Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2010, 06:15
Cyln Cyln is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 1
Cyln is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie binnen een Hotel

xxxxxxx

xxxxx

xx, xx

Betreft: Sollicitatiebrief

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor de functie van receptionist binnen uw hotel xx. Mijn interesse is gewekt door het bekijken van de website. In deze brief zou ik mij graag willen voorstellen waarom ik geschikt ben om uw team te versterken.

Momenteel ben ik pas afgestuurd op x te x voor de opleiding x op niveau 4. Met trots wil ik u mededelen dat ik mijn opleiding als enige student compleet en met succes heb behaald (of Met trots wil ik u mededelen dat ik binnen de 7leerlingen zit die zijn opleiding compleet en met succes heeft behaald?). Daarnaast ben ik genomineerd als de ‘xx Uitblinker’. Mijn diploma heb ik behaald voor zowel mijn Engels-, als mijn Nederlandstalige toerisme diploma.

U kunt mij omschrijven als verzorgd, stressbestendig, klantvriendelijk en zakelijk. Mijn interesses in deze branche liggen bij gasten zoveel mogelijk een fijne tijd bieden, mijn taken zorgvuldig uitvoeren, meer ervaring opdoen om mijn kwaliteiten te verbeteren en te verhogen. Mijn ambities en de wens om bij u te komen werken, vormen een goede start voor een functie binnen uw bedrijf.
Op mijn afgelopen stage instelling heb ik veel administratieve taken uitgevoerd waarbij mijn hoofdtaak reizen boeken door middel van reserveringssystemen was. Mijn behaalde cijfers hiervoor tonen aan dat ik deze taken naar behoren kan uitvoeren. Met deze ervaringen wil ik uw bedrijf graag verrijken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en zou ik graag door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakinggesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten. Indien u nog vragen heeft aangaande deze brief of mijn Curriculum Vitae, kunt u altijd contact met mij opnemen.

Hoogachtend,

xx

Bijlage: Curriculum Vitae







Voor mij is het een probleem dat ik eigenlijk alle toepasselijke functies wel kan accepteren binnen een Hotel. Ik heb maar snel receptionist gezegt maar, hoe zeg je zo iets?

En de rest van de brief ??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2010, 16:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie binnen een Hotel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyln Bekijk bericht
xxxxxxx

xxxxx

xx, xx

Betreft: Sollicitatiebrief

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor de functie van receptionist binnen uw hotel xx. Mijn interesse is gewekt door het bekijken van de website. In deze brief zou ik mij graag willen voorstellen waarom ik geschikt ben om uw team te versterken.

Momenteel ben ik pas afgestuurd op x te x voor de opleiding x op niveau 4. Met trots wil ik u mededelen dat ik mijn opleiding als enige student compleet en met succes heb behaald (of Met trots wil ik u mededelen dat ik binnen de 7leerlingen zit die zijn opleiding compleet en met succes heeft behaald?). Daarnaast ben ik genomineerd als de ‘xx Uitblinker’. Mijn diploma heb ik behaald voor zowel mijn Engels-, als mijn Nederlandstalige toerisme diploma.

U kunt mij omschrijven als verzorgd, stressbestendig, klantvriendelijk en zakelijk. Mijn interesses in deze branche liggen bij gasten zoveel mogelijk een fijne tijd bieden, mijn taken zorgvuldig uitvoeren, meer ervaring opdoen om mijn kwaliteiten te verbeteren en te verhogen. Mijn ambities en de wens om bij u te komen werken, vormen een goede start voor een functie binnen uw bedrijf.
Op mijn afgelopen stage instelling heb ik veel administratieve taken uitgevoerd waarbij mijn hoofdtaak reizen boeken door middel van reserveringssystemen was. Mijn behaalde cijfers hiervoor tonen aan dat ik deze taken naar behoren kan uitvoeren. Met deze ervaringen wil ik uw bedrijf graag verrijken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en zou ik graag door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakinggesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten. Indien u nog vragen heeft aangaande deze brief of mijn Curriculum Vitae, kunt u altijd contact met mij opnemen.

Hoogachtend,

xx

Bijlage: Curriculum Vitae







Voor mij is het een probleem dat ik eigenlijk alle toepasselijke functies wel kan accepteren binnen een Hotel. Ik heb maar snel receptionist gezegt maar, hoe zeg je zo iets?

En de rest van de brief ??
Hey Cyln,

ik heb hier een paar punten voor je. Ik zal eerlijk zijn, ik zie best wel veel dingen die beter kunnen.

- Consistentie: begin je een nieuwe alinea met een blanke regel, doe dit dan ook verderop in de rest van je brief.

- Krom taalgebruik: "Hierbij richt ik een open sollicitatie voor de functie van receptionist binnen uw hotel xx.". Dit is geen lekker lopende zin. Ik zie het wel meer in je brief. Probeer jezelf natuurlijk en niet krampachtig uit te drukken. Je hoeft geen dure woorden te gebruiken voor deze functie. Wees jezelf! Ook deze: "In deze brief zou ik mij graag willen voorstellen waarom ik geschikt ben om uw team te versterken." Iets als "In deze brief wil ik mij graag voorstellen en duidelijk maken waarom ik zo goed bij deze functie pas". Er zijn nog veel meer voorbeelden van dit in je brief. Kijk zelf maar, hopelijk vind je ze aan de hand van deze voorbeelden.

- "U kunt mij omschrijven". Je omschrijft jezelf hier. Desnoods zet je er neer dat je vrienden je zo omschrijven, maar je toekomstige werkgever zeker niet.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2010, 13:50
Kansloos! Kansloos! is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 5
Kansloos! is on a distinguished road
Standaard receptioniste hotel baan..

Kijk = op www.werkenineenhotel.nl of www.sterrenzoekensterren.nl - staan veel (receptie) banen o.a. NH/Holiday Inn en diverse andere ketens in etc etc.

In de regio Amsterdam + Schiphol alsmede de regio's Rotterdam/Den Haag zijn de hotels bijna altijd wel op zoek naar receptioniste "begin" functie. Bij sommige hotelketens kan je een sollicitatie formulier downloaden en hoef je dus geen "lastige"brief te sturen. Je kan ook relatief makkelijk via internet een naam van de F/O manager of HR manager opzoeken zodat je de brief tenminste aan "de juiste persoon richten kan"!

Hou de brief simpel en kort. De desbetreffende managers kijken eerst na een CV! Weten in 10 seconden wat jij hun kan aanbieden. Opleiding/leeftijd/geslacht/werkervaring! De brief leest men vaak pas min of meer tijdens "het gesprek"! Vergeet niet dat HR/PZ medewerker professioneel beroepsmatig al tig CV - brieven beoordeeld!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Open Sollicitatie voor een werkervaringsplek kniddih Sollicitatiebrief en cv 2 14 oktober 2009 12:20
Kan iemand een blik op mijn CV en open sollicitatie werpen... Martijn1982 Loopbaanvragen 5 27 september 2009 02:10
Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling Harrie21 Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2008 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon