dit ook eens meegemaakt. Zij had zelfs een tweede gesprek gehad en was aangenomen. Men zou haar een conceptcontract toesturen welke ze nooit ontvangen heeft. Gelukkig had ze haar baan nog niet opgezegd omdat ze eerst de contractfase wilde afronden. Zelfs na meerdere mailtjes en telefoontjes (met de receptioniste) hoorde ze niets, ongelofelijk! Later is ze de HR-dame in kwestie nog eens tegen het lijf gelopen maar heeft de eer aan zichzelf gehouden en met een grote boog om haar heen gelopen.
Bij dit bedrijf moet je niet willen werken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een week na goed verlopen sollicitatiegesprek nog niets gehoord over 2e gesprek jeffrey83 Sollicitatiegesprek 6 23 december 2012 20:58
Sollicitatiegesprek gehad, nog niets gehoord, wat nu? Tanempje Sollicitatiegesprek 1 30 december 2011 10:48
Afgekraakt worden tijdens sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 17 21 december 2011 01:12
Niets gehoord na sollicitaties, wat moet er in een herinnering staan? palm Sollicitatiebrief en cv 5 29 december 2010 14:53
Na een sollicitatie ben ik in een portefeuille gestopt alleen niks meer gehoord Sena Sollicitatiegesprek 4 20 oktober 2010 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon