Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2007, 15:35
Orealo Orealo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 1
Orealo is on a distinguished road
Standaard Advies nodig; Goed stappenplan

Vanaf deze week ben ik niet meer werkzaam bij mijn huidige werkgever (ik werkte hier via een uitzendbureau) vanwege een conflict met mijn werkgever (kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel..)
De keuze om ontslag te nemen heb ik uiteindelijk zelf gemaakt.

Dus dan zit je thuis, maar je moet toch verder, vaste lasten etc.
Maar ik zit een beetje in een lastig parket en daar heb ik jullie advies bij nodig! .

Ik woon gedeeltelijk samen met mijn vriendin en mijn broer, mijn vader is het grootste deel van de maand weg voor zijn werk, en mijn ouders zijn gescheiden.
Mijn vriendin en broer studeren beiden (ik ben 19 jaar, mijn vriendin 21, en mijn broer 24).

De bedoeling is dat mijn vader binnenkort samen gaat wonen met zijn vriendin, in haar huis.
De huur van dit huis zal gedeeltelijk op de schouders van mij en mijn vriendin gaan vallen (400e incl)
Ik blijf werken totdat mijn vriendin een baan heeft (dat duurt waarschijnlijk nog zo'n 5 jaar), om daarna weer te gaan studeren.

Betekend dat ik nu wel aan de slag moet weer.
Maar ik heb geen idee wie wat waar of hoe.
Aangezien de vaste lasten verhoogd gaan worden, wil ik niet meer via een uitzendbureau werken, maar ergens voor vast.

Wat moet ik doen?
Welke stappen moet ik ondernemen?
Ik heb (een uitreksel van) mijn CV toegevoegd!

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Bob
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc cv2.doc‎ (26,5 KB, 90x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2007, 16:45
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Advies nodig; Goed stappenplan

Beste Bob,

Aangezien je veel studies bent begonnen, maar er nog geen hebt afgemaakt zullen bedrijven twijfelen aan je doorzettingsvermogen. Daarom zie ik meer kans voor je om via een uitzendbureau ergens binnen te komen dan direct vast.

Maar je hebt nu geld nodig. Daarom zou ik pakken wat je pakken kunt. Dus ook via uitzendbureaus. Hou ondertussen je ogen open. Misschien kom je onderweg een baan tegen wat je leuk vindt. Als de werkgever je ziet zitten, misschien willen ze investeren in jouw opleiding.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2007, 18:16
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Advies nodig; Goed stappenplan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Maar je hebt nu geld nodig. Daarom zou ik pakken wat je pakken kunt.
Precies: alle uitzendbureaus binnenlopen en aanpakken wat er te doen valt. Een baan via het uitzendbureau is altijd beter dan geen werk, toch? Bovendien kun je dan wat werkervaring opdoen en misschien kun je wel ergens blijven hangen.

Even over je cv:
- Een cursus Japans waar je geen certificaat voor gehaald hebt, zou ik weglaten. (Tenzij het relevant is voor de vacature, bv. als je bij een Japans restaurant solliciteert en wil laten zien dat je affiniteit hebt met Japan.)
- Die 2 opleidingen onder elkaar, die je niet afgemaakt hebt, maken meteen een slechte indruk. Heb je iets wel afgemaakt? (vmbo/mavo?) Dan kun je dat er ook op zetten.

Ik weet niet of je het überhaupt wil, maar is het niet mogelijk om (met studiefinanciering enz.) alsnog een opleiding te gaan volgen? Evt. een combinatie van werken/leren? Dat zou je cv enorm verbeteren.
De vaste lasten kun je misschien delen met je vriendin en broer. Bovendien is 400 euro huur (gedeeld door drie) toch eigenlijk niet veel?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkervaring nodig voor deeltijd Social Work, maar die opleiding nodig voor baan Patrick Loopbaanvragen 7 21 maart 2010 21:18
Welke management opleiding/cursus? labella Opleiding kiezen en volgen 9 24 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01
sollicitatie traineecoordinator: graag advies Selma Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 09:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon