Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 13 maart 2009, 11:05
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Wie voegen jullie zoal toe aan LinkedIn? En hoe lopen jullie nieuwe contacten tegen het digitale lijf?

Ik vind het op de een of andere manier een beetje opdringerig om bijv. (niet-directe) collega's toe te voegen, of bekenden van alweer een hele tijd terug... Doen jullie dat wel?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 maart 2009, 11:19
Bull's Eye Bull's Eye is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 5
Bull's Eye is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Ik vind het vooral interessant om mensen toe te voegen (of beter: om mensen te vragen of ze via Linkedin in contact willen komen) met een interessant profiel waarmee ik in het echte leven slechts vluchtig in contact kom (tijdens een workshop, op een drink, op een forum of blog...). Linkedin laat je dan toe je netwerk snel te vergroten en contacten te onderhouden met mensen die anders raar zouden opkijken als je plots aan hun deur zou staan.

Directe collega's toevoegen op Linkedin is voornamelijk nuttig om via hen met andere mensen in contact te komen. Dus als je geen contact wil met onbekenden kan Linkedin niet veel voor je doen...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 13 maart 2009, 12:17
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Het is niet zo dat ik geen contact wil met onbekenden, maar dat ik een zekere schroom heb om deze te benaderen. Ik wil niet opdringerig of wanhopig-op-zoek-naar-een-baan (ben ik niet eens!) overkomen.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 13 maart 2009, 12:21
Bull's Eye Bull's Eye is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 5
Bull's Eye is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Linkedin raadt af om volledig onbekenden te benaderen. Het is een netwerk-tool, dus je benadert mensen die je kent via je netwerk of die je al eens ontmoet hebt. Dat is sowieso al een mooie opener die je schroom zou kunnen verminderen: "we hebben elkaar ontmoet tijdens de...." of "we zijn beide kennissen van...".

Ik stel het meestal voor als een win-win situatie: "Misschien kunnen we in de toekomst wel iets voor elkaar betekenen". En vaak blijkt dat nog te kloppen te ook.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 maart 2009, 09:40
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Ik heb nog niet zoveel mensen in mijn lijstje op LinkedIn staan, maar ik kijk wel goed naar wie ik aanspreek.
Ik probeer het zoveel mogelijk bij mensen te houden die in mijn vakgebied werken, of dat nu collega's zijn of onbekenden.
Bij onbekenden is mijn insteek voornamelijk mijn studie en de wens naar het delen van kennis met anderen binnen ons vakgebied.
En vaak gaat het balletje dan ook wel rollen naar buiten het vakgebied
Met citaat reageren
  #26  
Oud 27 maart 2009, 14:02
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Ik zit nu ongeveer een jaar op LinkedIN en er is zoveel leuks op mijn pad gekomen.

Maar ik ben wel heel actief bezig. Ik heb inmiddels mijn eigen groep, maar reageer ook actief op andere groepen. Ik zoek naar interessante events en laat me doorverwijzen door connecties.

Ik heb deze week zelfs via Twitter een opdracht binnen gekregen!

Ja, je moet er echt wat voor doen, maar het levert ook wat op.

Netwerken is net werken.... ;-)


PS: ik geef op 25 april aanstaande een inspirerende workshop over netwerken, waar het online netwerken ook uitgebreid aan de orde komt!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 28 juli 2009, 12:40
jsmn jsmn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2009
Berichten: 4
jsmn is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Hoi Lina,

Ja, het werkt heel goed, maar je moet er ook zelf wel tijd en energie in steken.
Voor werk zou ik me trouwens beperken tot LinkedIN (of aanverwanten)
Hyves is echt voor vriendschappelijk netwerken en kan soms zelfs tegen je werken bij het zoeken naar werk.

Je kunt geen profiel aanmaken en dan maar wachten tot je een ons weegt, je moet ZELF netwerken.
Je moet jezelf laten zien, door je profiel steeds bij te werken.
Ik ken niemand die zomaar "out of the blue" een baan heeft aangeboden gekregen maar wel veel mensen die hele nuttige contacten hebben gelegd en daardoor meer mogelijkheden kregen.

