Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2012, 17:20
Zeni Zeni is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 1
Zeni is on a distinguished road
Standaard Manager peuterspeel

Hier een brief voor en functie als leidinggevende van peuterspeelzalen. De baan lijkt me helemaal geweldig. Maar ik ben al een tijd brieven aan het schrijven en tot nu toe geen resultaten Ik zou graag wat opmerkingen horen en zo ideeen opdoen. Alvast bedankt!

Geachte........,

Mijn naam is **** ****** en ik ben woonachtig te gxxxx. Via xxxxxx.nl kwam ik op uw vacature voor leidinggevende peuterspeelzalen. Ik werd gelijk enthousiast.

Wat mij aanspreekt in de functie van leidinggevende peuterspeelzalen is het volgen en vormen van processen die in de speelzalen plaatsvinden. Samen met een team werken aan doelen om een plek te hebben waar kinderen zich vrij voelen om te ontdekken en ontwikkelen. In mijn vorige functie heb ik hierin al ervaring op kunnen doen door middel van: het programmeren van activiteiten, het ondersteunen van medewerkers, het omgaan met onverwachte situaties, zelfstandig kunnen beslissen en de verantwoordelijkheid dragen en nemen van de afdeling.

Wanneer u op zoek bent naar een flexibele collegiale maar doch zelfstandig, integer en ondernemende persoonlijkheid. Dan zou ik mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek graag willen toelichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2012, 11:12
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hoi Zeni,

Welkom in het forum van Carrièretijger! In dit forum is het een goede gewoonte om eerst feedback te geven op andere brieven. Op die manier krijg je zelf ook eerder een reactie op je eigen brief.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2012, 14:13
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij kan je een brief beter nooit beginnen met 'ik ben' of 'mijn naam is'. Sla zoiets gewoon over.

Ik kan uit je brief niet echt opmaken wat je bedoelt met 'peuterspeelzalen'. Als je echter zegt dat je gelijkaardige ervaring hebt bij een andere werkgever zou ik dit een beetje concreter maken, zodat een werkgever ziet dat je affiniteit of relevante ervaring hebt. Omschrijf bv. de context van je vorige werkgever, met hoeveel personen je samenwerkte, wat je zoal concreet georganiseerd hebt, welke taken je concreet uitvoerde. Ook vermeld je in je brief niet waarom je op zoek bent naar een nieuwe job.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2012, 14:13
Afroula Afroula is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 13
Afroula is on a distinguished road
Standaard

Ik mis een beetje waarvan je enthousiast wordt in deze functie. Over welke processen heb je precies? Bijvoorbeeld:

Het spreekt mij enorm aan om samen met een team een peuterspeelzaal zo te organiseren dat dit een tweede thuis is voor de kinderen. Waar zij zich vrij voelen om zichzelf te zijn en zich te ontwikkelen. Dit denk ik te bereiken door .... en mijn enthousiasme over te dragen op de kinderen en het team. In mijn huidige functie heb ik hier reeds veel ervaring in opgedaan.

Misschien de website ook goed te bekijken. Vaak staat daarop welke waarden zij willen nastreven. Misschien ook communicatie met ouders erbij betrekken?

(of iets dergelijks)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2012, 19:51
Fris en Fruitig Fris en Fruitig is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2012
Berichten: 11
Fris en Fruitig is on a distinguished road
Standaard

Ik ben ook maar een leek hoor, maar hier zijn dan mijn "aanbevelingen"


Geachte........,

Via xxxxxx.nl kwam ik op uw vacature voor leidinggevende peuterspeelzalen en deze trok meteen mijn aandacht of, en ik werd meteen enthousiast

Mijn naam is **** ****** en ik ben woonachtig te gxxxx.


Wat mij aanspreekt in de functie van leidinggevende peuterspeelzalen is het volgen en vormen van processen die in de speelzalen plaatsvinden. vind ik persoonlijk een vage zin. ( welke vormen en processen vinden daardan plaats?( Ik vind het een uitdagging omsamen met een team werken aan doelen om een plek te hebben waar kinderen zich vrij voelen om de wereldte ontdekken en zichzelfontwikkelen. In mijn vorige functie heb ik hier al ervaring in opgedaan door middel van: het programmeren van activiteiten, het ondersteunen van medewerkers, het omgaan met onverwachte situaties, zelfstandigbeslissingen nemen en de verantwoordelijkheid dragen van de afdeling.

Wanneer u op zoek bent naar een flexibele collegiale alsmede of en ook een zelfstandig, integer en ondernemende persoonlijkheid, dan zou ik mijn sollicitatie in een persoonlijk gesprek graag willen toelichten.

Als ik jou was zou ik je ervaringen en kwaliteiten nog nauwkeuriger omschrijven. De brief is zo te mager voor de functie die je wil gaan uitvoeren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief backoffice manager irene knol Sollicitatiebrief en cv 3 21 januari 2011 14:23
Kennis opdoen voor opleiding tot office manager Laudaaz Opleiding kiezen en volgen 1 13 december 2010 10:25
Engelse Sollicitatie: Product Marketing Manager Lailaatje Sollicitatiebrief en cv 0 23 juni 2009 12:22
Brief Junior Facility Manager - te lang? spel fouten? nog ander commentaar? Marjolein van Rooij Sollicitatiebrief en cv 4 22 maart 2007 20:33
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon