Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2014, 16:22
luana jackson luana jackson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 3
luana jackson is on a distinguished road
Standaard Welke sector kiezen?

hoi iedereen, ik zit in de 2e klas vmbo en ik heb tl niveau we moeten nu een sector keuze maken en ik weet niet welke sector ik moet kiezen want ik ben nieuw in nederland en de studiewijze hier is heel anders dus mijn vraag is welke sector moet ik nu kiezen? dienstverlening of comercieel? en ik wil later ook advocaat worden dus welke sector moet ik nu kiezen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2014, 17:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

De keuze voor een bepaalde sector is een belangrijke keuze en het is verstandig om deze weloverwogen te nemen. Het is best lastig om jou te adviseren welke sector je het beste kunt kiezen. Om een goed advies te kunnen geven, zullen we meer van jou moeten weten, bijvoorbeeld over welke vakken je leuk vindt en hoe jij in elkaar steekt. Ik neem aan dat je op school ook een mentor hebt, heb je je je twijfels al eens met hem of haar besproken? Je schrijft dat je advocaat wilt worden, waarom wil je dit zo graag? Realiseer je wel dat je dan naar de universiteit moet en een vmbo-diploma niet direct toegang geeft tot de wo-opleiding Rechtsgeleerdheid. Je kunt er wel via omwegen komen, maar dat zijn lange en zware trajecten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2014, 19:18
luana jackson luana jackson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Berichten: 3