Ik ben een echte LinkedIN-aholic en zit er ook iedere dag. Je moet de updates goed in de gaten houden en gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.


Hier wat tips van een expert:
  • Voeg alleen maar mensen toe als connectie die je ook echt kent
  • Voeg deze mensen toe als ze jou een bepaalde richting op kunnen helpen.
  • Selecteer welke informatie over je carriere je er op zet: zelf heb ik bijv. 1 werkgever bewust overgeslagen omdat ik die richting niet meer uit wil en daar dus geen uitnodigingen van wil ontvangen en die oud-collega's mij niet meer boeien.
  • Zet een duidelijke boodschap in het stukje "Summary": hier kan je profileren wie je bent, wat jouw ambities en doelen zijn en evt met wel doel je op LinkedIN zit.
  • Werk je profiel regelmatig bij, dan zien al je connecties je weer voorbij komen.
  • Zet er een goede duidelijke en zakelijke foto op (en niet van je hond of ukkie)
  • Werk regelmatig het rubriekje "what are you working on?" bij
  • Oh ja heel belangrijk: als je geen ambities hebt om internationaal te werken, schrijf je profiel dan absoluut in het Nederlands. Niets zo erg om de hele wijde wereld rond te gaan met steenkolen-engels. En wees dan ook consequent: alles in het Nederlands of alles in het Engels.
  • Wordt lid van diverse groepen en laat je daar zien door bijv. een discussie te starten
  • Kijk of je gratis netwerkborrels kunt bijwonen, er wordt van alles georganiseerd meestal via de groepen.
  • Als je op meerdere netwerksites zit, zorg er dan voor dat alle informatie die je er op hebt staan hetzelfde is.
  • Realiseer je dat je huidige, toekomstige werkgever en collega's en die uit het verleden zo alles over je kunnen lezen. Wees dus eerlijk en authentiek over je functies in het verleden.

Ik kan zo nog wel een uur doorgaan, misschien heb je nog gerichte vragen n.a.v. mijn stukje??

Tessa


www.linkedin.com/in/tessafaber

(en dan zie je b.v. dat ik niet helemaal 100% consequent ben met de nederlandse taal maar daar heb ik gegronde redenen voor, ook al vind ik het nog steeds erg lelijk.... )
Hey Tessa

Ik ben ook lid van LinkedIN maar ik snap er niet zo veel van. Hoe word je bijvoorbeeld lid van een groep?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 28 juli 2009, 12:47
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jsmn Bekijk bericht
Hey Tessa

Ik ben ook lid van LinkedIN maar ik snap er niet zo veel van. Hoe word je bijvoorbeeld lid van een groep?
Zoek een groep (bijv. rechtsboven in het zoekvenster 'Search Group' selecteren en dan een zoekterm intypen). Vervolgens klik je op 'Join (this) group' bij de Group waar je lid van wilt worden.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 28 juli 2009, 12:53
jsmn jsmn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2009
Berichten: 4
jsmn is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Ok Thnx ik ga het meteen proberen.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 30 juli 2009, 17:02
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Werken netwerk-sites zoals LinkedIn nu echt?

Je kunt ook kijken op de profielen van je contacten van welke groepen zij lid zijn.... meestal hebben jullie gezamenlijke interesses....

Succes!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
linkedin

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De valkuil die LinkedIn heet thor2002 Alle andere carrièreonderwerpen 1 15 oktober 2012 23:04
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Werken op universitair niveau trekt me niet. Is dit erg? beau Loopbaanvragen 8 7 juni 2012 23:01
Graag advies van mensen die in de accountancy werken of gewerkt hebben? wileenbaan Loopbaanvragen 3 14 maart 2012 23:30
dilemma: werken kost ons eigenlijk alleen maar geld Miss Loopbaanvragen 0 21 december 2009 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon