Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #71  
Oud 8 juni 2010, 23:49
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Door de jaren heen is het meer een interesse geworden in fictie verhalen en karakter ontwikkeling.

Striptekenaar zou ik niet meer willen worden, af en toe teken ik om mijn ideëen op papier te zetten, zo ben ik de laatste tijd ook bezig met een landkaart.

Ik heb mezelf twee keer aangemeld voor een opleiding die focust op verhalen vertellen in video games, de eerste keer wist ik vrij weinig te zeggen aangezien ik een gesprek had met drie personen, ik was daar absoluut niet op voorbereid en als de een mijn argumenten niet wist te ondermijnen wist de ander dat wel te doen.

De tweede keer was ik beter voorbereid, maar ze vonden dat ik niet origineel was omdat ik veelal bestaande dingen gebruik zoals ridders, elfen, dwergen, etc. Dat heeft voor mij ook een reden, door deze dingen herkenbaar te maken voor iedereen bespaart tijd aan uitleg, en geeft veel meer ruimte om aan karakterontwikkeling en het verhaal te besteden, waar het voor mij om draait.

Achteraf gezien stelt die opleiding niet veel voor, twee van de drie personen waar ik een gesprek mee had kenden Bioware niet, en dat is een heel erg grote naam op gebied van verhalen in games. Ze hebben nog geen flop geproduceerd en het verhaal staat altijd centraal in hun games.
Dat is toch wel erg slordig, het valt zo ongeveer te vergelijken met een filmopleiding waar ze de godfather niet kennen.

Verder heb ik ook sollicitatie brieven gestuurd naar de verschillende producenten van Videogames in Nederland. Davilex, Playlogic en Guerilla studios.
Playlogic had niemand nodig aangezien vrijwel alles in het buitenland wordt gedaan en de andere twee hebben nooit iets van zich laten horen.

De vorm van media maakt mij niet zo erg uit, maar mijn droom zou wel zijn om te werken aan prachtige verhalen met ingewikkelde personages.

In sommige games waarin online de rol van het personage gespeeld wordt krijg ik de kans om de droom een klein beetje te leven, maar de directe invloed blijft dan maar beperkt tot een enkel personage, alsof ik een regisseur ben voor een enkele acteur.

De feedback is vaak wel positief, en de uitdaging is vaak om mezelf in een personage proberen te verplaatsen die zo min mogelijk op mij lijkt. Het geeft ook wat mensenkennis, en het geeft een goed idee over wat voor personages wel en niet interessant gevonden worden. De reacties van andere personages laten dit blijken, en spelers achter de personages laten hun mening ook wel eens weten.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 9 juni 2011, 22:49
Yorin
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Toen ik nog heel klein was wou ik heel erg graag astronaut worden, of uitvinder. paar jaar geleden wou ik gitarist of topsporter worden, maar ik vind dat ik te laat met een van deze dingen ben begonnen.

Nu ben ik klaar met tweetalig HAVO en ga eerst een jaartje niks doen en daarin bezig zijn met muziek maken, films maken, schilderen, sporten. Ik denk dat ik eerst een paar jaartjes het leger (het korps commando lijkt me geweldig) in ga om daarna misschien naar Oxford of Cambridge - staatsexamen - of een universiteit in Nederland te gaan.

groetjes
Met citaat reageren
  #73  
Oud 14 juni 2011, 12:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik eerst een paar jaartjes het leger (het korps commando lijkt me geweldig) in ga om daarna misschien naar Oxford of Cambridge - staatsexamen - of een universiteit in Nederland te gaan.
Als je naar de universiteit wilt, is een vwo-diploma of hbo-propedeuse vereist.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon