Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2007, 13:15
Alison Alison is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 2
Alison is on a distinguished road
Standaard sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

Hallo

Eind juni heb ik mijn diploma behaald. In juni en augustus samen heb ik 1 maand vakantiejob gedaan, waardoor ik het solliciteren voor werk heb uitgesteld. Momenteel heb ik zo een 6-tal sollicitatiebrieven geschreven waarvan ik 2 reacties heb gekregen. Nu vraag ik mij af waarom ik van de andere 4 geen reactie kreeg. Ligt het soms aan mijn sollicitatiebrief? Hoe komt deze over?



Betreft: vacature opvoedster


Geachte mijnheer ….

Na wat opzoekingwerk heb ik gelezen dat u op zoek bent naar verpleegkundigen. Hoewel ik een diploma opvoeder klasse IIa heb behaald, schrikt hij mij niet af om bij u te solliciteren. Dit omdat verzorging ook één van de taken is dat een opvoeder moet kunnen. De ……… spreekt mij enorm aan omdat er een thuissfeer wordt gecreëerd om de mensen het zo aangenaam mogelijk te maken. Graag zou ik meehelpen deze taak te vervullen door hen de nodige verzorging, activiteiten en ontspanning te kunnen bieden.

Tijdens de opleiding leefgroepenwerking heb ik enige ervaring opgedaan, zowel praktische vaardigheden als basiskennis. Graag zou ik mijn opgedane kennis en vaardigheden in de praktijk willen brengen. Ik heb stage gelopen op een internaat en bij personen met een fysieke handicap. Hier stond ik vooral in voor de dagelijkse verzorging, het bevorderen van de zelfstandigheid en het organiseren van activiteiten. Mijn stagerapport was heel positief.

Eén van mijn troeven is dat ik heel snel bijleer en een echte teamplayer ben. Ik ben heel sociaal aangelegd en ik vind het niet erg om in groepsverband te werken. Tevens heb ik veel geduld met de bewoners en ben ik creatief aangelegd, zowel in het uitvoeren van activiteiten als in bepaalde situaties. Het schrikt mij ook niet af om verzorgende taken uit te voeren. Ik kan heel goed luisteren naar de bewoners en zal hen steeds liefdevol benaderen. Hoewel ik geen diploma verpleegkunde bezit en U vindt dat mijn vaardigheden qua verzorging nog wat kan aangescherpt worden, ben ik bereid indien nodig samen met de VDAB een instapopleiding te volgen in het …..

Hopelijk bent U overtuigd van mijn motivatie en enthousiasme en kunnen we elkaar gauw ontmoeten voor een verdere bespreking van mijn sollicitatie.


Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2007, 13:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alison Bekijk bericht
Na wat opzoekingwerk heb ik gelezen dat u op zoek bent naar verpleegkundigen. Hoewel ik een diploma opvoeder klasse IIa heb behaald, schrikt hij mij niet af om bij u te solliciteren.
Als ik het goed begrijp heb je niet de vereiste opleiding en ervaring. Dan kan ik me voorstellen dat je weinig positieve reacties krijgt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2007, 18:13
Sven Sven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Berichten: 14
Sven is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

En als je het toch wil proberen, zou ik het niet in de eerste zin van je motivatiebrief zetten. Dat is niet liegen, want je opleiding zal blijken uit je cv, maar je hoeft het er natuurlijk niet zo dik bovenop te leggen..

succes iig!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 augustus 2007, 19:53
*Anne* *Anne* is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 3
*Anne* is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

Het eerste wat mij opvalt :

Betreft: vacature opvoedster ( je solliciteert op een baan als verpleegkundige ? )

Na wat opzoekingwerk heb ik gelezen dat u op zoek bent naar verpleegkundigen.

Ik vind dit een rare zin en vraag me af of opzoekingwerk wel een bestaand woord is?

Ik zou er persoonlijk een andere zin van maken bv .

Hierbij wil ik reageren op de vacature voor verpleegkundige in de Leeuwarder Courant van 3 juli jl.

Dit omdat verzorging ook één van de taken is dat een opvoeder moet kunnen.

Volgens mij moet dat die zijn.

Hoewel ik een diploma opvoeder klasse IIa heb behaald, schrikt hij mij niet af om bij u te solliciteren.

Wie is hij ?

Verder zitten er nog wat taalfouten in en zijn er op diverse plaatsen komma`s vergeten.

Misschien dat iemand in je omgeving de brief eens kritisch kan lezen en een beetje kan corrigeren, op die manier heb je een betere binnenkomer.

Veel succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 augustus 2007, 16:10
Alison Alison is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 2
Alison is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

Hallo,

Bedankt voor de reacties en tips.
Het is de eerste maal dat ik solliciteer voor een job als verpleegkundige/verzorgend. Ik ga zeker de brief eens laten nalezen op taalfouten en hem hier en daar wat bijwerken.

groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 augustus 2007, 18:27
*Anne* *Anne* is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 3
*Anne* is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie opvoedster "graag commentaar"

Graag gedaan, ik vrees trouwens dat je met dit diploma niet als verpleegkundige zal worden aangenomen. Volgens mij is het wettelijk zo bepaald, dat je voor bepaalde handelingen gediplomeerd moet zijn.

Misschien dat je beter op zoek kan gaan, naar een bij je opleiding passende baan. Het lijkt me ook een hele teleurstelling, als je steeds geen reactie krijgt op je sollicitatie.

Je motivatie is er in ieder geval

Heel veel succes Anne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon