Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2009, 17:27
niamh-arienh niamh-arienh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 4
niamh-arienh is on a distinguished road
Standaard Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Hallo,
ik heb een rot probleem. Ik moet een hbo opleiding kiezen en ik weet helaas niet welke. En dat is het probleem nog niet eens. Het probleem is dat ik eerlijk gezegd niet zo van samenwerken houd en sociaal ingesteld ben ik ook niet. Dat is enorm lastig. Zou iemand misschien weten bij welke hbo opleiding je een "beetje" alleen zit met werk? Of weet iemand misschien een andere oplossing?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2009, 14:31
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niamh-arienh Bekijk bericht
Hallo,
ik heb een rot probleem. Ik moet een hbo opleiding kiezen en ik weet helaas niet welke. En dat is het probleem nog niet eens. Het probleem is dat ik eerlijk gezegd niet zo van samenwerken houd en sociaal ingesteld ben ik ook niet. Dat is enorm lastig. Zou iemand misschien weten bij welke hbo opleiding je een "beetje" alleen zit met werk? Of weet iemand misschien een andere oplossing?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes
Ik denk dat je dan inderdaad een probleem hebt, wat uiteindelijk alleen maar groter zal gaan worden als je hier niets mee doet.
Op een gegeven moment zul je toch een keer aan het werk willen en dan komt dat samenwerk ook weer om de hoek.
Ik kan je dan ook alleen maar aanraden om toch te leren samen te werken, daar heb je in de toekomst meer gemak van
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2009, 19:02
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

je kunt ervoor kiezen om een thuisstudie te doen. Er zijn genoeg banen waar je niet zoveel "groepswerk" hoeft te doen als tijdens een opleiding.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2009, 17:51
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Ik zou gewoon bij een interessante hbo-opleiding je propedeuse halen en dan naar de universiteit gaan! Op de universiteit is het vrijwel alleen maar zelfstandig werken, onderzoeken, etc. En dat het later bij je werk weer terugkomt hoeft helemaal niet, ik ben na mijn universitaire studies in leidinggevende functies terecht gekomen en heb zo vrijwel altijd alleen moeten werken (terwijl ik dus juist veel liever samenwerk).

En dan nog wat: het feit dat je een einzelgänger bent betekent heus niet dat er iets niet goed zit en dat je er aan moet werken, iedereen is anders en het is alleen maar goed dat er ook zelfstandige mensen zijn!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juni 2009, 20:52
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Zelfstandig werken is iets heel anders dan niet sociaal zijn. Zodra je niet sociaal bent heb je geen schijn van kans in het bedrijfsleven.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juni 2009, 21:34
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Misschien niet in het bedrijfsleven. In dat geval raad ik een opleiding aan tot bibliothecaris, archivaris, documentalist, taalwetenschapper, kunsthistoricus, collectiebeheerder, literatuurwetenschapper, geschiedkundige, godsdienstwetenschapper, informatiemanagement of informatiewetenschapper, etc.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juni 2009, 17:48
Gobinda Gobinda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 3
Gobinda is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Ik vind dat er ook te weinig rekening worden gehouden met mensen als de TS. Niet iedereen houdt van groepjes en projectmatig werken en het wordt je op dat niveau gewoon verplicht omdat er geen enkel alternatief is. Universiteit past denk ik een stuk beter bij je maar ben je ervan bewust dat het niveau een stuk hoger ligt dan op het hbo. Dat is voor aardig wat mensen een struikelblok.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 juni 2009, 18:37
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Ook op het WO moet je kunnen samenwerken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 juni 2009, 19:01
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Ja, maar je hoeft er niet van te houden... (TS "ik houd niet van samenwerken", niet "ik kan het niet"..)

Serieus, er zijn beroepen zat waar je niet erg sociaal voor hoeft te zijn. Ik kan het weten, ik ben namelijk wel sociaal maar ben op de universiteit van het begin tot het einde weggestopt in eenzame kantoortjes, totdat ik huilend naar huis ging. En na mijn afstuderen heb ik nog altijd niet veel sociaal werk gevonden. Ja je moet af en toe misschien samenwerken, maar het aantal gevallen zijn op één hand te tellen en vaak kom je dan in een werkgroepje met allerlei mensen die niet van samenwerken houden, kortom zit je nog thuis je eigen deel te doen.

Natuurlijk is kunnen samenwerken en pre, maar laten we gewoon eens toegeven dat er nog zat mogelijkheden zijn voor niet-sociale mensen zonder dat daar nu meteen het RIAGG bij moet komen kijken.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juni 2009, 19:02
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Welke hbo-opleiding is geschikt voor een einzelgänger?

Mensen met een zware sociale handicap zullen ook bij eenzame beroepen tegen beperkingen aanlopen. Uiteindelijk moet er altijd worden overlegd met een meerdere, met betrokken partijen enzovoorts.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Evenementen organiseren, welke opleiding? Exode Opleiding kiezen en volgen 25 8 september 2013 11:38
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 18:11
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 10:43
Profiel n&g welke hbo opleiding? bram33 Opleiding kiezen en volgen 2 3 augustus 2008 22:28
Hoger Laboratorium Onderwijs (HLO, nu HBO life science) JuliaV Opleiding kiezen en volgen 3 11 juli 2007 15:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon