Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2014, 16:22
luana jackson luana jackson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 3
luana jackson is on a distinguished road
Standaard Welke sector kiezen?

hoi iedereen, ik zit in de 2e klas vmbo en ik heb tl niveau we moeten nu een sector keuze maken en ik weet niet welke sector ik moet kiezen want ik ben nieuw in nederland en de studiewijze hier is heel anders dus mijn vraag is welke sector moet ik nu kiezen? dienstverlening of comercieel? en ik wil later ook advocaat worden dus welke sector moet ik nu kiezen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2014, 17:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

De keuze voor een bepaalde sector is een belangrijke keuze en het is verstandig om deze weloverwogen te nemen. Het is best lastig om jou te adviseren welke sector je het beste kunt kiezen. Om een goed advies te kunnen geven, zullen we meer van jou moeten weten, bijvoorbeeld over welke vakken je leuk vindt en hoe jij in elkaar steekt. Ik neem aan dat je op school ook een mentor hebt, heb je je je twijfels al eens met hem of haar besproken? Je schrijft dat je advocaat wilt worden, waarom wil je dit zo graag? Realiseer je wel dat je dan naar de universiteit moet en een vmbo-diploma niet direct toegang geeft tot de wo-opleiding Rechtsgeleerdheid. Je kunt er wel via omwegen komen, maar dat zijn lange en zware trajecten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2014, 19:18
luana jackson luana jackson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 3
luana jackson is on a distinguished road
Standaard

ik heb wel met mijn mentoren gesproken en die zeiden tegen mij dat ik nu gewoon een sector moet kiezen die mij bevalt en waarvan ik zeker ben dat ik het later in de vierde ga kunnen halen,maar ze zeiden ook dat rechten studie einglijk hoort tot dienstverlening.maar ik ben van plan om van de vierde klas naar 4havo te gaan maar dan moeten mijn eindcijfers gemiddeld op 7,5 moeten staan en daarvoor ga ik heel hard werken want ik weet wel zeker dat ik het kan halen en ik ben goed in vakken z.a: rekenen,wiskunde en ik ben HEEL goed in talen ik kan zelf ook een aantal talen praten en ik ben niet slecht in leervakken maar daar haal ik meestal zevens voor en ik hou ook veel van lezen maar ik ben niet iemand die de hele dag thuis kan blijven zitten ik hou van gezelligheid maar school komt altijd als eerst bij mij plus ik zou graag advocaat willen worden omdat het me wat lijkt en je kan er goed door verdienen. luana.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2014, 19:22
luana jackson luana jackson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 3
luana jackson is on a distinguished road
Standaard

en ik hoor ook van andere mede studenten en ik heb ook gehoord dat het eingelijk niet uitmaakt welke sector ik nu kies en als dat werkelijk het geval is zou ik kiezen voor comerci
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2014, 11:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Maar met havo alleen ben je er nog niet ...
Als je advocaat wilt worden, moet je na de havo naar het vwo of naar het hbo. Alleen met een vwo- of hbo-diploma kun je naar de universiteit. Je zit dus nog heel wat jaren in de schoolbanken ;-)

Je motivatie om advocaat te worden is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Hoezo lijkt het je wel wat? Wat spreekt je dan aan? Ken je het beroep vooral van televisie?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wft-basis, welke aanbieder raden jullie aan? Cassie Opleiding kiezen en volgen 1 19 februari 2014 15:48
welke P voor welke WO? nickynic Opleiding kiezen en volgen 0 29 januari 2013 21:03
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Welke ervaringen heb je met projectonderwijs? Isabelle Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2011 12:32
Welke opleiding na mavo, richting toerisme? gertjetop Opleiding kiezen en volgen 1 4 mei 2010 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon